Steal This Film 2.txt

(43 KB) Pobierz
{1}{100}www.napiprojekt.pl - nowa jako�� napis�w.|Napisy zosta�y specjalnie dopasowane do Twojej wersji filmu.
{33}{145}Nie szukaj zgody na kopiowanie tego filmu.|Ka�dy, kto nie przeka�e go dalej
{148}{270}lub zniech�ca innych, kt�rzy to robi�|b�dzie wykluczony z towarzystwa.
{273}{395}Wszystkie urz�dzenia zdolne rozpowszechni� ten film|powinny zosta� u�yte.
{398}{520}Zwracamy si� do publiczno�ci o czujno��|w promocji tego typu dzia�a�
{523}{645}i �askawe zg�aszanie konsumpcji|do dzia�u filmowego. Dzi�kujmy.
{823}{945}[Prosz� o zg�aszanie ewentualnych|uwag i poprawek.]
{948}{1095}[[?] oznacza, �e nie do ko�ca jestem|pewien poprawno�ci t�umaczenia.]
{1520}{1595}UKRADNIJ TEN FILM
{1658}{1720}Nie wiadomo czy to dobrze czy �le,
{1720}{1783}�e staje si� coraz trudniejsze,
{1783}{1833}niemal niemo�liwe zamkn�� informacje
{1833}{1908}w pewne zamkni�te oddzielne jednostki|i sprzedawa� je?
{1908}{1981}Najprostsz� odpowiedzi�,|odpowiedzi� kt�r� otrzymujesz z Hollywood
{1981}{2065}i przemys�u nagraniowego jest|"to jest katastrofa".
{2068}{2119}To nie jest film o piractwie.
{2119}{2169}Przemys� nagraniowy oszala�/zbzikowa�|(freaked out).
{2169}{2224}Przemys� filmowy oszala�/zbzikowa�|(freaked out).
{2224}{2286}"Bia�e ko�nierzyki" nie wiedz�|co o tym my�le�.
{2286}{2343}To nie jest film o udost�pnianiu plik�w.
{2343}{2393}W�o�yli mas� pieni�dzy
{2393}{2448}tworz�c te filmy,|tworz�c t� muzyk�.
{2448}{2500}Dlatego chc� co� w zamian
{2500}{2578}ale droga, kt�r� chc� teraz|zatrzyma� kopiowanie
{2578}{2630}z ca�� pewno�ci� nie dzia�a.
{2630}{2715}To jest film, kt�ry bada ogromne zmiany|jakie zasz�y w sposobie produkcji,
{2715}{2763}dystrybucji i konsumpcji medi�w.
{2765}{2863}Pocz�wszy od Napstera, przemys� muzyczny|pr�buje zniszczy� dzielenie si� plikami.
{2863}{2985}Napster by� olbrzymi�, globaln� grup�|w kt�rej ka�dy mia� natychmiastowy dost�p
{2985}{3055}do najwi�kszej muzycznej biblioteki na �wiecie.|Co oni zrobili?
{3055}{3105}Postarali si� zamkn�� Napstera.
{3108}{3183}Napster, Aimster, Audiogalaxy,
{3183}{3268}Grokster, iMash, Kazaa.
{3268}{3323}Wszystkie z tych firm zosta�y pozwane.
{3323}{3418}Ostatecznie - przemys� rozrywkowy odni�s� sukces
{3418}{3525}w zlikwidowaniu interesowania si�|t� technologi� firm komercyjnych.
{3530}{3628}Przemys� zacz�� pozywa�|osoby, setki os�b
{3630}{3728}ostatecznie tysi�ce, aktualnie|dziesi�tki tysi�cy os�b
{3728}{3774}za �ci�ganie muzyki bez pozwolenia.
{3775}{3850}Obecni gracze pr�buj�
{3850}{3905}zrobi� tak, aby pewne rzeczy
{3905}{3993}w retrospekcji wygl�da�y troch� jak barbarzy�skie.
{3998}{4055}Je�eli mowa o dystrybucji
{4055}{4115}materia��w kulturalnych, muzyki
{4115}{4215}i kina, jest to d�uga historia,
{4215}{4280}w kt�rej przemys� przeciwstawia si�
{4280}{4425}kiedykolwiek pojawia si� nowa technologia.
{4428}{4483}Telewizja kablowa w latach 70-tych
{4483}{4535}by�a postrzegana jako pirackie medium.
{4535}{4615}Wszystkie sieci telewizyjne wyczuwa�y,|�e umieszczaj�c swoje tre�ci
{4615}{4685}w kabl�wkach, kt�re ludzie mieli w domach
{4685}{4728}by�o po prostu czystym piractwem.
{4730}{4815}Hollywood bardzo opiera�o si�
{4815}{4893}przeciwko nagrywarkom wideo.
{4893}{4975}Natychmiast odbywa�y si� procesy s�dowe,|wytaczane przez studia filmowe
{4975}{5073}przeciwko ka�demu, kto publicznie powiedzia�,|�e nagrywarki wideo by�y dla ameryka�skiego
{5065}{5160}przemys�u filmowego tym, czym "Dusiciel z Bostonu"|("Boston Strangler") by� dla samotnej kobiety.
{5161}{5248}Nowe technologie informacyjne dostarcza�y|Hollywood i przemys�owi nagraniowemu
{5248}{5328}nowe, �wie�e kana�y, za pomoc� kt�rych|sprzedawa�y produkty,
{5328}{5403}ale zarazem otwiera�y nieplanowane mo�liwo�ci|dla konsument�w.
{5405}{5513}Wielbiciele muzyki nutowej|opierali si� nagraniom.
{5520}{5635}Pierwszy odtwarzacz mp3 firmy Diamond-Rio
{5635}{5716}na d�ugo przed iPodem,|spotka� si� z rozpraw� s�dow�.
{5719}{5791}Mo�liwo�ci technologii Peer-to-Peer (p2p)
{5791}{5841}sk�oni�y przemys� rozrywkowy
{5841}{5886}do reakcji w nies�ychany spos�b.
{5900}{5963}Tradycyjnie, naruszenie praw autorskich|by�o tylko rozpraw� cywiln�.
{5963}{6030}Je�eli w�a�ciciel praw autorskich z�apie ci�|na robieniu czego� z�ego,
{6030}{6089}mo�e pozwa� ci� i zmusi�|do zap�acenia mu pieni�dzy.
{6090}{6188}Kryminalne naruszenie prawa|pozwala na �ciganie ciebie
{6188}{6290}i wtr�cenia ci� do wi�zienia w pewnych okoliczno�ciach.
{6290}{6409}Takie okoliczno�ci wyst�puj� wtedy,|kiedy kto� wykona� 500 kopii,
{6409}{6498}i sprzeda� je jako konkurencja dla oficjalnej sprzeda�y.
{6523}{6623}W ostatnich latach, w�a�ciciele praw autorskich|nie byli usatysfakcjonowani z tego powodu.
{6765}{6873}Chcieliby �ciga� kryminalnie
{6873}{6953}osoby, kt�re zaanga�owane s�|w dzia�alno�� niekomercyjn�.
{7228}{7328}Przyznajemy, �e nigdy nie zatrzymamy piractwa.
{7328}{7408}Nigdy.|Musimy po prostu uczyni� ten proceder
{7408}{7515}tak trudny i nudny,|jak to tylko mo�liwe.
{7515}{7568}Musimy u�wiadomi� ludziom,|�e s� r�wnie� tego konsekwencje,
{7568}{7600}je�eli zostan� z�apani.
{7603}{7688}To, co mo�na zrobi�,|to pozwa� kilku ludzi
{7688}{7768}i ukara� ich wystarczaj�co srogo,
{7768}{7843}aby zastraszy� du�� ilo�� innych ludzi.
{7843}{7933}Jest to troch� jak zastraszenie ca�ej wioski
{7933}{8028}poprzez �ci�cie g��w kilku wie�niak�w|i nabicie ich g��w na pal
{8028}{8068}jako ostrze�enie dla wszystkich pozosta�ych.
{8070}{8148}Faktem jest, �e DVD sta�o si�
{8148}{8205}now� broni� masowej zag�ady na �wiecie,
{8205}{8335}za pomoc� kt�rej film o bud�ecie 50 mln dolar�w|mo�e by� zreprodukowany
{8335}{8435}za pomoc� dos�ownie 10 czy 15 cent�w.
{8438}{8488}Jest fantastyczny cytat Marka Ghetty,
{8488}{8548}w�a�ciciela firmy Ghetty Images,
{8548}{8648}kt�ra jest wielk� korporacyjn� baz� danych obraz�w,|a on jest jednym z najwi�kszych
{8648}{8710}w�a�cicieli praw intelektualnych na �wiecie.
{8718}{8835}Kiedy� powiedzia�, �e w�asno�� intelektualna|jest rop� XXI wieku.
{8850}{8950}To jest fantastyczny cytat,|mo�na by go skondensowa� do jednego wyrazu:
{8950}{8988}wojna.
{8990}{9113}Deklarowa� wojn� tym powiedzeniem uwa�aj�c,|�e b�dziemy walczy�
{9113}{9188}dla tych ca�kowicie wyimaginowanych praw
{9188}{9300}do zdj��, idei, my�li zawartych w tekstach,|inwencji/wynalazk�w
{9300}{9425}Dok�adnie w ten spos�b, w jaki walczymy teraz|o dost�p do surowc�w naturalnych.
{9425}{9500}Wypowiedzia� wojn�.
{9500}{9600}Wojn� dziwnego rodzaju.|Bra� bym to na powa�nie.
{9600}{9660}Jest to sprawa powa�na|i niedorzeczna zarazem.
{9768}{9810}To nie jest pierwsza wojna,
{9810}{9885}kt�r� stoczono o produkcj�,|reprodukcj�
{9885}{9945}i dystrybucj� informacji.
{10018}{10068}PRZESZ�O�� JAKO PRZYSZ�O��|Ludzie chcieli by widzie� wsp�czesno��
{10068}{10158}i epok� cyfrow� jako pewnego rodzaju wyj�tkow� przerw�.
{10163}{10248}S�dz�, �e wa�n� rzecz� jest widzie�
{10248}{10333}nie wyj�tkow� przerw�, ale moment,
{10333}{10418}kt�ry przyspiesza rzeczy,|kt�re dzia�y si� w przesz�o�ci.
{10468}{10558}Przed pojawieniem si� druku w Europie oko�o 1500 r.,
{10563}{10658}informacja by�a wysoce ograniczona|i stosunkowo �atwa w kontrolowaniu.
{10663}{10798}Przez tysi�ce lat, w kulturze pisma|starannie dobierano ludzi,
{10798}{10949}kt�rzy mogli przesy�a� wiedz� w czasie i przestrzeni.
{10950}{11015}Mamy tutaj do czynienia
{11015}{11053}z ekonomi� niedoboru.
{11053}{11125}Ludzie �akn�li wi�kszej ilo�ci ksi��ek.
{11130}{11193}S� obrazy ksi��ek z XVI w.,
{11193}{11270}kt�re przymocowywano �a�cuchami
{11270}{11328}i pilnie strze�ono za pomoc� uzbrojonych stra�y
{11328}{11385}za bardzo mocnymi drzwiami,
{11388}{11488}poniewa� by�o bardzo niebezpieczne,|aby ludzie mieli do nich dost�p.
{11500}{11568}Druk przyni�s� obfito�� informacji
{11573}{11673}zagra�aj�c kontroli poprzez niedob�r.
{11673}{11790}Daniel Defoe m�wi, �e Johann Fust,|wsp�lnik Gutenberga
{11790}{11890}przybywaj�c do XV wiecznego Pary�a|z wozem pe�nym drukowanych biblii,
{11893}{11995}zosta� oskar�ony przez Pary�an o czarn� magi�,
{11995}{12073}kiedy okaza�o si�, �e przywiezione przez Fusta egzemplarze
{12073}{12123}by�y ca�kowicie jednakowe.
{12133}{12218}Ta nowa technologia komunikacji
{12218}{12293}by�a postrzegana jako dzie�o szatana.
{13288}{13338}We wszytkich wy�aniaj�cych si� pa�stwach narodowych Europy
{13338}{13398}sta�o si� jasne, �e
{13398}{13470}kontrola przep�ywu informacji by�aby najlepsza.
{13473}{13525}Drukarze byli tymi,
{13525}{13595}kt�rych �cigano, je�eli zostali przy�apani
{13595}{13658}na druku zabronionych tekst�w.
{13665}{13768}Czyli, �e tak naprawd� to drukarze
{13768}{13870}cierpieli bardziej ni� autorzy.
{13873}{13945}W miar� rozwoju druku|w Europie i Ameryce,
{13945}{14005}jego kluczowa rola spo�eczna|sta�a si� jasna.
{14005}{14038}Drukowanie sta�o si�
{14040}{14195}uto�samiane z rebeli� i emancypacj�.
{14200}{14293}Gubernator Virginii Berkeley
{14293}{14403}napisa� do swoich nadzorc�w w Anglii|w XVII w.
{14403}{14468}m�wi�c: "Dzi�ki Bogu nie mamy|drukarstwa w Virginii,"
{14468}{14535}"i nigdy nie b�dziemy mieli tak d�ugo,|jak d�ugo ja jestem gubernatorem."
{14535}{14660}Taka by�a reakcja na angielsk� wojn� domow�|i "wojny broszurowe",
{14660}{14730}w czasie kt�rych papier nazywano|papierowymi kulami [pociskami].
{14733}{14783}Zasadnicz� ide� cenzury
{14783}{14835}w XVIII w. Francji by�a koncepcja
{14835}{14885}przywileju lub prywatengo prawa.
{14885}{14995}Wydawca dostaje prawa publikacji|konkretnego tekstu,
{14995}{15063}kt�ry jest zabroniony dla innych,|dzi�ki czemu dostaje przywilej.
{15068}{15125}Mamy tutaj zcentralizowan�
{15125}{15170}administracj� kontroluj�c�
{15170}{15220}handel ksi��kami przy pomocy cenzury
{15220}{15340}jak r�wnie� monopol ustanowionych|wydawc�w.
{15343}{15388}Mieli pewno��, �e ksi��ka,
{15388}{15443}kt�ra przep�ywa�a w spo�ecze�stwie,
{15443}{15560}by�a autoryzowana (autoryzowana edycja),|ale r�wnie� w mocy
{15560}{15636}kontroli pa�...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin