TI_16-02-05-31-T_pl.pdf

(191 KB) Pobierz
745340578 UNPDF
Technical
information
16
TI 16-02 05 31 T
pl
Zastępuje 16-01 02 13 wydanie 2
16-00 04 18
Wiązka przewodów do stacyjki rozciąga się
Pojazdy objęte akcją
TI dotyczy samochodów ciężarowych z
kabinami P, R i T.
Podstawa
Zdarzało się, że wiązka przewodów do
włącznika stacyjki, S4, rozciągała się lub
ulegała uszkodzeniu podczas zmiany kąta
ustawienia regulowanej kolumny
kierownicy. Może to powodować
przerwanie złącza włącznika S4 w położeniu
zapłonu (obudowa kontaktu 15-3).
Czynności zaradcze
Aby zapobiec wyżej wymienionym
problemom podjęto kilka czynności
zaradczych.
Informacja o częściach wycofanych i
wprowadzonych znajduje się na stronie 6 i 7.
Scania CV AB 2002-06
1 (7)
745340578.067.png
Rozwiązanie produkcyjne 1
Kable do stacyjki zostały przedłużone o
30 mm. Wdrożono również dwa zaciski
paskowe dookoła obudowy kontaktu i
włącznika. Zobacz rysunek. W związku z
czynnościami zaradczymi wdrożono
również następujące zmiany:
• Wdrożono osłonkę kabli do
amperomierza pomiędzy złączami C2-7 a
C2-8 a przyrządami w zestawie
wskaźników O1/B-2 i O1/B-3.
• Wdrożono koszulki termokurczliwe na
konektorach punktów masujących G1,
G2, G3 i P2/31-G.
• Dotyczy wyłącznie pojazdów z
prawostronnym układem kierowniczym:
kable do złączy C14, C18 i kontaktu w
drzwiach B6 zostały przedłużone o
50 mm.
Zmiany zostały wdrożone do produkcji od
następujących numerów podwozi:
Samochód ciężarowy
Scania Södertälje
1 270 586
Scania Zwolle
4 451 120
Scania Angers
9 061 322
Scania Ameryka
Łacińska
3 525 453
2 (7)
Scania CV AB
TI 16-02 05 31 T pl
745340578.078.png 745340578.089.png 745340578.100.png 745340578.001.png 745340578.012.png 745340578.019.png 745340578.020.png 745340578.021.png 745340578.022.png 745340578.023.png 745340578.024.png 745340578.025.png 745340578.026.png 745340578.027.png 745340578.028.png 745340578.029.png 745340578.030.png
Rozwiązanie produkcyjne 2
Aby zapobiec uszkodzeniu wiązki
przewodów wdrożono nowy wspornik.
Wspornik zapobiega zaginaniu się wiązki
przewodów przy obudowie kontaktu.
1
Aby zapewnić działanie włącznika
zmieniono również wiązkę przewodów tak,
aby zasilanie było doprowadzone z dwóch
stron.
2
Wspornik został wdrożony do produkcji od
następujących numerów podwozi:
3
1 Konektor
2 Nowy kabel
3 Wspornik
Samochód ciężarowy
Scania Södertälje
1 256 484
Scania Zwolle
4 424 906
Scania Angers
9 048 674
Scania Ameryka
Łacińska
3 514 602
4. Przełóż kabel przez przelotkę w tablicy
rozdzielczej.
Rozwiązanie serwisowe
Nowy wspornik jest mocowany na wiązce
przewodów i może być również zamawiany
osobno.
5. Załóż na kabel konektor 815 651.
6. Podłącz kabel w skrzynce
bezpieczników P2, złącze F -1. Zamocuj
kabel zaciskiem.
Aby zapewnić działanie włącznika należy
pociągnąć nowy kabel (2,5 mm²) od
obudowy kontaktu 15 -1 do skrzynki
bezpieczników P2. Wówczas układ będzie
zasilany z dwóch stron.
Opis czynności
Ważne! Odłącz akumulator ponieważ
zasilanie -30 do stacyjki nie jest
zabezpieczone.
1. Przylutuj konektor 1 357 573 do nowego
kabla i podłącz go do obudowy kontaktu
15-1 stacyjki.
Zamocuj wspornik, aby zapobiec
przetarciu kabli.
2. W razie możliwości przeciągnij nowy
kabel przez osłonkę zabezpieczającą.
3. Zamocuj kabel zaciskami wzdłuż wiązki
przewodów.
TI 16-02 05 31 T pl
Scania CV AB
3 (7)
745340578.031.png 745340578.032.png 745340578.033.png 745340578.034.png 745340578.035.png
Rozwiązanie produkcyjne 3
Dwa zaciski paskowe dookoła obudowy
kontaktu zostały zmienione na większe.
Zmiana została wdrożona do produkcji od
następujących numerów podwozi:
Samochód ciężarowy
Scania Södertälje
1 281 888
Scania Zwolle
4 475 848
Scania Angers
9 071 841
Scania Ameryka
Łacińska
3 534 739
Rozwiązanie serwisowe
Aby zabezpieczyć instalację kabli
elektrycznych należy wykonać następujące
czynności.
3
1
3
Opis czynności
Uwaga! Rysunki przedstawiają spód tablicy
rozdzielczej.
1. Umieść główną wiązkę 1 pomiędzy
dwoma żebrami plastikowymi 2.
Zamocuj wiązkę zaciskami paskowymi 3
do żeber.
2
5
4
2
2. Wiązkę 4 do obudowy kontaktu 5 należy
umieścić przy obudowie kontaktu.
4 (7)
Scania CV AB
TI 16-02 05 31 T pl
745340578.036.png 745340578.037.png 745340578.038.png 745340578.039.png 745340578.040.png 745340578.041.png 745340578.042.png 745340578.043.png 745340578.044.png 745340578.045.png
3. Zamocuj oba zaciski paskowe 1 dookoła
obudowy kontaktu.
1
1 Zacisk paskowy 815 362
4. Na koniec sprawdź, czy wiązka do
obudowy kontaktu układa się w szeroki
łuk, gdy kierownica znajduje się w
najwyższym położeniu.
TI 16-02 05 31 T pl
Scania CV AB
5 (7)
745340578.046.png 745340578.047.png 745340578.048.png 745340578.049.png 745340578.050.png 745340578.051.png 745340578.052.png 745340578.053.png 745340578.054.png 745340578.055.png 745340578.056.png 745340578.057.png 745340578.058.png 745340578.059.png 745340578.060.png 745340578.061.png 745340578.062.png 745340578.063.png 745340578.064.png 745340578.065.png 745340578.066.png 745340578.068.png 745340578.069.png 745340578.070.png 745340578.071.png 745340578.072.png 745340578.073.png 745340578.074.png 745340578.075.png 745340578.076.png 745340578.077.png 745340578.079.png 745340578.080.png 745340578.081.png 745340578.082.png 745340578.083.png 745340578.084.png 745340578.085.png 745340578.086.png 745340578.087.png 745340578.088.png 745340578.090.png 745340578.091.png 745340578.092.png 745340578.093.png 745340578.094.png 745340578.095.png 745340578.096.png 745340578.097.png 745340578.098.png 745340578.099.png 745340578.101.png 745340578.102.png 745340578.103.png 745340578.104.png 745340578.105.png 745340578.106.png 745340578.107.png 745340578.108.png 745340578.109.png 745340578.110.png 745340578.002.png 745340578.003.png 745340578.004.png 745340578.005.png 745340578.006.png 745340578.007.png 745340578.008.png 745340578.009.png 745340578.010.png 745340578.011.png 745340578.013.png 745340578.014.png 745340578.015.png 745340578.016.png 745340578.017.png 745340578.018.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin