Paski napędowe autobus(2).pdf

(782 KB) Pobierz
745333833 UNPDF
01:00-51
Wydanie 1 pl
Paski napędowe
Autobus
Opis czynności serwisowych i naprawczych
1 713 246
Scania CV AB 2002, Sweden
745333833.024.png 745333833.025.png 745333833.026.png 745333833.027.png 745333833.001.png 745333833.002.png 745333833.003.png 745333833.004.png 745333833.005.png 745333833.006.png 745333833.007.png 745333833.008.png 745333833.009.png 745333833.010.png 745333833.011.png 745333833.012.png 745333833.013.png 745333833.014.png 745333833.015.png 745333833.016.png 745333833.017.png 745333833.018.png 745333833.019.png 745333833.020.png
Spis treści
Spis treści
Uwagi ogólne
..................................................................................3
Pasek klinowy
..................................................................................5
Napęd paskowy w autobusie F Silnik 9-litrowy z dwoma alternatorami ..............5
Silnik 9-litrowy z jednym alternatorem ...............5
Wymiana pasków klinowych.................................6
Sprawdzanie naprężenia pasków..........................7
Pasek wielorowkowy
..................................................................................8
Napęd paskowy w autobusach
NiL
Silnik 9-litrowy bez klimatyzacji...........................8
Silnik 9-litrowy z klimatyzacją..............................8
Napęd paskowy w autobusie K Silnik 9-litrowy bez klimatyzacji...........................9
Silnik 9-litrowy z klimatyzacją..............................9
Silniki 11- i 12-litrowe bez klimatyzacji .............10
Silniki 11- i 12-litrowe z klimatyzacją ................10
Automatyczny napinacz paska ...........................11
Zamontowanie paska wielorowkowego............12
Hałasowanie napędu pasowego..........................14
Sprawdzenie stanu wielorowkowego pasa
klinowego..............................................................15
Klimatyzacja w autobusie K
Półka sprężarki układu klimatyzacji ................. 17
Wymontowanie paska wielokrotnego................18
Zamontowanie paska wielokrotnego ................19
2
Scania CV AB 2002, Sweden
01:00-51
 
Uwagi ogólne
Uwagi ogólne
Przekładnia pasowa napędza pompę płynu
chłodzącego, sprężarkę układu klimatyzacji
oraz alternatory. Stosowane są trzy różne
typy pasków, zależnie od rodzaju autobusu i
od tego, czy autobus jest wyposażony w
sprężarkę układu klimatyzacji.
Pasek klinowy
Pasek klinowy jest to pasek typu FO, z
zębami po wewnętrznej stronie. Paski
klinowe typu FO mają lepsze właściwości niż
standardowe paski dostępne na rynku.
Pasek napinany jest z wykorzystaniem
punktu mocowania alternatora.
Pasek klinowy
Pasek wielorowkowy
Pasek ten jest wielorowkowym pasem
klinowym; płaskim z niewielkimi rowkami w
kształcie litery 'V' po wewnętrznej stronie.
Taki rodzaj paska pozwala na podniesienie
kąta opasania koła pasowego przez koła
toczone.
Do uzyskania prawidłowego napięcia pasa
służy automatyczny napinacz pasa.
Pasek wielorowkowy
01:00-51
Scania CV AB 2002, Sweden
3
745333833.021.png
Uwagi ogólne
Pasek wielokrotny
Montowany w autobusach K z klimatyzacją
Sprężarka układu klimatyzacji jest
napędzana przez pasek wielokrotny.
Pasek ten jest napinany przez mieszki
powietrzne na półce sprężarki układu
klimatyzacji.
Pasek wielokrotny
4
Scania CV AB 2002, Sweden
01:00-51
745333833.022.png
Pasek klinowy
Pasek klinowy
Napęd paskowy w autobusie F
Silnik 9-litrowy z dwoma
alternatorami
1 Wał korbowy
2 Pompa płynu chłodzącego
3 Alternator
Silnik 9-litrowy z jednym
alternatorem
1 Wał korbowy
2 Pompa płynu chłodzącego
3 Rolka prowadząca pasek klinowy
(od numeru podwozia 3 132 943)
4 Alternator
01:00-51
Scania CV AB 2002, Sweden
5
745333833.023.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin