EgzaminVer1.doc

(75 KB) Pobierz
1

 

------- Treść oryginalnej wiadomości -------

Od: "Łukasz Pracki" <lukasz.pracki@gmail.com>

Do: Nemo <nemo.nemo@op.pl>

Kopia dla:

Temat: Re: Dodatkowe ćwiczenia

Data: Fri, 23 Jan 2009 19:57:38 +0100

 

Przesyłam Panu wersję egzaminu z programowania. Należy ten test

rozwiązać i oczekiwać prawie identycznych pytań. Tzn - może bys

zamienione zdanie twierdzące na przeczące, napewno będą trochę inne

wartości w zadaniach takich jak np. Zad 6. Tak że trzeba zrozumieć

sens tych odpowiedzi i pytań a nie nauczyć sie i założyć ze będą

dokładnie takie.

 

Proszę jak najszybciej rozprowadzić te materiały po reszcie grupy.

Przypuszczam że zadań bedzie troche mniej chociaż nie koniecznie.

Jeszce muszę sprawdzić jak to wygląda czasowo. Ale w końcu taki test

to zawsze szybko idzie.

 

 

1. Jak dołącza się pliki nagłówkowe do programu głównego:

a) #define math.h

b) #include <math.h>

c) #ifndef math.h

d) #include "math.h"                                         

e) #include <iostream>

 

2. Projekt w Visual Studio może zawierac:

a) tylko 1 plik .cpp i wiele plikow .h                           

b) wiele plikow .cpp i wiele plikow .h             

                           

3. Czym różni się deklaracja od definicji funkcji:

a) deklaracja to np.

int fun(int a,float b);

b) definicja to np.

int fun(int a,float b)

{

return a+b;

}

c) definicja opisuje sposób działania funkcji

d) deklaracja wskazuje jedynie na istnienie danej funkcji o konkretnej nazwie, konkretnym typie i liczbie parametrów wejściowych

 

4. Zdefiniuj zmienne:

- „a” typu liczba calkowita

- „b” liczba zmiennoprzecinkowa

- „c” znak

- „w” wskaźnik zdolny do pokazywania na wartości całkowite typu „int”

- „tab_c” – statyczna tablica 10 znakow

- „tab_i” – statyczna tablica 10 wartosci całkowitych

- „tab_w” – dynamiczna tablica 10 wartosci całkowitych

              * a teraz zwolnij miejsce na wczesniej zadeklarowana tablice

 

5. Napisać deklarację funkcji „fun” zwracającej wartość typu całkowitego przyjmującego dwa parametry – pierwszy typu zmiennoprzecinkowego, drugi tablica znaków

 

 

6. Podaj w miejscach oznaczonych „//” wynik wyświetlenia na ekranie lub opisz błąd uniemożliwiający kompilacje:

 

a)

main()

{

              int a=1,b=2;

              if(a==1)                                         

              {

                            b=6;

                            cout<<a<<b<<endl;                                          //

              }             

              cout<<a<<b;                                                                      //

}

 

b)

main()

{

              int a=1,b=2;

              if(a=0)

              {

                            b=6;

                            cout<<a<<b<<endl;                                          //

              }

              cout<<a<<b;                                                                      //

}

 

c)

main()

{

              int a=1,b=2;

              if(a=b)                                                                     

              {

                            b=5;                                                                                   

                            cout<<a<<b<<endl;                                          //

              }             

              cout<<a<<b;                                                                      //

}

 

7. Wskaźnik:

a) przechowuje adres pamięci

b) przechowuje tablicę danych

c) nie posiada typu

d) posiada typ

e) wskaźnikiem typu int można pokazywac na zmienną typu float

f) wskaźnikiem typu int nie można pokazywac na zmienną typu float

g) stworzenie wskaznika to już stworzenie zmiennej w pamieci

h) stworzenie wskaznika to jeszcze nie stworzenie zmiennej w pamieci

 

8. Jak stworzyć dynamicznie zmienną w pamieci?

a) int *w;

w=new int;

 

b) int *w;

w=12;

 

c) int *w;

*w=12;

 

 

10 .Jak stworzyć dynamicznie tablicę w pamieci?

a) int *w;

w=new int;

 

b) int *w;

w=new int[10];

 

c) int *w;

int rozmiar=10;

w=new int[rozmiar];

 

11.Jak zwolnic miejsce po dynamicznej tablicy

a) delete w;

b) delete[] w;

 

12.Jak zwolnic miejsce po dynamicznie stworzonej zmiennej

a) delete w;

b) delete[] w;

 

13. Poprawna deklaracja klasy to:

a) class klasa1

{

              int a;

              float b;

              void funkcja();

              void funkcja2()

              {

                            a=9;

              }

              void klasa1::funkcja3()

              {

                            b=3;

              }

};

 

b) class klasa1

{

              int a;

              float b;

              void funkcja();

              void funkcja2()

              {

                            a=9;

              }

              funkcja3()

              {

                            b=3;

              }

};

 

c) class klasa1

{

              int a;

              float b;

              void funkcja();

              void funkcja2()

              {

                            a=9;

              }

              void funkcja3()

              {

                            b=3;

              }

};

 

14.Czym różnią się klasy od struktur:

a) Klasa ma składniki i metody, struktura też (metoda to inaczej funkcja)

b) Klasa ma składniki, a struktura metody

c) Klasa ma składniki i metody, a struktura tylko składniki

d) Klasa ma sekcje dostępu a struktura nie

e) Domyślnie skłądniki struktury są dostępne a klasy nie

f) Domyślnie składniki struktiry są niedostępne a klasy tak

 

15. Co to jest klasa a co to jest obiekt:

a) obiekt to konkretna zmienna a klasa to typ złożony

b) obiekt to typ a klasa to konkretne zmienna

c) obiekt to zawężona definicja klasy

 

16. Jak możemy zmieniać wartości składników tej klasy?

 

class wektor

{

              int a;

protected:

              int b;

public:

              int c;

              void zmien_a(int par)

              {

                            a=par;

              }

              void zmien_b(int par)

              {

                            b=par;

              }

void zmien_c(int par)

              {

                            c=par;

              }

 

};

 

-----------------------------------------------------

a)      wektor p;

p.a=8;

b)     wektor p;

p.b=8;

c)      wektor p;

p.c=10;

d)     wektor p;

p.zmien_a(4);

e)...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin