Rebel-Times-05.pdf

(6567 KB) Pobierz
Rebel Times
56250063.011.png
Rebel Times
Koniec sesji, czas na sesje!
Wydawca: REBEL.pl
Mimo, iż czasy studenckie to w moim przypadku już
przeszłość, w pewien sposób wciąż na własnej skórze
odczuwam gdy nadchodzi czas sesji egzaminacyjnej.
Wśród różnych grup, z którymi grywam są także
studenci. Czas przygotowań do egzaminów zmusza ich do
rezygnacji z planszowych bądź erpegowych spotkań, za to
po egzaminie (bez względu na jego wynik) są podwójnie
zmotywowani by oprócz bardziej tradycyjnych,
zakrapianych studenckich metod odreagowania stresu –
jak najszybciej zorganizować spotkanie przy jakichś
ciekawych grach. Wiem z autopsji, że sesja zaraz po sesji
ma swój wyjątkowy urok. Dlatego w tym numerze Rebel
Times wyjdziemy naprzeciw fanom gier fabularnych.
Jednocześnie chcemy by numery lutowe w przyszłości,
również bardziej koncentrowały się na grach fabularnych
kosztem planszówek. Natomiast już w marcu powrócimy
do dotychczasowych proporcji.
Do tej pory recenzje podręczników do gier fabularnych
na łamach RT stanowiły nieznaczną część pisma. W tym
numerze jest inaczej, proponujemy Wam aż cztery
recenzje anglojęzycznych podręczników.
Jednak fani planszówek również znajdą coś dla siebie:
numer otwierają recenzje dwóch popularnych, godnych
uwagi tytułów.
Miłej lektury i do zobaczenia za miesiąc!
Redaktor naczelny: Tomasz 'Sting' Chmielik
Zespół: Tomasz 'Sting' Chmielik, Marcin 'ajfel' Zawiślak
Współpracownicy: Dominika 'jestem_wredna' Rycerz,
Andrzej 'Ejdżej' Jakubiec
Korekta: Tomasz „Sting” Chmielik
Grafika, skład: Marcin 'ajfel' Zawiślak
Redakcja zastrzega sobie prawo do skracania i adiustacji tekstów oraz
zmiany tytułów. Materiałów nie zamówionych, nie zwracamy. Przedruk
z gazety dozwolony jest jedynie za pisemną zgodą wydawcy. Redakcja
nie odpowiada za treść reklam i ogłoszeń. Wydawca ma prawo
odmówić zamieszczenia ogłoszenia i reklamy, jeśli ich treść lub forma są
sprzeczne z linią programową lub charakterem pisma oraz interesem
wydawcy [art. 36 pkt 4 Prawa Prasowego].
Czekamy na Wasze opinie i komentarze.
Kierujcie je na nasz adres: sklep@rebel.pl
ajfel
Jak oceniamy
Każdy produkt opisywany na łamach Rebel Times poddajemy ocenie według przedstawionego niżej schematu:
Po lewej stronie znajduje się okładka produktu, po prawej informacje o autorze recenzji. Ocena Wykonania w skali od 1 do 10
obejmuje jakość wydania (zarówno trwałość jak i estetyka wykonania, jakość ilustracji, poziom redakcji etc). Przez Miodność
rozumiemy jakość i elastyczność zasad gry, pomysł i ogólną atrakcyjność produktu. Cena w skali od 1 do 10 to stosunek podanej
w nawiasie ceny produktu do jego faktycznej wartości – czyli szacunkowe określenie, na ile naszym zdaniem warto grę kupić.
Redakcja Rebel Times stara się pisać wyłącznie o grach godnych uwagi, niemniej niekiedy cena dobrego produktu może okazać
się wyjątkowo wygórowana lub atrakcyjna – to właśnie obrazuje trzeci element oceny.
Nazwa gry
Wykonanie: 9/10
Miodność: 8/10
Cena: 10/10 (169.95 zł)
zrecenzował: ajfel
2
56250063.012.png 56250063.013.png 56250063.014.png 56250063.001.png 56250063.002.png
Luty 2008
Nr 5, Luty 2008
Spis treści
2 Koniec sesji, czas na sesje!
.. czyli kilka słów tytułem wstępu
4 Z siłą wodospadu
Niagara
9 I need a hero..
Marvel Heroes
16 Nowy, wspaniały świat?
The World of Darkness
21 Danse Macabre
w najlepszym wydaniu
Vampire: the Requiem
26 Przybądź na imprezę,
zostań na ucztę
City of the Damned: New Orleans
30
Na grzyby w mechu
CthulhuTech
34
Plany na marzec
czyli: co w następnym numerze?
3
56250063.003.png 56250063.004.png 56250063.005.png
Rebel Times
Niagara
Z siłą
wodospadu
Elementy gry
W skład gry wchodzą:
· plansza wraz z wodospadem
· 12 plastikowych dysków rzeki
· 40 klejnotów (po 8 w 5 kolorach)
· 10 kanoe (po 2 w 5 kolorach)
· 35 Kart Wioseł (po 7 w 5 kolorach)
· Znacznik Pierwszego Gracza – koło ratunkowe
Podpłyń jeszcze kawałek, ponoć tu są
najcenniejsze złoża. Widzę je! Jeszcze trochę…
Wiesz co… jest taka sprawa…
· Znacznik Pogody – chmurka
· instrukcja
Nie teraz, to wymaga precyzji!
Ale słuchaj…
Później!
Ale…
CO?
Czy rzeka powinna tak nagle… znikać?
CO?!
A A A A A A A A A A A A A A A A A A A A A AA
Niagara to gra przygodowo-strategiczna
wymagająca od graczy zmagań z rwącym i
niebezpiecznym nurtem rzeki. Wzdłuż brzegów
znajdują się bowiem złoża cennych klejnotów, a im
bliżej wodospadu, tym bardziej rośnie wartość
kamieni. Ten, kto dostarczy do obozu najcenniejsze
okazy, zwycięży.
Pudełko wykonane jest z grubej tektury, więc żadne
uszkodzenia nie są mu straszne. Zdobi je miła dla
oka i kolorowa grafika przedstawiająca
poszukiwaczy, w role których przyjdzie graczom się
wcielić.
Warto w tym miejscu nadmienić, że pozycja ta
została doceniona na całym świecie, o czym
świadczy szereg nagród i wyróżnień, m.in. tytuł Gry
Roku 2005 w Niemczech, czy wyróżnienie Mensa
Select w USA.
Wnętrze pudełka prezentuje standard, do jakiego
przyzwyczaiło nabywców inne wydawnictwo, Days
of Wonder – na każdy z elementów przeznaczona
jest osobna przegródka. Łatwo w ten sposób
utrzymać całość w porządku.
Jeśli chodzi natomiast o poszczególne elementy, te
również są wysokiej jakości. Karty Wioseł wykonane
4
56250063.006.png 56250063.007.png 56250063.008.png
Luty 2008
są z grubej, solidnej tektury, a kanoe i znaczniki z
gładkiego, leciutkiego drewna. Wszystkie
pomalowane są w żywe, kontrastowe kolory, które
nie sposób ze sobą pomylić. Również dyski rzeki i
klejnoty zrobione są z dobrego jakościowo, miłego w
dotyku plastiku. Kolory kamieni odpowiadają
odpowiednim złożom na planszy i choć w
normalnych warunkach nie ma problemu z ich
odróżnieniem, to ze względu na ich transparentność
przy sztucznym oświetleniu czasem ciężko
stwierdzić na pierwszy rzut oka czy leżący na
brzegu egzemplarz jest niebieski czy fioletowy. Nie
jest to jednak żaden ciężki zarzut.
można jej niczego zarzucić, ale o potknięcia w
kwestii niektórych reguł. Wielu zasad nie tłumaczy
w sposób wystarczająco jasny, na niektóre pytania,
jakie mogą się pojawić w trakcie gry nie daje
odpowiedzi. Sytuację ratują niekiedy obrazki i
przykłady, ale w większości przypadków z
wątpliwościami gracze muszą radzić sobie sami,
korzystając z logiki i zdrowego rozsądku.
Szczęściem jednak, problematycznych kwestii nie
jest wiele.
Podsumowując, poza drobnym zgrzytem w postaci
instrukcji, gra sprawia fenomenalne pierwsze
wrażenie.
Pora przejść do elementu kluczowego dla Niagary,
czyli planszy. Gra jest trójwymiarowa, dlatego
planszę układa się na odwróconych do góry dnem
częściach pudełka, z wodospadem wystającym poza
krawędź. Należy przyznać, że taki pomysł był
strzałem w dziesiątkę! W połączeniu z plastikowymi
dyskami, plansza świetnie symuluje rwącą rzekę
zakończoną groźnym wodospadem. Jeśli chodzi
natomiast o stronę wizualną planszy, to nie ma się
do czego przyczepić. Piękna kolorystyka,
wyżłobione koryto rzeki i złoża, aby dyski i klejnoty
nie wydostawały się poza wyznaczone miejsca i
bardzo gruba tektura. Słowem – arcydzieło.
Przebieg rozgrywki
Niagara przeznaczona jest dla 3-5 graczy.
Stosunkowo niski stopień skomplikowania zasad i w
zasadzie bezbolesna rywalizacja czynią z niej
idealną grę rodzinną. Jednak nawet „starzy
wyjadacze” nie będą się przy niej nudzić. Rwący
nurt rzeki i niebezpieczeństwo spowodowane
bliskością wodospadu sprawiają, że każda
rozgrywka jest niezwykle dynamiczna i
emocjonująca. Warto dodać, że zasady zezwalają na
wiele zagrań taktycznych, z podkopywaniem
przeciwników włącznie.
Ogólne wrażenie psuje nieco instrukcja. Nie chodzi
bynajmniej o jej wygląd, bo pod tym względem nie
5
56250063.009.png 56250063.010.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin