2 3 4
„Poznaj swoje metrum”
Dzieci podzielone są na trzy grupy. Pierwsza grupa ma poruszać się wtedy, gdy usłyszy dowolny rytm grany na „dwa”. Druga grupa – rytm na „trzy”. Trzecia grupa – rytm na „cztery”. Nauczyciel gra krótkie tematy rytmiczne, zmieniając je przy kolejnym powrocie do każdego rodzaju metrum. Kolejne grupy po rozpoznaniu „swojego” metrum poruszają się swobodnie po sali w usłyszanym rytmie, realizując go w dowolny sposób (krokami, ruchami całego ciała).
„Dopasuj się”
Nauczyciel pokazuje na kartonach metrum 4 lub 4 lub 4
Zadaniem dzieci jest wykonywać te same ruchy lecz w metrum podanym przez nauczyciela. Na pierwszą wartość klaszczą, a na pozostałe wartości wykonują inne czynności np. na 1 klaszczą, na 2, 3, 4 podskakują.
Celem tych zabaw jest rozwinięcie wyczucia metrum, spostrzegania i dokładności w liczeniu w pamięci.
katie1703