Politechnika Wrocławska
Zakład Budownictwa Wodnego
Prowadzący:
Dane wyjściowe do projektowania:
- kategoria linii kolejowej – 1
- ilość torów – dwutorowa
- rodzaj trakcji – elektryczna
- rodzaj terenu – nizinny
- Rmin łuku poziomego – 1400 [m]
- maksymalne pochylenie miarodajne – 6[‰]
- maksymalna długość pociągu – 800 [m]
- Rmin łuku pionowego – 10000 [m]
- Vmax (pasażerski) –120 [km/h]
- Vmax (towarowy) – 80 [km/h]
- obciążenie przewozami T – 25 [Tg /rok]
- dopuszczalne naciski osi P – 221 [kN]
- rodzaj nawierzchni: podkład: PS 94, przytwierdzenie sprężyste: SB 3, szyna:UIC60.
PROJEKTOWANIE PRZECHYŁKI.
a). Przechyłka zasadnicza
Vt<Vp
V = 120[km/h]
R = 1400[m]
b). Przechyłka minimalna
c). Przechyłki minimalne pasażerskie oraz maksymalne towarowe
OBLICZENIE RAMP PRZECHYŁKOWYCH
Przyjęto długość rampy przechyłkowej równej długości krzywej przejściowej
a). Długość zasadnicza krzywej przejściowej
b). Długość minimalna krzywej przejściowej
Przyjmujemy krzywą przejściową o długości L = 90 [m].
Cały układ
SPRAWDZENIE MAX. WARTOŚCI PARAMETRÓW KINEMATYCZNYCH
a). Przyspieszenie
b). Przyrost przyspieszenia
c). Prędkość podnoszenia koła
Z powody nachodzenia się na siebie końca łuku poziomego oraz pionowego została zmieniona wartość pochylenia niwelety tak aby obie te wartości nie nachodziły się. Zamiana ta została wprowadzona w części technicznej projektu, natomiast w części wstępnej jest przedstawiony wariant pierwotny.
Linia kategorii 1
Rp = 10000[m] - promień łuku pionowego
Obliczenia dla pierwszego łuku pionowego
Spadek o pochyleniu i1 = 0,00289
Spadek o pochyleniu i2 = 0,00574
styczna
strzałka
Obliczenia dla drugiego łuku pionowego
Spadek o pochyleniu i1 = 0,00574
Spadek o pochyleniu i2 = 0,0000
CZĘŚĆ RYSUNKOWA
1.Plan sytuacyjny odcinka km. 1+000,00 – km. 1+750,00
2.Profil podłużny odcinka km. 1+000,00 – km. 1+750,00
3.Przekroje charakterystyczne
3.1Przekrój nr 1 – km. 3+133,86
3.2.Przekrój nr 2 – km. 5+251,53
3.3.Przekrój nr 3 – km. 9+759,97
4.Szczegół skrzyżowania z drogą kołową
radekbee