plan pracy wrzesień.doc

(73 KB) Pobierz
Joanna Wąsik

Joanna Wąsik

 

Plan pracy opiekuńczo-wychowawczej na miesiąc wrzesień

 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

 

·         Integracja wychowanków i wychowawców świetlicy; pogłębianie więzi koleżeńskiej, sympatii, wzajemnej życzliwości

·         Zapoznanie dzieci z zasadami ruchu drogowego i motywowanie do ich przestrzegania

·         Zapoznanie wychowanków z regulaminem szkoły, świetlicy, stołówki; zwrócenie uwagi na zasady higieny podczas spożywania posiłków

·         Zwrócenie uwagi uczniów na znaczenie dobrych manier w codziennych kontaktach

·         Budzenie i rozwijanie w wychowankach postaw proekologicznych; uwrażliwienie dzieci na znaczenie segregacji śmieci, oszczędzania wody

·         Zapoznanie uczniów z najczęściej występującymi w naszym kraju gatunkami zwierząt oraz roślin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia z kultury żywego słowa

Zajęcia ruchowe

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia plastyczne

Wspomaganie procesu dydaktycznego szkoły

                              3-7.IX.07 WITAJ SZKOŁO, ŻEGNAJCIE WAKACJE

Ø      Pogadanka na temat„ Jak spędziłem wakacje?”

-zachęcanie do     swobodnych wypowiedzi

 

Ø      Zapoznanie z regulaminem świetlicy

- głośne odczytanie  regulaminu świetlicy; doskonalenie techniki głośnego czytania

 

Ø      Rozmowa na temat „ Moja szkoła”

-zwrócenie uwagi na słowa, które kojarzą się ze szkołą

 

Ø      Zabawa

„ Lustro”

- umiejętność powtarzania prezentowanych figur

 

Ø      Gry  i zabawy różne

- zawody sportowe

-„ Ciuciubabka”

Ø      Nauka pląsu

„ Szła dzieweczka do laseczka”

- nauka słów pląsu, wykonanie piosenki po przez zastępowanie słów gestami

 

Ø      Pląs „ Muchy”

- nauka słów,        wykonanie pląsu

Ø     Wykonanie prac plastycznych  pt. „ Moje wymarzone wakacje”

- technika dowolna

Ø     Rzucanie do celu

- umiejętność sumowania zdobytych punktów

 

Ø      „ Głuchy telefon”

- ćwiczenie pamięci

 

Ø      Nazywam się..., moje imię zaczyna się na literę...”

Ø      - rozwijanie zdolności kojarzenia, umiejętności tworzenia wyrazów

10-14.IX.07 BEZPIECZEŃSTWO NA DROGACH

Ø      Rozmowa o zasadach przechodzenia przez ulicę, zapoznanie z działaniem sygnalizacji świetlnej

 

Ø      Pogadanka o sposobach zachowania się w sytuacji zagrożenia;  np. pożaru

- zachęcanie do formułowania dłuższych wypowiedzi

 

Ø      Zabawa „Raz,   dwa, trzy Baba Jaga patrzy!”

 

Ø      „ Uwaga czerwone światło!”

Ø      Zajęcia muzyczne „ Jaka to melodia?”

- kształtowanie pamięci słuchowej

Ø      Poznajemy znaki drogowe

- wykonanie emblematów znanych znaków drogowych (karton,  brystol, plastelina)

Ø      Układanki - rozsypanki

- umiejętność łączenia poszczególnych elementów w całość

 

Ø      Znajdowanie różnic między obrazkami

-  ćwiczenie spostrzegawczości

 

17-21.IX.07 CHROŃMY NASZE ŚRODOWISKO

Ø      Pogadanka na temat znaczenia segregacji śmieci

 

Ø      Rozmowa na temat „ Co ja robię dla mojego  środowiska?”

- zachęcanie do swobodnych wypowiedzi

 

Ø      Zabawa „ Ciepło- zimno”

 

Ø     „ Chodzi lisek koło drogi”

 

Ø      Naśladowanie odgłosów zwierząt, odgłosów natury

Ø      Wykonanie zwierzątek z plasteliny

 

 

Ø      „ Ziemia mój dom.”

- praca wykonana techniką kolażu

 

Ø      Oglądanie zwierząt w atlasie

- zdobywanie informacji o zwyczajach różnych zwierząt

 

Ø      Rozwiązywanie krzyżówki

o tematyce ekologicznej

24-28.IX.07 Z MANIERAMI ZA PAN BRAT

Ø      Rozmowa na temat znaczenia takich słów jak: dzień dobry, dziękuję, proszę, itp.

Ø      Zabawa ruchowa

„ Cenna kropla”

 

Ø      „ Ziemia, woda powietrze”

- naśladowanie żywiołów

Ø      Słuchanie dowolnej muzyki z płyt i kaset

Ø      Wykonanie kolorowych kartoników ze zwrotami grzecznościowymi

- wykorzystanie sznurka i kawałów tkanin

Ø      Gra w kolory

- ćwiczenie umiejętności rozróżniania kolorów

 

Ø      Wykreślanka

(znajdowanie ukrytych w tekście wyrazów)

-ćwiczenie spostrzegawczości

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin