HTML5_Canvas_Receptury_ht5cre.pdf
(
808 KB
)
Pobierz
Tytuł oryginału: HTML5 Canvas Cookbook
Tłumaczenie: Piotr Rajca
ISBN: 978-83-246-5075-0
© Helion 2013.
All rights reserved.
Copyright © Packt Publishing 2011.
First published in the English language under the title ‘HTML5 Canvas Cookbook’.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Wydawnictwo HELION dołożyło wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie bierze jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Wydawnictwo HELION nie ponosi również
żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe
z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/ht5cre.zip
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/ht5cre
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treci
Zespó oryginalnego wydania
7
O autorze
8
O recenzentach
9
Wstp
11
Zagadnienia opisywane w tej ksice
11
Co jest potrzebne podczas lektury tej ksiki?
13
Dla kogo jest przeznaczona ta ksika?
13
Czym s elementy canvas wprowadzone w HTML5?
13
Stosowane konwencje
14
Pobieranie przykadowych kodów towarzyszcych ksice
15
Rozdzia 1. Wprowadzenie do operacji na ciekach i tekstach
17
Wprowadzenie
17
Rysowanie linii
18
Rysowanie uku
21
Rysowanie krzywej kwadratowej
23
Rysowanie krzywej Béziera
25
Rysowanie zygzaków
26
Rysowanie spirali
28
Praca z tekstem
30
Rysowanie trójwymiarowego tekstu z cieniem
31
Wyzwalanie potgi fraktali — rysowanie nawiedzonego drzewa
33
Rozdzia 2. Rysowanie ksztatów i elementów zoonych
37
Wprowadzenie
37
Rysowanie prostokta
38
Rysowanie okrgu
40
Tworzenie wasnych ksztatów i stosowanie stylów wypenienia
42
Zabawa z krzywymi Béziera — rysowanie chmurki
45
Spis treci
Rysowanie przezroczystych ksztatów
47
Korzystanie ze stosu stanu kontekstu w celu zapisywania i odtwarzania stylów
48
Stosowanie operacji zoonych
51
Wykorzystanie ptli do tworzenia wzorców — rysowanie koa zbatego
56
Stosowanie wartoci losowych we waciwociach ksztatów — rysowanie ki kwiatów
59
Tworzenie funkcji rysujcych niestandardowe ksztaty — talie kart
62
Poczenie wszystkich wiadomoci — rysowanie odrzutowca
67
Rozdzia 3. Praca z obrazami i klipami wideo
75
Wprowadzenie
75
Wywietlanie obrazu
76
Przycinanie obrazka
77
Kopiowanie i wklejanie fragmentów obszaru pótna
80
Korzystanie z klipów wideo
82
Pobieranie danych obrazu
84
Wprowadzenie do manipulowania danymi obrazu — odwracanie kolorów
87
Odwracanie kolorów w klipach wideo
89
Konwersja kolorów rysunku na skal szaroci
91
Przeksztacanie rysunku na posta danych URL
93
Zapisywanie rysunku w formie obrazu
95
Wczytywanie zawartoci rysunku przekazanej w formie danych URL
97
Wyostrzanie obrazka o powikszonych pikselach
99
Rozdzia 4. Stosowanie przeksztace
103
Wprowadzenie
103
Przesuwanie kontekstu pótna
104
Obrót kontekstu pótna
105
Skalowanie kontekstu pótna
107
Tworzenie odbicia lustrzanego
109
Tworzenie przeksztace niestandardowych
110
Pochylanie kontekstu pótna
112
Obsuga wielu przeksztace z wykorzystaniem stosu stanu
113
Przeksztacanie okrgu na owal
116
Obracanie obrazka
118
Rysowanie prostego logo i losowe okrelanie jego pooenia, obrotu i skali
119
Rozdzia 5. Oywianie pócien poprzez zastosowanie animacji
123
Wprowadzenie
124
Tworzenie klasy Animation
124
Tworzenie ruchu liniowego
128
Tworzenie przyspieszenia
130
Tworzenie oscylacji
133
Oscylujcy bbelek
135
Ruchome wahado
137
Animowane koa zbate
140
Animowany zegar
145
4
Spis treci
Symulacja fizyki czstek
149
Tworzenie mikroskopijnych yjtek
153
Dziaanie w warunkach zwikszonego obcienia i prezentowanie liczby ramek na sekund
157
Rozdzia 6. Interakcja z elementami canvas
— doczanie procedur obsugi zdarze do ksztatów i regionów
163
Wprowadzenie
164
Tworzenie klasy Events
164
Korzystanie ze wspórzdnych myszy w obszarze elementu canvas
172
Doczanie procedur obsugi zdarze myszy do regionów
174
Doczanie procedur obsugi zdarze dotyku do regionów na urzdzeniach przenonych
178
Doczanie procedur obsugi zdarze do obrazków
181
Przeciganie i upuszczanie ksztatów
185
Przeciganie i upuszczanie obrazków
188
Tworzenie powikszania fragmentu obrazka
190
Tworzenie aplikacji graficznej
196
Rozdzia 7. Tworzenie grafów i wykresów
203
Wprowadzenie
203
Tworzenie wykresu koowego
204
Tworzenie wykresu supkowego
209
Wizualizacja równa
216
Rysowanie danych punktowych przy uyciu wykresu liniowego
221
Rozdzia 8. Ratujemy wiat, piszc now gr
229
Wprowadzenie
229
Tworzenie arkuszy sprite’ów dla bohatera i jego przeciwników
232
Tworzenie obrazów poziomów oraz map obszarów
234
Tworzenie klasy Actor reprezentujcej bohatera i jego przeciwników
238
Tworzenie klasy Level
243
Klasa HealthBar
245
Tworzenie klasy Controller
246
Tworzenie klasy Model
251
Tworzenie klasy View
260
Przygotowanie dokumentu HTML i uruchamianie gry
265
Rozdzia 9. Wprowadzenie do WebGL
267
Wprowadzenie
267
Tworzenie klasy upraszczajcej korzystanie z API WebGL
268
Rysowanie trójkta
281
Obracanie paskiego trójkta w przestrzeni trójwymiarowej
283
Tworzenie obracajcego si szecianu
286
Dodawanie tekstur i owietlenia
290
Tworzenie trójwymiarowego wiata, który mona eksplorowa
296
5
Plik z chomika:
bafloo
Inne pliki z tego folderu:
Beyond_Bullet_Points_Magia_ukryta_w_Microsoft_PowerPoint_Oczaruj_sluchaczy_i_porwij_ich_do_dzialania_Wydanie_III_magwpp.pdf
(867 KB)
Matematyczne_szkielko_i_oko_Mniej_i_bardziej_powazne_zastosowania_matmy_matszk.pdf
(1251 KB)
Programowanie_wspolbiezne_Systemy_czasu_rzeczywistego_prowsp.pdf
(929 KB)
GIMP_2_6_dla_fotografow_techniki_cyfrowej_obrobki_zdjec_Od_inspiracji_do_obrazu_gi26fo.pdf
(3411 KB)
Lifehacker_Jak_zyc_i_pracowac_z_glowa_Kolejne_wskazowki_lihakw.pdf
(1371 KB)
Inne foldery tego chomika:
۩ Wojskowa Mapa Polski ―――――――――――――――――
Acer Extensa 5620z
Auto diagnostyka
AutoCAD 2014 PL 64-bit
Budownictwo
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin