PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY
4
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 40
z oddziałami integracyjnymi
z siedzibą w Gliwicach
przy ul. Sienkiewicza 9
44 – 100 Gliwice
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA STAŻYSTY
Imię i nazwisko nauczyciela stażysty:
mgr Elżbieta Nejman
Imię i nazwisko opiekuna stażu:
mgr Małgorzata Babiarz
Data rozpoczęcia stażu:
1.09.2008
Data zakończenia stażu:
31.05.2009
Cel stażu:
Uzyskanie wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego
nauczyciel a kontraktowego
L.p.
Działania
i zadania nauczyciela
Formy / metody realizacji
Dowody realizacji, dokumentacja
Terminy
ZNAJOMOŚĆ ORGANIZACJI I ZASAD FUNKCJONOWANIA PRZEDSZKOLA
1.
Zapoznanie
z procedurą awansu zawodowego.
- analiza aktów prawnych dotyczących awansu,
- pozyskanie informacji w internecie,
- analiza zadań, powinności nauczyciela stażysty.
- rozpoczęcie stażu,
- opracowanie planu rozwoju zawodowe-go.
wrzesień
2.
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu
- rozmowy
z opiekunem stażu,
- hospitacje,
- wskazówki dotyczące pracy nauczyciela.
- współpraca z opiekunem stażu,
- konspekty.
wrzesień – maj
3.
z zasadami funkcjonowania przedszkola oraz obowiązującą dokumentacją.
- zapoznanie
z programem wychowawczym,
- zapoznanie ze statutem przedszkola,
z regulaminem Rady Pedagogicznej,
z Regulaminem Pracy,
z ustawami
i rozporządzeniami.
- organizacja pracy własnej.
4.
Uczestnictwo w działaniach wewnątrz przedszkolnych
- uczestnictwo
w konferencjach nauczycielskich, naradach,
w zebraniach rodziców,
- organizacja zajęć otwartych dla rodziców,
- organizacja okolicznościowych wystąpień dzieci,
- prowadzenie koła plastycznego oraz gazetki przedszkolnej.
- zdjęcia
z wystąpień,
- scenariusze z zajęć.
5.
Dokumentacja przebiegu stażu
- gromadzenie dokumentów, scenariuszy z zajęć,
- gromadzenie kart hospitacyjnych,
- gromadzenie dokumentów samooceny nauczyciela.
- właściwa dokumentacja przebiegu stażu.
6.
Przygotowanie sprawozdania ze stażu
- opracowanie sprawozdania z przebiegu stażu.
- sprawozda-nie
z realizacji planu rozwoju.
maj
UMIEJĘTNOŚĆ PROWADZENIA ZAJĘĆ W SPOSÓB ZAPEWNIAJĄCY WŁAŚCIWĄ REALIZACJĘ ISTOTNYCH ZADAŃ PRZEDSZKOLA
7.
Przygotowanie pomocy dydaktycznych niezbędnych do prowadzenia zajęć, wystrój Sali przedszkolnej
- współpraca
z pozostałymi nauczycielami, dyrektorem oraz
z opiekunem stażu.
- skuteczność oddziaływań dydaktyczno – wychowa-wczych,
8.
Poznawanie nowych metod i form pracy z dziećmi. Doskonalenie warsztatu pedagogicznego
- studiowanie literatury,
- hospitacja zajęć,
- kursy, szkolenia.
- zwiększanie efektywności działań dydaktyczno – wychowa-wczych.
9.
Rozwijanie umiejętności interpersonalnych
z nauczycielami,
- analiza i samoocena postępów w pracy,
bioeco