komputer.pdf
(
245 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - Komputer v.9.doc
_____________Komputer pokładowy T.A.K.
m
SYSTEM v.9_____________
Komputer pokładowy
T.A.K.
system v.9
O
PIS SKRÓCONY FUNKCJI REALIZOWANYCH PRZEZ KOMPUTER POKŁADOWY
:
1. Zegar
2. Data
3. Czas podró
y
4. Zu
ycie chwilowe paliwa
5. Pr
dko
chwilowa
6. Zu
ycie
rednie paliwa podczas podró
y
7. Zu
ycie
rednie paliwa od tankowania
8. Pr
dko
rednia podczas podró
y
9. Pr
dko
rednia od tankowania
10. Przebyty dystans podczas podró
y
11. Przebyty dystans od tankowania
12. Zu
yte paliwo podczas podró
y
13. Zu
yte paliwo od tankowania
14. Pozostałe paliwo w zbiorniku
15. Teoretyczny zasi
g na pozostałym paliwie
16. Napi
cie akumulatora
17. Temperatura zewn
trzna
18. Temperatura wewn
trzna
19. Automatyczny start komputera wraz z uruchomieniem silnika
20. Automatyczne przej
cie komputera w stan u
pienia po pewnym
okre
lonym przez u
ytkownika czasie
21. Alarm o mo
liwo
ci wyst
pienia gołoledzi
22. Ostrze
enie o konieczno
ci jazdy na
wiatłach
23. Ostrze
enie o rezerwie paliwa
24. Kalibrowane menu
25. Adaptacja komputera do ka
dego auta wyposa
onego w elektroniczny
wtrysk paliwa
26. Adaptacja komputera do współpracy z ka
d
instalacj
gazow
w autach z
wtryskiem benzyny
__________________________________________________________________
www.tomektak.republika.pl
1 z 1
_____________Komputer pokładowy T.A.K.
m
SYSTEM v.9_____________
Szczegółowy opis funkcji realizowanych przez komputer pokładowy.
1. Zegar czasu rzeczywistego wskazuje aktualny czas w trybie 24h. W momencie
przej
cia w tryb u
pienia dzi
ki tej funkcji komputer staje si
zegarkiem
pokazuj
cym aktualny czas. Podczas pracy komputera zegar pokazany jest w lewym
górnym rogu ekranu.
2. Data pokazywana jest tylko w stanie u
pienia i informuje na przemian o aktualnym
dniu tygodnia i dokładnej dacie.
3. Czas podró
y wskazuje jak długo silnik był w stanie „zapłon”, czyli wskazuje ile
czasu trwa aktualna podró
nie uwzgl
dniaj
c postoi z wył
czonym silnikiem.
4. Chwilowe zu
ycie paliwa jest obliczane na podstawie k
ta otwarcia przepustnicy,
obci
enia silnika, temp. i ci
nienia zewn
trznego, a tak
e czasu otwarcia
wtryskiwaczy i pr
dko
ci chwilowej auta. Gdy pr
dko
spadnie poni
ej 10km/h
komputer wskazuje zu
ycie w L/h, natomiast gdy pr
dko
jest wi
ksza przeł
cza
wskazania automatycznie w tryb L/100km.
5. Chwilowa pr
dko
pojazdu jest pr
dko
ci
obliczan
na podstawie dystansu
pokonywanego w ci
gu 500ms i w takich cyklach jest tak
e od
wie
ana.
6.
rednie zu
ycie paliwa podczas podró
y jest to obliczona warto
na podstawie
zu
ytego paliwa od uruchomienia silnika i przebytego dystansu od uruchomienia
trybu „nowa podró
”. Jest to warto
szacowana w L/100km.
7.
rednie zu
ycie paliwa od tankowania jest to obliczona warto
na podstawie
zu
ytego paliwa od ostatniego tankowania i przebytego dystansu od ostatniego
tankowania. Jest to warto
szacowana w L/100km.
8.
rednia pr
dko
podczas podró
y jest to pr
dko
wyliczona na podstawie dystansu
pokonanego i czasu w którym pojazd był w ruchu od uruchomienia trybu „nowa
podró
”.
9.
rednia pr
dko
od tankowania jest to pr
dko
wyliczona na podstawie dystansu
pokonanego od ostatniego tankowania i czasu od momentu tankowania.
__________________________________________________________________
www.tomektak.republika.pl
2 z 2
_____________Komputer pokładowy T.A.K.
m
SYSTEM v.9_____________
10. Pokonany dystans podczas podró
y jest to dystans który auto pokonało od
uruchomienia trybu „nowa podró
”.
11. Pokonany dystans od tankowania jest to dystans pokonany od ostatniego
tankowania.
12. Zu
yte paliwo podczas podró
y jest to ilo
paliwa zu
ytego od uruchomienia trybu
„nowa podró
”.
13. Zu
yte paliwo od tankowania jest to paliwo które zu
yło auto od ostatniego
tankowania.
14. Pozostałe paliwo w zbiorniku jest to ilo
paliwa pozostałego wskazywana z
dokładno
ci
do 0,01L.
15. Szacowany zasi
g jest obliczany na podstawie
redniego zu
ycia paliwa od
tankowania i ilo
ci paliwa pozostałego w zbiorniku, wyra
ona jest w kilometrach.
16. Napi
cie akumulatora jest mierzone na zasilaj
cym zacisku komputera. Wskazuje
ono aktualny stan napi
cia w instalacji samochodu.
17. Temperatura zewn
trzna jest mierzona czujnikiem który powinien by
umieszczony
na zewn
trz kabiny w miejscu nie nagrzewaj
cym si
od elementów samochodu
(silnik, układ wydechowy).
18. Temperatura wewn
trzna jest mierzona czujnikiem, który powinien by
umieszczony wewn
trz kabiny pasa
erskiej.
19. Automatyczny start komputera z trybu u
pienia odbywa si
wraz z wł
czeniem
zapłonu. Przej
cie z trybu u
pienia jest równoznaczne z wej
ciem komputera w tryb
„nowa podró
”.
20. Automatyczne przej
cie w tryb u
pienia mo
e odbywa
si
na kilka sposobów
kalibrowanych przez u
ytkownika.
21. Alarm o mo
liwo
ci wyst
pienia gołoledzi pojawia si
cyklicznie w miejscu zegarka
podczas pracy komputera gdy temperatura zewn
trzna jest mniejsza ni
2st.C. Opcja
ta mo
e zosta
wył
czona przez u
ytkownika.
22. Ostrze
enie o konieczno
ci jazdy na
wiatłach pojawia si
po wł
czeniu silnika gdy
nie zostan
zapalone
wiatła. Alarm ten pojawia si
tylko w okresie od 1wrze
nia do
ostatniego dnia lutego. Opcja ta mo
e zosta
wył
czona przez u
ytkownika.
__________________________________________________________________
www.tomektak.republika.pl
3 z 3
_____________Komputer pokładowy T.A.K.
m
SYSTEM v.9_____________
23. Ostrze
enie o rezerwie paliwa pojawia si
gdy w zbiorniku pozostanie mniej ni
7L
paliwa. Opcja ta mo
e zosta
wył
czona przez u
ytkownika.
24. Na głównym monicie mo
na wybra
dodatkow
informacj
która ma by
wy
wietlana pod chwilowym zu
yciem paliwa. Mog
to by
informacje dost
pne w
ustawieniach podstawowych w opcji „GLOWNY MONIT”.
25. Adaptacja komputera do auta zasilanego elektroniczny wtryskiem paliwa polega na
skalibrowaniu go do poprawnej pracy.
26. Komputer mo
e tak
e współpracowa
z ka
d
instalacj
gazow
w aucie z
elektronicznym wtryskiem benzyny. Mog
to by
instalacje zarówno mieszalnikowe
jak i z wtryskiem gazu.
UWAGI
1. Dane z punktów 3,6,8,10,12 s
kasowane automatycznie wraz z przej
ciem
komputera w tryb u
pienia.
2. Dane z punktów 7,9,11,13,14,15 s
kasowane/ustawiane wraz z wybraniem opcji
„TANKOWANIE”.
3. W momencie u
pienia mo
na wł
czy
pod
wietlenie wy
wietlacza zapalaj
c
wiatła
auta.
4. Tryb ustawie
zegara mo
na wywoła
w momencie wy
wietlania czasu i daty
przyciskiem (2)
5. Tryb „USTAWIENIA POCZ
TKOWE” dost
pny jest tylko przy wył
czonym
zapłonie.
6. Tryb tankowania uruchamiamy za pomoc
przycisku (2).
__________________________________________________________________
www.tomektak.republika.pl
4 z 4
_____________Komputer pokładowy T.A.K.
m
SYSTEM v.9_____________
Obsługa komputera.
Komputer obsługiwany jest za pomoc
2 przycisków. W trybie aktywnym jeden z nich jest
przyciskiem zmieniaj
cym aktualnie wy
wietlane parametry na inne. Drugi natomiast jest
przyciskiem którego funkcja zmienia si
zale
nie od wskazywanych danych.
Wszystkie dane wy
wietlane s
na niezale
nych monitach, a na ka
dym z nich z lewej
strony u góry znajduje si
zegar z aktualnym czasem.
MONIT 1
Na tym monicie pokazywany jest czas podró
y. Gdy silnik jest wył
czony informuje o tym
napis po prawej stronie wy
wietlacza. Po wł
czeniu zapłonu napis znika, a w jego miejscu
pojawiaj
si
dane o chwilowym zu
yciu paliwa i jedna z danych wybrana w opcji
„GLOWNY MONIT”. Domy
lnie jest to zu
ycie
rednie paliwa podczas podró
y.
MONIT 2 (Podró
)
Na tym monicie pokazywany jest dystans pokonany podczas podró
y i zu
yte paliwo na
pokonanie tego dystansu. W tym trybie wci
ni
cie przycisku (2) spowoduje uruchomienie
trybu „nowa podró
”
MONIT 3 (Podró
rednio)
Na tym monicie pokazywane jest
rednie zu
ycie paliwa od pocz
tku podró
y i
rednia
pr
dko
z podró
y.
MONIT 4 (Od tankowania)
Na tym monicie pokazywany jest dystans pokonany od tankowania i zu
yte paliwo na
pokonanie tego dystansu.
MONIT 5 (Tankowanie
rednio)
Na tym monicie pokazywane jest
rednie zu
ycie paliwa od tankowania i
rednia pr
dko
od tankowania.
MONIT 6
Na tym monicie pokazywane jest
rednie zu
ycie paliwa od tankowania, pozostałe paliwo
w zbiorniku jak i szacowany zasi
g na pozostałym paliwie.
__________________________________________________________________
www.tomektak.republika.pl
5 z 5
Plik z chomika:
tomcio1231
Inne pliki z tego folderu:
adaptacja kluczyka [vw audi].pdf
(28 KB)
BŁĘDY.txt
(70 KB)
komputer.pdf
(245 KB)
VAG COM 4091s.exe
(1142 KB)
VAG Tacho USB 1.7.rar
(723 KB)
Inne foldery tego chomika:
● Samochody - Chip-owanie
alarmy
-AUTO-DIAGNOSTYKA-
Delphi
DIAGNOSTYKA POJAZDÓW
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin