Wlazł kotek na płotek.doc

(54 KB) Pobierz
Wlazł kotek na płotek

 

 

Temat : Opracowanie piosenki pt. Wlazł kotek na płotek.

 

Cel ogolny:

  • Zapoznannie z tekstem i nauka piosenki „Wlazł kotek na płotek”

 

Cele szcegółowe:

 

  • interpretować ruchem słyszaną muzykę,
  • odpowiadać na pytanie słowami piosenki,
  • rozpoznawać głosy zwierząt domowych: kot, pies, krowa, kogut itp.,
  • wydłużać fazę wydechu,
  • próbować rysować linie pionowe z zachowaniem kierunku z góry na dół.
  • zagospodarować miejsce na kartce,
  • określać położenie przedmiotów w przestrzeni: na, pod, za, w, obok,
  • wyzwalać w sobie pozytywne emocje w sferze emocjonalno-wolicjonalnej.

Metody pracy:

  • analityczno- percepcyjna,
  • problemowo- analityczna,
  • problemowo- odtwórcza,
  • organizowani i rozwijania działalności muzycznej uczniów,
  • problemowo- twórcza,

Formy:

  • indywidualna,
  • zbiorowa,

 

 

środki dydaktyczne:

 

  • sylwetka kota,
  • maska kota.
  • Ilustracje przedstawiające koty,
  • Instrumenty perkusyjne.

 

 

 

 

Przebieg zajęć

 

1.     Wprowadzenie

Marsz po obwodzie koła przy akompaniamencie pianina.

Przywitanie się dzieci w kole- pomachanie lewą ręką, pomachanie prawą ręką (zwrócenie uwagi, że lewa ręka to ta, która ma frotkę), skinienie głową, podanie sobie rąk i przesłanie uśmiechu.

Rozmowa o zwierzątkach które często chodzą po płotach. Dzieci zgadują że są to kotki.

 

Zaśpiewanie piosenki przez nauczyciele, na powitanie w kole trzymając się za ręce pt. „wlazł kotek na płotek”

 

Ø     Opowieść muzyczno ruchowa „kotki” – dzieci otrzymują maski kota. Nauczyciel mówi: Teraz zamieniamy się w kotki. Kotki śpią- dzieci zwijają się w kłębek- muzyka cicha, spokojna. Kotki budzą się, przeciągają, robią koci grzbiet i wybierają się na spacer, gdyż są bardzo ciekawe i chętnie poznają swoje otoczenie. Dzieci czworakują- muzyka wesoła- w różnych kierunkach. Kotki zmęczyły się i są głodne, wracają do domu i piją mleko- ćwiczenia języka. Najedzone kotki zasypiają zwinięte w kłębuszek- muzyka relaksacyjna.

 

Ø     Ćwiczenia oddechowe.

Wdech- wciągniecie powietrza nosem.

Wydech- wydmuchiwanie powietrza ustami z wymową zgłosek „mrau” .

 

Ø     Ćwiczenia słuchowe. Rozpoznanie odgłosów zwierząt domowych, nagranych na kasecie magnetofonowej: pies, kot, kogut, krowa.

  

·        Nauczycielka śpiewa piosenkę „wlazł kotek na płotek”.

v    Omówienie treści piosenki:

·        Gdzie wszedł kotek?

·        Co robi kotek na płotku?

·        Jaka jest ta piosenka?

·        Co ma zrobić kotek? (lub: o co prosimy kotka?)

 

Rozmowa przy ilustracjach- dzieci opisują wygląd kota, określając co robią koty na ilustracjach (leży, stoi, siedzi.), przeliczają liczbę kotów.

Zabawa dydaktyczna „gdzie jest kotek?”- dzieci wskazują, gdzie schował się kotek używając określeń położenia przedmiotów w przestrzeni ( w koszyku, na krzesełku, pod krzesełkiem itd.).

Wspólne zaśpiewanie piosenki „wlazł kotek...”

Śpiew piosenki przez dzieci z wyklaskiwaniem rytmu.

 

v    Zaśpiewanie piosenki przez dzieci i wystukanie jej rytmu o podłogę.

 

Nauczycielka pokazuje dzieciom na tablicy obrazek z naklejonymi chmurkami. Nawiązuje  do treści piosenki (będziemy rysować płotek dla kotka). Nauczycielka wolno śpiewa piosenkę i rysuje wzór niebieskim pisakiem, zwracając uwagę na sposób kreślenia linii z góry na dół. Wzór ma postać: ||.

Dzieci na stojąco rysują w powietrzu wzór do rytmu piosenki śpiewanej przez nauczycielkę.

Dzieci powtarzają rysowanie wzoru w pozycji siedzącej na dywanie.

 

2.     Zakończenie zajęć.

 

Instrumentacja piosenki- śpiewanie piosenki z jednoczesnym odtwarzaniem rytmu za pomocą instrumentów perkusyjnych i naturalnych efektów perkusyjnych (tupanie, klaskanie.)

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Scenariusz zajęć muzycznych dla grupy 4 latków.

 

 

 

 

 

 

 

              Małgorzata Czerniej

              III KZ i WP

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin