najswietsza_maryja_panna_krolowa_polski.pdf

(1464 KB) Pobierz
Najświętsza Maryja Panna Królowa Polski - główna Patronka Polski
NAJŚWIĘTSZA MARYJA PANNA
KRÓLOWA I HETMANKA POLSKI
Szkic polemiczno – refleksyjny
Andrzej Leszczyński
1
Listopad 2010 r.
434502536.001.png
Spis treści
Strona
NAJŚWIĘTSZA MARYJA PANNA – KRÓLOWA I HETMANKA POLSKI
4
I. MARYJA - KRÓLOWA POLSKI
5
a) wersja ”poprawna” historycznie, politycznie i kościelnie
5
b) wersja polemiczna:
- Matka Boża - Królowa Polski i Ojciec Mancinelli
6
- Więcej faktów o historii kultu Maryi Królowej Polski
6
- W koronie na głowie i z berłem w dłoni
11
Refleksje
12
II. MARYJA - HETMANKA WOJSKA POLSKIEGO
16
a) wersja ”poprawna” historycznie, politycznie i kościelnie:
16
Bitwa pod Grunwaldem
16
- „Nasz Dziennik‖ o „Bitwie pod Grunwaldem‖
16
- Kazanie śp. ks. Biskupa Polnego WP gen. broni Tadeusza Płoskiego
18
Obrona Jasnej Góry
20
- Refleksje
21
Na ratunek chrześcijańskiej Europie. Wiktoria Wiedeńska
22
- Refleksje
24
Cud nad Wisłą. Diabelska nawałnica nad Polską:
24
- Przykład Błękitnego Generała
24
- Ksiądz ich prowadził
25
- Maryja broni swoje dzieci
26
- Kazanie ks. prałata płk. Sławomira Żarskiego
27
Refleksje
28
b) wersja polemiczna:
29
Homilia ks. arcybiskupa Stanisława Gądeckiego
29
Refleksje
32
Adam Śmiech: Artykuł „W trosce o prawdę historyczną‖ (13.08.2009)
33
Refleksje
34
Ks. dr Józef Maria Bartnik SJ „Zjawienie się Matki Bożej podczas „Bitwy
35
Warszawskiej‖ w 1920 roku, czyli Cud nad Wisłą‖ (książka)
Refleksja
36
Jak doszło do „Cudu nad Wisłą‖
37
Klęska Powstania Warszawskiego. Zagłada Warszawy. Dlaczego Maryja
41
tym razem nie pomogła? Dlaczego taki okrutny los spotkał naszą stolicę
w 1944 roku?
Przyczyna klęski Powstania i zagłady Warszawy
44
„Ojciec‖ „Cudu nad Wisłą‖ – Marszałek Józef Piłsudski
45
O Józefie Piłsudskim w Dzienniczku św. Siostry Faustyny Kowalskiej
46
Refleksje
50
Z ostatniej chwili
51
Inne zwycięskie bitwy Hetmanki Oręża Polskiego
51
Bitwa pod Beresteczkiem (1651 r.)
52
Bitwy pod Chocimiem (1621 r. i 1673 r.)
56
Bitwa pod Kłuszynem (1610 r.)
60
Bitwa pod Kircholmem (1605 r.)
61
2
- Wybrany naród
9
- Refleksje
20
Refleksje
50
Maryja – Królowa i Hetmanka, Pośredniczka i Orędowniczka
62
Pomoc Maryi – Królowej Polski i Orędowniczki narodowi polskiemu
70
Myśli Różańcowe naszej Królowej i Królowej Różańca Świętego
73
Najświętsza Maryja Panna – Hetmanka w Cerkwi Prawosławnej
74
Refleksje
76
O św. Serafinie Parowskim, wielkim świętym Rosji
77
3
Refleksje
70
Najświętsza Maryja Panna - Królowa i Hetmanka Polski
- Szkic polemiczno – refleksyjny -
„Jasnogórska Pani, Tyś naszą Hetmanką
Polski Tyś Królową i najlepszą Matką”
Ta piękna pieśń zawiera ogrom treści zaledwie w dwóch pierwszych wersach! Godne największej czci
tytuły Maryi: Pani, Królowej, Hetmanki, Matki (naszej i Matki Boga) stanowią przedmiot obszernych
opracowań, przybliżających nam Jej Majestat i Jej niezwykłą, nieustanną w 1000-letniej historii opiekę
nad narodem polskim i pomoc w zwycięstwach oręża polskiego, gdy byliśmy zmuszeni bronić naszej
wolności czy też wiary chrześcijańskiej w Ojczyźnie i w Europie przed atakami pogan.
W opracowaniu niniejszym skupimy się nad dwoma tytułami naszej Pani Częstochowskiej:
KRÓLOWEJ i HETMANKI. Najświętszej Maryi Pannie poświęcono dotąd wiele publikacji,
przybliżających Ją nam jako Królową Polski lub Hetmankę Wojska Polskiego. Najczęściej
opracowania te opisywały tylko jeden z tytułów Maryi – tylko jako Królowej lub tylko jako Hetmanki.
Wydaję się, że mówienie o Maryi - Hetmance Wojska Polskiego powinno samoistnie wynikać z Jej
Królewskiego tytułu, jako naszej Królowej. Król (Królowa) jest przecież Naczelnym Wodzem wojska.
Jest to jeden z atrybutów władzy królewskiej. Tak samo jak obecnie, Prezydent państwa jest
Zwierzchnikiem Sił Zbrojnych.
Wydaję się też, że historiografia polska obszerniej przedstawia rolę NMP jako naszej Królowej w
dziejach narodu polskiego w porównaniu z rolą, jaką odegrała w zwycięskich bitwach oręża polskiego.
Może spowodowane jest to nastawieniem piszących do roli kobiet w dziejach świata – jakby mniejszej
w stosunku do roli, odgrywanej przez mężczyzn. Widać to wyraźnie już w Nowym Testamencie (nie
wspominając o Starym), w którym bardzo skąpo przedstawiona jest rola Bogurodzicy. Poza
Magnificat i pomocą nowożeńcom na weselu w Kanie trudno znaleźć w Nowym Testamencie
chwalebne teksty, sławiące udział Maryi w zbawczym Dziele Jej Syna. Przyczyną tego zapewne była
tradycja żydowska, umniejszająca znaczenie kobiet (miały nawet w świątyni osobne miejsce,
oddzielone od mężczyzn). A w historiografii polskiej może też miał wpływ protestancki Zachód, gdzie
rola Maryi jest negowana lub pomijana. Nie ma tam kultu Matki Bożej, nie ma Jej obrazów. Nie do
pomyślenia jest mówienie w kościołach protestanckich o Maryi jako Pośredniczce, Orędowniczce i
Współodkupicielce. Jakże często również historycy starają się umniejszyć rolę NMP w zwycięskich
bitwach oręża polskiego, przypisując cudowne, niezwykłe zwycięstwa dowódców bitwach geniuszowi
dowódców wojskowych (a więc mężczyzn - silnych, dzielnych, znających się na strategii i taktyce
prowadzenia walk i wojen), nie wspominając niejednokrotnie ani słowem o roli naszej Królowej i
Hetmanki w tych zwycięskich bitwach.
Od jakiego tytułu należałoby zacząć? Wydaję się, że od tytułu Królowej Polski, gdyż tytuł Hetmanki
jest, jak wspomniano wyżej, wtórnym w stosunku do tytułu Królowej.
Równocześnie spróbujmy w skrócie przedstawić historię tych dwóch tytułów Matki Boskiej na
podstawie opisów historycznych Dziejów Polski, powszechnie umieszczanych w podręcznikach,
książkach, encyklopediach i dziełach naukowych jako gruntownie i ostatecznie przebadane fakty
historyczne, które mają być tymi jedynie prawdziwymi. Można by o nich powiedzieć, że są one
„poprawne‖ pod względem historycznym, politycznym, a nawet kościelnym. Wszelkie inne publikacje
czy badania, przedstawiające te „niezmienne‖, raz na zawsze ustalone opisy w innym świetle, były i są
często zwalczane, usuwane, krytykowane, przeinaczane, wyśmiewane i nie są brane pod uwagę.
Podejmiemy zatem próbę, aby poza tymi „poprawnymi‖ opisami faktów historycznych, podać również
inne, mało znane fakty, tzw. polemiczne, które zmuszają do refleksji, przemyśleń, a nawet zmiany
naszego spojrzenia na wydarzenia z przeszłości Polski. Stąd i nazwa szkicu : polemiczno – refleksyjny.
Zamieścimy te mało znane fakty historyczne zarówno w części dotyczącej Królowej Polski jak i
4
Hetmanki Wojska Polskiego. Nie można dopuścić, aby uległy one całkowitemu zapomnieniu. Tym
bardziej, że już od wielu lat fakty te stara się usunąć z archiwów, bibliotek i in. zbiorów. Wspominamy
o tym w części, dotyczącej Królowej Polski, gdy znany historyk Feliks Konieczny nie mógł znaleźć
materiałów na temat Intronizacji Maryi na Królową Polski zarówno w Krakowie jak i w Neapolu
(chodzi o Ojca Juliusza Mancinellego). Od setek lat największy wróg Maryi – szatan poprzez ludzi
prowadzi walkę z naszą Królową, starając się pomniejszyć Jej cześć, godność w sercach wierzących,
zanegować Jej rolę i pomoc w zwycięskich bitwach naszego narodu, a nawet posuwa się do Jej
ośmieszania, poniżania i wyszydzania (przykładem niech będzie masońska droga krzyżowa „Golgota
Beskidów‖ czy drzwi w kościele Matki Boskiej Łaskawej w Warszawie – opisane dalej w szkicu).
Cesarz Napoleon powiedział, że: „Historia – to uzgodniony zestaw kłamstw‖. Może jest w tym trochę
prawdy. Wydaje się, że do historii należy podchodzić z pokorą i być otwartym na wszelkie dowody i
fakty, w tym nowe i nieznane, chociaż by nieraz były one niekorzystne dla ostatecznie ustalonych i
„poprawnych‖ prawd. Pozostaje jednak problem: jak potem te „nowe‖ (odgrzebane ze starych
archiwów, zakonnych bibliotek, zbiorów watykańskich, starych wydawnictw – „białych kruków‖)
włączyć do „poprawnych‖ opracowań historycznych, podpisanych wielkimi nazwiskami? Oto jest
pytanie… Kto takie publikacje wyda drukiem? Kto je nagłośni i rozkolportuje? Z wielkim trudem będą
docierać do rąk czytelników.
Zaczniemy od przypomnienia, jak doszło do wybrania Maryi – Królowej Wszechświata, Królowej
Nieba i Ziemi na Królową Polski. Oczywiście, oprzemy się tylko na opracowaniach i źródłach
katolickich, ponieważ tylko w nich jeszcze pozostawiono ślady opisów ingerencji Boga czy Jego
Matki, Maryi. Inne opracowania historyczne, pisane przez historyków – ateistów, masonów i im
podobnych „autorytetów naukowych‖, nie były brane pod uwagę z prostej przyczyny: wszyscy oni
odrzucają Boską ingerencję w historię Polski, a odniesione zwycięstwa przypisują wyłącznie
czynnikowi ludzkiemu. Stare historyczne fakty, przedstawiające pomoc Nieba narodowi polskiemu w
tych zwycięstwach uznaje się za pozbawione zdrowego rozsądku, wręcz jako zabobon średniowieczny.
Stąd szkic ten na pewno jest stronniczy. Ale też jest przeznaczony tylko dla czytelnika, wierzącego w
Boga i naszą Najlepszą Matkę – Królową i Hetmankę Polski.
I. MARYJA – KRÓLOWA POLSKI
a) wersja „poprawna” historycznie, politycznie i kościelnie
Tytuł Matki Bożej jako Królowej narodu polskiego sięga drugiej połowy XIV wieku: Grzegorz z
Sambora nazywa Maryję Królową Polski i Polaków. Teologiczne uzasadnienie tytułu "Królowej"
pojawi się w XVII wieku po zwycięstwie odniesionym nad Szwedami i cudownej obronie Jasnej Góry,
które przypisywano wstawiennictwu Maryi. Wyrazicielem tego przekonania Polaków stał się król Jan
Kazimierz, który 1 kwietnia 1656 roku w katedrze lwowskiej przed cudownym obrazem Matki Bożej
Łaskawej obrał Maryję za Królową swoich państw, a Królestwo Polskie polecił jej szczególnej obronie.
W czasie podniesienia król zszedł z tronu, złożył berło i koronę i padł na kolana przed wielkim
ołtarzem. Zaczynając od słów: "Wielka Boga-Człowieka Matko, Najświętsza Dziewico" ogłosił
Matkę Bożą szczególną Patronką Królestwa Polskiego. Przyrzekł szerzyć Jej cześć, ślubował wystarać
się u Stolicy Apostolskiej pozwolenie na obchodzenie Jej święta jako Królowej Korony Polskiej, zająć
się losem ciemiężonych pańszczyzną chłopów i zaprowadzić w kraju sprawiedliwość społeczną. Po
Mszy świętej, w czasie której król przyjął również Komunię świętą z rąk nuncjusza papieskiego Piotra
Vidoniego, przy wystawionym Najświętszym Sakramencie odśpiewano Litanię do Najświętszej Maryi
Panny, a przedstawiciel papieża odśpiewał trzykroć, entuzjastycznie powtórzone przez wszystkich
obecnych po raz pierwszy nowe wezwanie: "Królowo Korony Polskiej, módl się za nami".
Choć ślubowanie Jana Kazimierza odbyło się przed obrazem Matki Bożej Łaskawej we Lwowie, to
jednak szybko przyjęło się przekonanie, że najlepszym typem obrazu Królowej Polski jest obraz Pani
Częstochowskiej. Koronacja obrazu papieskimi koronami 8 września 1717 roku ugruntowała
przekonanie o królewskości Maryi. Warto dodać, że Jan Kazimierz nie był pierwszym, który oddał
swoje państwo w szczególną opiekę Bożej Matki. W roku 1512 gubernator hiszpański ogłosił Matkę
Bożą szczególną Patronką Florydy. W roku 1638 król francuski, Ludwik XIII, osobiście i uroczyście
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin