sygnał w muzyce.odt

(20 KB) Pobierz

Ćwiczenia na sygnał

 

STOP

 

          Dzieci maszerują rytmicznie zgodnie z akompaniamentem muzycznym. Na umówiony sygnał „stop” zatrzymują się i stoją bez ruchu do usłyszenia akompaniamentu, po którym znowu maszerują rytmicznie.

 

OBRÓT

 

          Dzieci maszerują rytmicznie zgodnie z akompaniamentem muzycznym. Na umówiony sygnał np. klaśnięcie dłoni wykonują obrót dookoła własnej osi, po czym maszerują dalej.

 

PODSKOKI

 

          Dzieci maszerują rytmicznie zgodnie z akompaniamentem muzycznym. Na umówiony sygnał wykonują dwa podskoki w miejscu, po czym poruszają się zgodnie z akompaniamentem.

 

FIGURY

 

          Dzieci poruszają się po sali w różnych kierunkach i zgodnie z rytmem akompaniamentu. Na umówiony sygnał np. uderzenie pałeczką w bębenek zatrzymują się i ustawiają w dowolną figurę np. jaskółkę. Po usłyszeniu akompaniamentu poruszają się tak jak na początku zabawy.  

 

KARUZELA

 

          Dzieci ustawione dwójkami i zwrócone twarzą do siebie podają sobie ręce. Tak trzymając się poruszają się rytmicznie po sali zgodnie z akompaniamentem muzycznym. Na umówiony sygnał zatrzymują się i obracają dookoła naśladują karuzelę. Po usłyszeniu akompaniamentu poruszają się jak na początku.

 

TANIEC

 

          Dzieci ustawiają się na linii koła twarzami do środka z rękami opartymi na biodrach. W rytm akompaniamentu wykonują taneczny ruch bokiem (krokiem dosuwanym tj. cwałem) po linii koła. Na sygnał „hop” zmieniają kierunek ruchu, a na sygnał „hej” odwracają się tyłem w kierunku środka koła i kontynuują dalej ruch w tym samym kierunku.

 

 

1.     DZIECI W DOMKACH – DZIECI NA SPACER

 

Przygotowanie: Prowadząca odznacza z boku sali duży dom. Dzieci zebrane w gromadkę za linia mieszkają

w domku.

 

Zabawa: Na polecenie: „Dzieci na spacer!”- wszyscy wychodzą       z domku, rozchodzą się

w różnych kierunkach, spacerują , biegają. Na klaśnięcie lub uderzenie oraz wołanie

„ dzieci do domu”- wracają.

 

     KOT JEST- KOTA NIE MA!

 

Dzieci są myszkami i na zapowiedź : „Kot jest!” –myszki chowają się (przysiadają, obejmują rękoma kolana,

a głowę opuszczają nisko). Na zapowiedź: „Kota nie ma ’’ – myszki biegną swobodnie w różnych kierunkach, omijając się zręcznie.

WIEWIÓRKA W DZIUPLI

 

Liczba uczestników : Dowolna

 

Ustawienie: Uczestnicy zabawy dzielą się na trójki , które stają na obwodzie dużego koła w ten sposób , że dwoje stojąc na przeciw siebie podaje sobie ręce, trzeci zaś staje między nimi. To „wiewiórka w dziupli” . W środku koła staje jeden uczestnik zabawy.

 

Przebieg zabawy: Na zawołanie prowadzącego „ wiewiórki w dziupli” zmieniają one miejsca między sobą .Wybiegają więc z dziupli i wbiegają do zwolnionych. Stojący w środku koła , stara się również zająć dziuplę. Wiewiórka , która nie ma dziupli zostaje w środku.

 

UWAGA : W zabawie tej w ruchu są tylko wiewiórki , dlatego po kilku biegach zmieniają się one

z uczestnikami, którzy tworzą dziuplę.

SAMOCHODY

 

Przybory: Krążki lub kółka.

 

Przygotowanie: Wyznaczenie terenu zabawy i miejsca postoju dla samochodów- 2, 3 duże garaże. Rozdanie dzieciom kółek lub krążków, które będą służyły w czasie zabawy za kierownicę.

 

Zabawa: Na sygnał dzieci-samochody wybiegają z kierownicami   w rękach i poruszają się w różnych kierunkach, naśladując trąbienie samochodów. Na drugi sygnał zatrzymują się w miejscu i cichutko, bez trąbienia, każdy samochód wraca do garażu.

 

Urozmaicenia: samochody wjeżdżają na most, gdzie jadą powoli, jeden za drugim; samochody zwalniają jadąc pod górę; „dętka pękła”- dzieci naśladują pompowanie dętki w siadzie rozkrocznym na ziemi.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin