Wiosna__scenariusz_POWITANIE WIOSNy.doc

(38 KB) Pobierz
POWITANIE WIOSNY”

POWITANIE WIOSNY”
SCENARIUSZ IMPREZY DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM

I. MIEJSCE: Publiczne Gimnazjum w Pyrzycach, aula, sala gimnastyczna, boisko szkolne,

II. TERMIN REALIZACJI: Pierwszy dzień wiosny

III. CELE

- kształtowanie wspólnych przeżyć, integracja zespołów klasowych
- kultywowanie zwyczajów i obrzędów ludowych
- kształtowanie wrażliwości estetycznej, poczucia piękna,
- kształcenie zmysłów: słuchu i wzroku
- kształcenie pamięci, wyobrażeń, fantazji
- utrwalenie zdobytej wiedzy

IV. SPOSÓB

- turniej międzyklasowy o puchar dyrektora szkoły

V. FORMA

- zbiorowa

VI. PROJEKT realizowany będzie przez uczniów klas I, II, III gimnazjum pod opieką wychowawców

VII. PROGRAM DNIA

9.00 –spotkanie uczniów z wychowawcami
10.00 – rozpoczęcie imprezy, przekazanie władzy w szkole w ręce Samorządu Uczniowskiego, informacje na temat organizacji dnia
10.30 –gry i zabawy związane z wiosną
14.00 –podsumowanie i zakończenie imprezy, wręczenie nagród zwycięzcom, przekazanie władzy w ręce dyrektora szkoły.

VIII. SPODZIEWANE EFEKTY

- w szkole pozostaje w tym dniu co najmniej 85% uczniów

IX. SPOSÓB OCENY SKUTECZNOŚCI DZIAŁAŃ

- wpisanie na stałe do kalendarza imprez i uroczystości szkolnych


PRZEBIEG IMPREZY W SZKOLE
1.Przekazanie władzy uczniom
-w obecności całej społeczności uczniowskiej odbywa się przekazanie władzy na czas imprezy. Dyrektor szkoły przekazuje klucz do szkoły nowej władzy .
2.Przedstawienie nowych władz szkoły:
-dyrektor szkoły, kierownik świetlicy, szefowa kuchni, pielęgniarka, woźny, sprzątaczki( funkcje te pełnią członkowie samorządu uczniowskiego. Prezentacja wyżej wymienionych na placu apelowym. Wszyscy pełniący obowiązki mają identyfikatory, pilnują porządku w czasie imprezy.
3.Poinformowanie uczniów o przebiegu imprezy, powołanie komisji konkursowych
konkursy sportowe oceniają (nauczyciel W-F, pracownik administracji, uczeń - przedstawiciel SU)
konkurs wiedzowo-praktyczny oceniają (nauczyciel biologii, chemii lub matematyki, pracownik obsługi, uczeń - przedstawiciel SU)
konkurs literacki oceniają (nauczyciel języka polskiego, pracownik kuchni, uczeń - przedstawiciel SU)

CZĘŚĆ KONKURSOWA

CZĘŚĆ I : KONKURSY SPORTOWE – BOISKA SZKOLNE

/KAŻDA KLASA WYSTAWIA 5 – OSOBOWĄ DRUŻYNĘ, jeden uczeń do jednej konkurencji /
A/bieg sprawnościowy
B/rzut piłką do kosza
C/wrzucanie woreczków z grochem do obręczy
D/slalom z piłką lekarską
E/hula-hop
Zasady punktacji : każda konkurencja osobno według schematu 1 miejsce 5 pkt, 2 miejsce 4 pkt, 3 miejsce 3pkt, kolejne miejsca 2pkt za udział w konkurencji)

Ostateczny wynik wpisujemy do tabeli wyników każdej klasy na poszczególnych poziomach wiekowych

CZĘŚĆ II : WIEDZOWY KOGEL – MOGEL – SALA GIMNASTYCZNA

/KAŻDA KLASA WYSTAWIA 3 – OSOBOWĄ DRUŻYNĘ /

dla klas pierwszych:
Zad 1. DOKOŃCZ TYTUŁY BAJEK

A/ PIĘKNA I ....................................
B/ ................................ SYRENKA
C/ ............................... KAPTUREK
D/................................... I SIEROTCE MARYSI
Zad.2 GRYZOŃ KOMPUTEROWY TO .......................
Zad.3.KTÓRY METAL W WARUNKACH NORMALNYCH JEST CIECZĄ ?
................................................................................
Zad. 4. JAKA JEST NAJMNIEJSZA LICZBA NATURALNA, KTÓRA JEST
LICZBĄ PIERWSZĄ?
.............................................................................
Zad. 5. JAKA WITAMINA CHRONI PRZED INFEKCJĄ?
..............................................................................
Zad.6. ROZWIĄŻ REBUS ( przygotowane jednakowe rysunki dla każdej klasy)hasło: STAROŻYTNOŚĆ
Zad.7.ROZWIĄŻ KRZYŻÓWKĘ ( hasło:wektor)
1. LICZY 100 LAT ( wiek)
2. SERCE KOMPUTERA( procesor)
3. WIELKOŚĆ FIZYCZNA, KTÓREJ PODSTAWOWĄ JEDNOSTKĄ JEST METR NA SEKUNDĘ ( prędkość)
4. PUNKT GÓROWANIA SŁOŃCA( zenit)
5. CZĘŚĆ ROŚLINY Z KTÓREJ OTRZYMUJEMY CYNAMON(kora)
6. OKRES GODOWY RYB( tarło)
Zad.8. Podaj jak największą liczbę zwierząt, których głosy za chwile usłyszysz( prezentowane są z taśmy głosy ptaków, ssaków, płazów- ilość dowolna)

dla klas drugich:

Zad.1. CZYM MOŻE BYĆ ZAINFEKOWANY KOMPUTER?
............................................................................
Zad. 2, CZY DO FERMENTACJI POTRZEBNY JEST TLEN?
............................................................................
Zad. 3. ILE JEST LICZB TRZYCYFROWYCH ZBUDOWANYCH TYLKO Z ZER I JEDYNEK?
.............................................................................
Zad. 4. PODAJ PO JEDNYM PRZYKŁADZIE INSTRUMENTÓW MUZYCZNYCH WYDAJĄCYCH DŹWIĘK PRZEZ:
-DMUCHANIE ..........................................
-SZARPANIE ..........................................
-UDERZANIE ..........................................
Zad. 5. PANOWIE I SŁUDZY – POŁĄCZ W PARY
A.ROBINSON I ..... a. DYNDALSKI
B.DON KICHOT I ......................b. RZĘDZIAN
C. SKRZETUSKI I .....................c. PIĘTASZEK
D. CZEŚNIK I ............................d. SANCHO PANCHO
Zad. 6. ROZWIĄŻ REBUS ( dowolny rebus historyczny- np. poczet królów polskich)
Zad.7.ROZWIĄŻ KRZYŻÓWKĘ ( hasło: wektor )-taka sama jak w klasie pierwszej
Zad.8. Podaj jak największą liczbę zwierząt, których głosy za chwile usłyszysz( prezentowane są z taśmy głosy ptaków, ssaków, płazów- ilość dowolna)

dla klas trzecich:

Zad.1 CO MA WSPÓLNEGO KOMPUTER Z HERCULESEM?
.........................................................................................
Zad.2.PODAJ NAJBARDZIEJ SZKODLIWY SKŁADNIK PAPIEROSÓW
..........................................................................................
Zad. 3. JAKI WIELKI MATEMATYK POCHODZI Z SAMOS?
..........................................................................................
Zad.4. WYJAŚNIJ POJĘCIA:
-PRZYROST NATURALNY..........................................
.........................................................................................
-URBANIZACJA............................................................
.........................................................................................
-DEPRESJA.....................................................................
.........................................................................................
Zad.5. POŁĄCZ W PARY SŁAWNYCH KOCHANKÓW
A.TRISTAN...............................a. LAURA
B.ODYS.....................................b. EURYDYKA
C. FILON...................................c. IZOLDA
D. ORFEUSZ............................. d.PENELOPA
Zad. 6. ROZWIĄŻ REBUS ( np. rozpoznawanie wielkich postaci historycznych JULIUSZ CEZAR, JAN III SOBIESKI, JÓZEF PIŁSUDSKI, inne)
Zad.7.ROZWIĄŻ KRZYŻÓWKĘ ( hasło: wektor )-taka sama jak w klasie pierwszej
Zad.8. Podaj jak największą liczbę zwierząt, których głosy za chwile usłyszysz( prezentowane są z taśmy głosy ptaków, ssaków, płazów- ilość dowolna)


Zasady punktacji : każde zadanie według ustalonej wcześniej punktacji, łączna ilość punktów przeliczana według schematu 1 miejsce 5 pkt, 2 miejsce 4 pkt, 3 miejsce 3pkt, kolejne miejsca 2pkt za udział w konkurencji)

Ostateczny wynik wpisujemy do tabeli wyników każdej klasy na poszczególnych poziomach wiekowych

CZĘŚĆ III : CZĘŚĆ LITERACKA – AULA


/ KAŻDA KLASA WYSTAWIA 3– OSOBOWĄ DRUŻYNĘ/

1. klasy I - RYMOWANKA CZTEROWERSOWA O WIOŚNIE

pierwsze miejsce w ubiegłym roku:

WIOSENNA RADOŚĆ!
DROGĄ POLNĄ IDZIE WIOSNA,
OBSYPUJE DRZEWA KWIECIEM,
JEST TO PORA TAK RADOSNA,
SZCZĘŚCIE WSZYSTKIM LUDZIOM NIESIE.



2. klasy II –LIST DO WIOSNY – 10 - 20 zdań

pierwsze miejsce w ubiegłym roku:

LIST DO WIOSNY

Pyrzyce, 20.03.03r.

Kochana Wiosno!

Na początku owej epistoły pragniemy uświadomić Ci nasze tragiczne położenie. Tylko Ty możesz ocalić nas przed ostatecznym zamarznięciem i utratą chęci do życia i nauki. Chcemy w końcu ujrzeć zieleń nie tylko na ścianach szkolnych ubikacji. Choćby jeden zielony listek natychmiast wróci nam optymizm. Od dawna tęsknimy za motylami, kwiatami i promieniami słońca. Ośmielamy się nawet twierdzić, iż są one nam wręcz niezbędne do życia i dalszej egzystencji, którą dziś okrutna zima stawia pod znakiem zapytania. Wolimy słońce od kaloryferów, a śpiew ptaków od bulgotu w rurach.
W związku z tragizmem sytuacji pozwoliliśmy sobie powitać Cię dzień wcześniej, by w ten sposób nakłonić Cię do rychłego przybycia.
Jesteśmy pełni nadziei, że nasze prośby zostaną wysłuchane. Błagamy, nie zawiedź nas.
Czekający na Ciebie z utęsknieniem
uczniowie klasy II a.

3. klasy III – ODA DO WIOSNY – 2-3 zwrotek

pierwsze miejsce w ubiegłym roku:

WIOSNO DROGA, WIOSNO MIŁA
W KOŃCUŚ DO NAS TU PRZYBYŁA.
ZAWITAŁAŚ W NASZE PROGI
ODSZEDŁ WRESZCIE MRÓZ TEN SROGI.
JESTEŚ PIĘKNA I WSPANIAŁA,
JUŻ CIĘ WIELBI POLSKA CAŁA.
Z TOBĄ KWIATY I SŁOŃCE.
TY MASZ SERCE GORĄCE.
TY OŻYWIASZ CAŁĄ ZIEMIĘ,
CIEBIE WIELBI LUDZKIE PLEMIĘ.
ZA TE DARY WIELBIM CIEBIE!
RAZEM Z TOBĄ JEST JAK W NIEBIE!


Zasady punktacji : łączna ilość punktów przeliczana według schematu 1 miejsce 5 pkt, 2 miejsce 4 pkt, 3 miejsce 3pkt, kolejne miejsca 2pkt za udział w konkurencji)

Ostateczny wynik wpisujemy do tabeli wyników każdej klasy na poszczególnych poziomach wiekowych


CZĘŚĆ IV : PRZEBRANIA
/KAŻDA KLASA PRZYGOTOWUJE TYLE PRZEBRAŃ ILE CHCE/
ocenia się ilość przebierańców i dodaje punkty do punktów klasy – % przebierańców w klasie
Do 40% przebranych - 1 punkt dla klasy
40-60 % przebranych - 2 punkty dla klasy
powyżej 60% przebranych – 3 punkty dla klasy


CZĘŚĆ V : PREZENTACJA WYNIKÓW ZADANIA DODATKOWEGO
realizowanego przez klasę w terminie 15luty-15marzec. Klasa mogła wybrać i wykonać tylko jedno zadanie dodatkowe spośród trzech niżej wymienionych. Oto one:
1) drama ( 10-15 minut) nt.: WALKA Z NAŁOGAMI
(ze scenariuszem)
2) prezentacja wykonana przy pomocy programu Power Point na temat: NASZE PASJE (z projektem prezentacji)
3) WESOŁE LATAWCE ( wykonanie przez uczniów latawca w wiosennych barwach) (z projektem)
Za uczestnictwo w tym zadaniu klasa otrzyma dodatkowo 5 pkt, za zwycięstwo dodatkowo 3pkt, za wyróżnienie dodatkowo 1-2 pkt

CZĘŚĆ VI : PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI I DOROBKU SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO (świetlica szkolna)
-z udziałem dyrekcji szkoły i zaproszonych gości

5.PODSUMOWANIE
przedstawienie wyników wszystkich konkursów, drobne upominki dla zwycięzców w każdej kategorii wiekowej .

KLASA: PRZEBRANIE; KONKURSY(WIEDZOWY LITERACKI SPORTOWY ZAD. DODATKOWE); RAZEM; MIEJSCE - tabela wyników

Impreza odbyła się już trzy razy, co roku dodajemy jakieś nowe zadanie, zgodnie z wolą i zainteresowaniami uczniów.
Życzę przyjemnej zabawy!

Wioletta Michalska"

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin