Ćwiczenia z zastosowaniem gimnastyki twórczej
1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z zastosowaniem twórczej metody R. Labana oraz metody Alfreda i Marii Kniessów
2. Marsz w rytmie muzyki dookoła sali.
3. Ustawienie w kole.
4. Marsz po obwodzie koła, rytmiczne uderzenie przyborami o siebie (wystukiwanie rytmu) 4 razy przed sobą, 4 razy nad głową i z podniesionymi rękoma. Ćwiczenia powtarzane są 3 razy, po czym dzieci zatrzymują się i uderzają rytmicznie kręglami 4 razy przed sobą, 4 razy o kolana, 4 razy przy lewej stopie, 4 razy przy prawej stopie (ćwiczenie powtarzamy 3 razy)
5. W siadzie rozkrocznym uderzanie 4 razy o barki, 4 razy skłon do lewej nogi, 4 razy uderzanie o barki i 4 razy skłon do prawej nogi (ćwiczenie powtarzamy 3 razy).
6. Dzieci stojąc wymachują przyborami w górze 4 razy (od lewej do prawej strony) „tęcza”. Ćwiczenia przy szybkiej muzyce.
7. Wyczucie naszego ciała. Rozwijanie gibkości ciała. ”Kwiatek”. W miejscu pozycja niska, zamknięta, całe ciało stopniowo rozwija się i rośnie do góry, dzieci pokazują, jak rośnie kwiatek (według własnych pomysłów).
8. Rozwijanie obszerności ruchów.
9. Taniec dowolny w rytm muzyki. Zabawa kręglami. Muzyka cichnie, dzieci biegną na palcach i odkładają przybory na wyznaczone miejsce (ćwiczenie przy szybkiej muzyce). Naśladowanie czynności z życia codziennego „Praczki”.
10. Przedzieranie się przez gęste krzaki (ćwiczenia bez muzyki). Kształtowanie umiejętności odróżniania ruchów łagodnych i mocnych
11. Podglądanie gniazda os. Gdy napadły osy, dzieci odpędzają je, uciekają, tarzają się (ćwiczenie bez muzyki).
12. Dzieci biorą z pojemnika po dwie wstążki i bawią się przyborami przy wolnej muzyce.
13. Szybki bieg na palcach, na mocne uderzenie w bębenek wysoki wyskok do góry i wolne przejście do leżenia.
14. W dowolnej pozycji sięganie jak najdalej rękoma, głową z jednoczesnym wymachiwaniem wstążkami.Ćwiczenie typu „Mucha”. Można powtarzać z dziećmi „Chodzi mucha po ścianie”.
15. Ćwiczenia kształtujące - W siadzie skrzyżnym rytmiczne poruszanie wstążkami (ręce wyciągnięte przed sobą) od środka na boki i z powrotem 4 razy. Następnie falowanie wstążkami trzymanymi w wyciągniętych dłoniach od lewej do prawej i z powrotem 4 razy (czyli 2 razy od lewej strony do prawej i z powrotem).
16. Swobodny marsz po sali z jednoczesnym wymachiwaniem wstążkami (ćwiczenie przy szybkiej muzyce).
17. Ćwiczenia uspokajające ”Ognisko” – złożenie szarf na stosie, ćwiczenia oddechowe (rozdmuchiwanie ognia), ćwiczenia bez muzyki.
18. Ogrzewanie poszczególnych części ciała (kolejno nóg, rąk – klaskanie w dłonie, kolana, pośladki - uderzanie dłońmi o kolana, pośladki).
19. Taniec przy ognisku - Dzieci podają sobie ręce i tańczą dookoła ogniska.
dyrektor-1