WSTĘPNY - Opist techniczny z lukiem pionowym.doc

(74 KB) Pobierz

Politechnika Wrocławska                                        

Instytut Inżynierii Lądowej

Zakład Budownictwa Wodnego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ĆWICZENIE PROJEKTWE Z PRZEDMIOTU „ KOLEJE 1 ”

 

 

„ Projekt techniczny -
część opisowo-obliczeniowa ”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prowadzący:

B.. rok IV      semestr

 

Dane wyjściowe do projektowania:

 

-              kategoria  linii kolejowej – 1             

-              ilość torów – dwutorowa

-              rodzaj trakcji – elektryczna

-              rodzaj terenu – nizinny

-              Rmin łuku poziomego – 1400 [m]

-              maksymalne pochylenie miarodajne – 6[‰]

-              maksymalna długość pociągu – 800 [m]

-              Rmin łuku pionowego – 10000 [m]

-              Vmax (pasażerski) –120 [km/h]

-              Vmax (towarowy) – 80 [km/h]

-              obciążenie przewozami T – 25 [Tg /rok]

-              dopuszczalne naciski osi P – 221 [kN]

-              rodzaj nawierzchni: podkład: PS 94, przytwierdzenie sprężyste: SB 3, szyna:UIC60. 

 

 

 

PROJEKTOWANIE PRZECHYŁKI.

 

a). Przechyłka zasadnicza

 

Vt<Vp

V = 120[km/h]

R = 1400[m]

 

b). Przechyłka minimalna

 

R>300[m]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

c). Przechyłki minimalne pasażerskie oraz maksymalne towarowe

 

 

   

 

Przyjmujemy przechyłkę h = 75 [mm]

 

 

OBLICZENIE RAMP PRZECHYŁKOWYCH

 

Przyjęto długość rampy przechyłkowej równej długości krzywej przejściowej             

 

 

 

PROJEKTOWANIE KRZYWYCH PRZEJŚCIOWYCH

 

a). Długość zasadnicza krzywej przejściowej

 

 

b). Długość minimalna krzywej przejściowej

 

 

 

Przyjmujemy krzywą przejściową o długości L = 90 [m].

 

 

 

 

 

Łuk pierwotny

 

 

Parametry krzywej  (przesunięcie środka, kąt zwrotu krzywej)

 

Łuk przesunięty

 

Cały układ

 

 

 

SPRAWDZENIE MAX. WARTOŚCI PARAMETRÓW KINEMATYCZNYCH

 

 

 

 

 

 

a). Przyspieszenie

 

 

b). Przyrost przyspieszenia

 

 

c). Prędkość podnoszenia koła

 

 

OBLICZENIE ŁUKU PIONOWEGO

Z powody nachodzenia się na siebie końca łuku poziomego oraz pionowego została zmieniona wartość pochylenia niwelety tak aby obie te wartości nie nachodziły się. Zamiana ta została wprowadzona w części technicznej projektu, natomiast w części wstępnej jest przedstawiony wariant pierwotny.

 

Linia kategorii  1

Rp = 10000[m]  - promień łuku pionowego

 

Obliczenia dla pierwszego łuku pionowego

 

Spadek o pochyleniu i1 = 0,00289

Spadek o pochyleniu i2 = 0,00574

 

 

styczna

strzałka

            

 

Obliczenia dla drugiego  łuku pionowego

 

Spadek o pochyleniu i1 = 0,00574

Spadek o pochyleniu i2 = 0,0000

 

 

styczna

strzałka

            

CZĘŚĆ RYSUNKOWA

 

1.Plan sytuacyjny odcinka km. 1+000,00 – km. 1+750,00

2.Profil podłużny odcinka  km. 1+000,00 – km. 1+750,00

3.Przekroje charakterystyczne

3.1Przekrój nr 1 – km. 3+133,86

3.2.Przekrój nr 2 – km. 5+251,53

3.3.Przekrój nr 3 – km. 9+759,97

       4.Szczegół skrzyżowania z drogą kołową

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin