ZaczynamyZestaw narzędzi:Komplet śrubokrętów ( płaskie, krzyżaki, TORX 30)Klucz nasadowy 8, 10 (akumulator), 24 (kierownica)Nożyk do cięciaTaśma izolacyjnaŚrubokręt łamany
Elektryk powiedział mi kiedyś , że zanim odepnie się kabel od poduchy, trzeba odczekać jakiś czas po odłączenie akumulatora ( 15 min , może 30 min ) żeby znikły ślady napięcia w kablach i nie wywaliła poducha.Przystępujemy do pracyJAŻELI UWAŻASZ ŻE ODKRęCIŁEć WSZYSTKIE ŚRUBKI A DANY ELEMENT STAWIA OPÓR TO SPRAWDZ JESZCZE DWA RAZY I NIC NA SIŁE- odłączamy akumulator- zdejmujemy pokrywę bezpieczników- demontujemy osłonę pod kierownicą- zdejmujemy zaślepkę mocowaną na zatrzaskiw kółeczku jest zaznaczona śrubka od elementu plastikowego okalającego kierownicę (ten z taśmą) odkręcamy dwie i dwie umiejscowione pod spodem( pomocny srubokręt łamany)
- odkręcamy pod kierownicą dwie śrubki mocujące górną osłonę kolumny kierownicy- odkręcamy dwie śrubki mocujące uchwyt od regulacji kierownicy
- odkręcamy jedną śrubkę mocującą dolną osłonę kolumny- z tyłu za kierownicą są dwie śrubki mocujące Airbag (TORX 30)
- odpinamy kabelek od poduszki powietrznej- odkręcamy kierownicę i najlepiej zaznaczyć sobie jej położenie tak żeby później nie była przekręcona :wink:
- do kierownicy przymocowane są dwa kable nie można ich odpiąć i albo zatrudnimy do pomocy drugą osobę do trzymania kierownicy albo położymy ją na kolumnie i oprzemy o licznik ( trzeba wysunąć kolumnę max w dół i do siebie)- jeszcze trzy śrubki mocujące dolną osłonę kolumny- i mamy wszystko na wierzchu!!!- odpinamy ten konektor, usuwamy starą taśmę izolacyjną, przemywamy DELIKATNIE płynem do styków, izolujemy nową izolacją i zapinamy do stacyjkiSkładamy wszystko w odwrotnej kolejności. Metoda nie przewiduje lutowania ze względu na bardzo małe rozmiary elementów.
Rafiiiiiiiiii