Plan pracy na miesiąc styczeń.doc

(49 KB) Pobierz
Plan pracy na miesiąc styczeń, gr

Plan pracy na miesiąc styczeń, gr. II a „ Motylki”

 

Temat kompleksowy: „ Zabawy na śniegu”

·         obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zima i wiązanie typowych zjawisk atmosferycznych z aktualna pora roku,

·         określanie zjawisk charakterystycznych dla zimy,

·         poznawanie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych,

·         używanie liczebników głównych w zakresie 1-4, a nawet dalej,

·         posługiwanie się określeniami położenia przedmiotów w przestrzeni, wielkości i kształtów.

 

TEMAT DNIA

 

DZIAŁANIA DZIECI

 

„ Przyjechała Pani Zima”

 

Uczestniczenie w zabawie ruchowo-tanecznej. Wiązanie zmian zachodzących w przyrodzie z aktualną porą roku. Wyjaśnienie sensu pojęć: szron, zamieć. Zadanie rysunkowe „ Pani Zima”

Gimnastyka.

 

 

„ Bałwanek śniegowy”

 

Suchanie wiersza „ Bałwanek”. Wykonywanie kulek z waty – ćwiczenie sprawności dłoni i palców. Wyodrębnianie i nazywanie oraz przeliczanie części twarzy bałwanka, ilości kul, z których zrobiony jest bałwanek. Praca plastyczna

„ Bałwankowa rodzina” – wykorzystanie różnych technik plastycznych.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Hej na sanki, koleżanki” 

 

Nauka wiersza B. St. Kossuth. Zapoznanie ze sposobem bezpiecznego korzystania z sanek. Odniesienie do doświadczeń dzieci. Zadanie rysunkowe „ Sanki”.

Gimnastyka.

 

 

„ Śnieżki”

 

Słuchanie opowiadania K.Iłłakowiczówny

Udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące treści opowiadania. Dostrzeganie uroków zimy. Wykonanie zadania rysunkowego „ Pani bałwankowa”.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Wesołe zabawy na śniegu”

 

Wypowiedzi dzieci n/t obrazka. Przypomnienie sposobów bezpiecznego korzystania ze sprzętu zimowego i bezpiecznych zabaw na śniegu. Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej.

„ Zima” – malowanie farbami na czarnym kartonie. Używanie białej farby i niebieskiej. Uzyskiwanie różnych odcieni niebieskiego. Rozwijanie ekspresji, śmiałości i płynności ruchów.

 

 

Literatura:

·         Włodzimierz Ścisłowski „ Sanie”,

·         B. Stefania Kossuth „ Hej na sanki, koleżanki”

·         „ Bałwanek”

·         Kazimiera Iłłakowiczówna „ Śnieżki”,

 

Zabawy ruchowe:

·         orientacyjno-porządkowa „ Wiatr i śnieżynki”,

·         naśladowcza „ Zabawy na śniegu” .

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy: „ Ciepło i zimno”

 

·         rozpoznawanie samym dotykiem przedmiotów  z otoczenia i określanie z jakiego materiału są zrobione,

·         porównywanie i wskazywanie miejsc dobrze oświetlonych,

·         klasyfikowanie przedmiotów wg jednej cechy.

 

 

Temat dnia

 

Działania dzieci

 

„ Przedmioty metalowe są zimne”

 

Zabawa dydaktyczna „ Co jest metalowe?” Doskonalenie zmysłu wzroku i odczuwania temperatury. Rozpoznawanie przedmiotów zrobionych z metalu. Sprawdzanie, które przedmioty w Sali są metalowe – zimne. Wykonanie zadania rysunkowego „ Co jest zimne?”.

Gimnastyka – dokładne wykonywanie ćwiczeń.

 

 

„ Co grzeje, co świeci?”

 

Słuchanie wiersza K. Artyniewicz „ Dom bez pieca”. Oglądanie w sali kaloryfera i lampki nocnej. Uważne słuchanie wiersza. Udzielanie odpowiedzi na pytanie „ Dlaczego zimą potrzebne jest ogrzewanie?”. Poznanie działania i wykorzystania kaloryfera i żarówki. Rozumienie zakazu dotykania urządzeń elektrycznych. Wykonanie zadania rysunkowego „ Widno i ciepło”.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Chronimy się przed zimnem”

 

Zabawa dydaktyczna „ Co nas chroni przed zimnem?”. Rozpoznawanie

i nazywanie ubrań, które chronią nas przed zimnem. Klasyfikowanie ubrań wg przeznaczenia. Posługiwanie się pojęciem para. Praca plastyczna „ Moja czapka” wydzieranka z kolorowego papieru.

Gimnastyka.

 

 

„ Skarpety i skarpetki”

 

Zabawa matematyczna „ Dla kogo te skarpety?” Posługiwanie się określeniami: mała – duża, krótka – długa. Porządkowanie skarpet wg ich przeznaczenia – dla dorosłych i dla dzieci. Dobieranie skarpet w pary. Wykonanie zadania rysunkowego „ Skarpety”

Umuzykalnienie.

 

 

„ Czarodziejski worek”

 

Zabawa dydaktyczna. Rozpoznawanie dotykiem różnych przedmiotów. Używanie pojęć ciepłe, zimne.

Praca plastyczna „ Ciepło – zimno”

 

 

Literatura:

·         Krystyna Artyniewicz „ Dom bez pieca”

·         Zeszyt roboczy nauczycielki.

 

Zabawy ruchowe:

·         ze wzrokiem „ Misiaczki – mrugaczki”, „ Fotograf”,

·         słuchowe „ Co wydaje taki dźwięk?”

 

 

opracowała

Małgorzata Cacko

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin