Utrwalenie nazw dni tygodnia na podstawie wiersza pt. Jak mówią dni tygodnia - konspekt.doc

(37 KB) Pobierz

TEMAT:  Utrwalenie nazw dni tygodnia na podstawie wiersza pt. Jak mówią dni tygodnia?

1.              Rozwiązanie zagadki.

Kto z was szybko powie mi, jak mam nazwać siedem dni? (tydzień)

2.              Recytowanie przez nauczyciela fragmentu wiersza pt. Jak mówią dni
tygodnia?

W trakcie recytowania wiersza nauczyciel stawia na stoliku sylwety przed­stawiające kolejne dni tygodnia, zrobione z kartonu. Liczba kropek na sylwecie oznacza, który dzień tygodnia symbolizuje. Dzieci mają kartoni­ki z kropkami, które układają przed sobą w trakcie słuchania wiersza.

Poniedziałek mały tydzień rozpoczyna, a za nim wybiega wesoła drużyna.

                Podaj rączkę wtorkowi,
bo tu miejsce twoje.

                Biegnę, biegnę prędko,
już przy tobie stoję.

                A ja was dogonię,
boja jestem środa.

Za mną biegnie czwartek, ja ci rączkę podam. Mały piątek płacze, ma już dość biegania, a sobótka mała ciągle go pogania. Dalej, dalej, dalej bawmy się wesoło. Już jest tydzień cały. Wszyscy stoją w rzędzie. Policz w prawo, w lewo, Ile razem będzie?

3.              Liczenie sylwet przedstawiających dni tygodnia od lewej strony do prawej i odwrotnie.

-      Którym z kolei dniem tygodnia jest środa?

-      Którym z kolei dniem tygodnia jest piątek?

4.              Liczenie do 7. Nauczyciel wiesza sylwety, a dzieci mają je ułożyć od najmniejszej do największej liczby kropek.

5.              Zabawa ruchowa.

Każde dziecko wybiera sobie jeden kartonik z kropkami (od 1 do 7). Takie same kartoniki rozłożone są w różnych miejscach sali. Dzieci biegają po sali przy dźwiękach bębenka. Gdy nauczyciel przestaje grać, dzieci odszu­kują kartonik z taką samą liczbą kropek, jak na ich kartonikach i siadają przed nim ze skrzyżowanymi nogami.

6.              Posługiwanie się przez dzieci nazwami dni tygodnia.

Dzieci wymieniają kolejne dni tygodnia i ustawiają odpowiednie sylwety. Nauczyciel chowa jedną z sylwet, a dzieci odgadują, o jaki dzień chodzi. Podając nazwę dnia, dziecko powinno również powiedzieć, który to z kolei dzień tygodnia (pierwszy, drugi itd.).

7.              Ćwiczenia utrwalające nazwy i kolejność dni tygodnia; wprowadzenie
zapisu graficznego i całościowe rozpoznawanie wyrazu sobota

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin