KARNAWAŁOWE ZABAWY
Poniedziałek
KOPCIUSZEK NA BALU
Ø wysłuchanie bajki „Kopciuszek” z płyty CD; wdrażanie do uważnego słuchania; omówienie złych i dobrych cech bohaterów; zabawa dydaktyczna „Bajkowe rekwizyty” – określanie z jakiej bajki pochodzą przedmioty; zabawa dramowa – naśladowanie ruchem i gestami Kopciuszka, Macochy, sióstr, wróżki, tańca na balu itd. wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania: bal, taniec, pantofelek; praca z książką s.19 - ubieranie Kopciuszka na bal;
Ø zabawy rytmiczno – ruchowe przy muzyce; utrwalenie tańca integracyjnego „Brzoza” dokładne wykonywanie kroków, podskoków i obrotów w rytm muzyki; przypomnienie znanej dzieciom piosenki „Kopciuszek” oraz „Jaś i Małgosia”
Wtorek
W BAJKOWYM KOROWODZIE
Ø uczestniczenie dzieci w uroczystym balu karnawałowym - balu przebierańców; powitanie dzieci wchodzących na salę i wyglądających inaczej niż zwykle, podziwianie każdego stroju, rozpoznawanie przez dzieci; zachęcenie dzieci do samodzielnego przedstawienia się w kręgu - pokaz stroju w środku koła i powiedzenie kilka słów na temat przebrania; wykonanie zdjęć w kolorowych przebraniach;
Ø uroczyste otwarcie balu przebierańców przez orkiestrę prowadzącą zabawę; tańce, śpiewy, pląsy, korowody, konkursy oraz powitanie na balu bardzo ważnego gościa - Mikołaja; rozmowa z Mikołajem i wspólna zabawa oraz otrzymanie paczek od miłego gościa;
Ø zabawy dowolne dzieci według własnych pomysłów w sali; oglądanie prezentów, rozmowa na temat zabawy, dzielenie się swoimi wrażeniami.
Środa
PRZYLECIAŁY ZIMOWE PTAKI
Ø utrwalenie poznanych gatunków ptaków przebywających w naszym kraju w okresie zimy - wróble, sikorki, gile; przypomnienie wyglądu, wydawanego głosu (ćwir, pit, dju) oraz ulubionych przysmaków; zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa „Ptaszki do gniazd” z wykorzystaniem emblematów; karta pracy - kolorowanie dwóch ptaków odpowiednim kolorem sikorkę i gila;
Ø zabawy na placu zabaw wymyślone przez dzieci; podczas pobytu na dworze umieszczenie w karmniku pokarmu dla ptaków oraz obserwacja ptaków;
Ø ćwiczenia z zakresu kinezjologii edukacyjnej wg P. Dennisona – Słoń, Kapturek myśliciela, energetyczne ziewanie, pozycja Cook’a.
Czwartek
KARNAWAŁ TRWA
Ø zabawy rytmiczne przy akompaniamencie tańców klasycznych, utrwalanie piosenki „Biały walczyk” z wykorzystaniem podziału na role, zastosowanie układów choreograficznych, rozpoznawanie piosenek na podstawie linii melodycznej; zabawa taneczna „Karuzela z imionami”, „Cebula i buraczek” oraz „Dwóm tańczyć się zachciało”;
Ø wspólne śpiewanie piosenek, rozwijanie umiejętności słuchania muzyki oraz doskonalenia gry na instrumentach perkusyjnych;
Ø zabawy dowolne dzieci w sali; z chętnymi zabawa taneczna przy muzyce integracyjnej lub disco.
Piątek
MRÓZ MALUJE ZIMOWE OBRAZY
Ø przypomnienie dzieciom, co oznacza termin „praca dowolna”; zachęcenie dzieci do słownych wypowiedzi na ten temat; zaproszenie do działalności plastycznej dając możliwość wyboru materiału plastycznego - kredki ołówkowe, kredki świecowe, farby akwarele lub plakatowe; uczenie dzieci samodzielnego podejmowania decyzji oraz sprawianie radości z wykonywanej pracy takim narzędziem malarskim, jakim samo sobie wybierze;
Ø zabawy ruchowe z elementem toczenia „Piłka i kręgle” oraz przeskoku „Przez przeszkodę”;
Ø ćwiczenia mięśni narządów mowy - wykonywanie przed lusterkiem różnych dziwnych min - wymyślonych przez dzieci.
sewulka