KASZTANY i zabawy jesienne.doc

(17 KB) Pobierz
KASZTANY

KASZTANY

Uczestnicy stoją w kole w rozsypce lub siedzą na krzesłach. W takt muzyki na 2/4 wykonują

ruchy i gesty pokazywane przez prowadzącego.

Rytmicznie machamy rękami nad głową raz w prawo, raz w lewo –  naśladując gałęzie kasztanowca wyginające się na wietrze. (1 – 8)

Kolistymi ruchami, płasko ułożonymi przed sobą dłońmi, zaczynając od poziomu oczu w dół – naśladujemy liście kasztanowca opadające powoli na ziemię. (9 – 14)

Następnie wykonujemy dwa klaśnięcia w dłonie tuż nad podłogą obrazując spadające z drzew kasztany, które spadając na ziemię pękają. (15 –16)

(17 –24) powtarzamy (9 – 16)

(25 – 32) chodząc wśród liści, które spadły z drzew, rytmicznie i jednocześnie wykonujemy wymach jedną nogą i gest obu rąk naśladujący podrzucanie liści z ziemi w górę – to samo wykonujemy drugą nogą.

Deszczyk

Ustawienie: W rozsypce lub na siedząco

Tekst: Pada deszczyk, pada deszczyk

          Wieje, wieje wiatr

          Pada deszczyk, pada deszczyk

         Wieje, wieje wiatr

                Błyskawica , grzmot

               Błyskawica, grzmot

       A na niebie kolorowa tęcza

 

Taniec:

CzęśćI

v     gest spadania deszczu na głowę (obiema rękami)  / powtarzamy 2 razy/

v     gesty naśladujące wiejący wiatr poruszający gałęziami drzew: w prawo – w lewo – w prawo – w lewo

v     powtarzamy część I

 

Część II

v     błyskawica – klaśnięcie w dłonie

v     grzmot – tupnięcie nogą w podłogę

v     powtórzenie /błyskawica, grzmot/

v     tęcza – zatoczenie kręgu rękami nad głową

Spacer, deszcz, burza

 

Troje wybranych dzieci akompaniuje pozostałym kolegom do zabawy ruchowej. Jedno gra miarowo na bębenku „do chodzenia“ – dzieci przy tym akompaniamencie spacerują w różne strony.

Druga gra „do biegania“ na trójkącie. Oznacza to, że pada deszcz, wszyscy biegną z „parasolami” –z  ręką uniesioną w górę.

Trzecia trzyma metalowe talerze i od czasu do czasu uderza jednym o drugi – dzieci chowają się pod ścianami, bo „nadciąga burza“.

Trójka grających dzieci obserwuje się nawzajem, zmiany instrumentów nie mogą następować po sobie zbyt szybko.

Zabawa „Deszcz”.

Dwoje dzieci stoi w różnych miejscach sali z otwartymi, wysoko podniesionymi parasolami. Pozostałe dzieci poruszają się zgodnie z charakterem muzyki. Gdy usłyszą „deszcz”, przykucają wokół dzieci z parasolami, dzieci trzymające parasole również ostrożnie przykucają. Nauczyciel sprawdza czy wszystkie dzieci się schowały. Dzieci, które za bardzo wystają spod parasola mokną, nauczyciel ruchem palców na ich plecach naśladuje krople deszczu.

 

.  Ćwiczenie dużych grup mięśni „Jabłuszko”.

     Dzieci szukają jabłek w sadzie. Wspięcie na palcach, ręce wzniesione w górę –próbują

      zerwać jabłko z wysokiej gałęzi. Odpoczynek –przysiad, ręce obejmują kolana, głowa

      nisko opuszczona.

4.  Zabawa z elementem czworakowania  „Gruszki w trawie”.

     Dzieci czworakują po sali szukając w trawie gruszek. Na sygnał wstają, prostują się,

     podnoszą rękę w górę pokazując znalezioną gruszkę.

Wszyscy są, witam Was

Zaczynamy już czas!

Jestem ja, jesteś Ty

Raz, dwa, trzy”

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin