Instrukcja Disciples II.pdf

(2766 KB) Pobierz
disciples II: mroczne proroctwo
Spis treÊci
Wst´p ........................................................................................................................................................3
Wymagania systemowe ...........................................................................................................................3
Minimalna konfiguracja:............................................................................................................3
Zalecana konfiguracja:................................................................................................................3
Instalacja gry .............................................................................................................................................3
Fabu∏a ........................................................................................................................................................4
Imperium .............................................................................................................................................4
Górskie Klany .....................................................................................................................................5
Legiony Pot´pionych .........................................................................................................................6
Hordy Nieumar∏ych ...........................................................................................................................7
G∏ówne menu ............................................................................................................................................8
Menu gry jednoosobowej .......................................................................................................................8
Przygotowania do wojny ........................................................................................................................8
Ekran wyboru w∏adcy................................................................................................................8
Rozpocz´cie przygody ...........................................................................................................................10
Interfejs gry .............................................................................................................................................12
Mapa/zasoby.............................................................................................................................13
Wprowadzenie ..........................................................................................................................13
Opcje ...........................................................................................................................................13
Poka˝ lub ukryj sztandary.......................................................................................................14
Rzuç czar....................................................................................................................................14
Ekran dyplomacji......................................................................................................................15
Ekran stolicy ..............................................................................................................................16
UmieÊç rózg´ .............................................................................................................................16
Wymiana pomi´dzy dru˝ynami.............................................................................................16
Stra˝.............................................................................................................................................16
Koniec tury.................................................................................................................................16
Kontynuuj ruch .........................................................................................................................16
U˝yj ró˝d˝ki lub zwoju............................................................................................................16
Wybierz nast´pnego dowódc´................................................................................................17
Stolica ......................................................................................................................................................17
Obroƒcy miasta ................................................................................................................................19
Poznawanie terenu .................................................................................................................................20
Postaç..........................................................................................................................................20
Ruch i rodzaje terenu ...............................................................................................................22
Zasoby.........................................................................................................................................22
Przekszta∏canie terenu..............................................................................................................22
Umieszczanie i usuwanie rózg...............................................................................................23
Krajobraz gry.............................................................................................................................23
Inne wa˝ne miejsca...................................................................................................................25
1
kroniki nevendaaru
830834480.008.png
disciples II: mroczne proroctwo
Walka ......................................................................................................................................................25
Z∏odziej ....................................................................................................................................................26
Podsumowanie ........................................................................................................................................27
DoÊwiadczenie ........................................................................................................................................27
Wznoszenie budynków ........................................................................................................................28
Rozwój dowódcy ....................................................................................................................................30
Gra wieloosobowa .................................................................................................................................31
Gra na zmian´ ..................................................................................................................................31
Menu gry wieloosobowej ................................................................................................................31
Host.............................................................................................................................................31
Do∏àcz do misji..........................................................................................................................32
Wczytaj misj´.............................................................................................................................32
Dodatek 1: Opis jednostek ...................................................................................................................33
Dodatek 2: Statystyki jednostek .........................................................................................................38
Imperium ...........................................................................................................................................38
Górskie Klany ...................................................................................................................................42
Legiony Pot´pionych .......................................................................................................................47
Hordy Nieumar∏ych .........................................................................................................................51
Dodatek 3: Opis cech specjalnych ......................................................................................................56
Klawisze skrótów ...................................................................................................................................57
Twórcy gry ...............................................................................................................................................58
Rozwiàzywanie problemów i pomoc techniczna ............................................................................60
Prawa autorskie ......................................................................................................................................61
2
kroniki nevendaaru
830834480.009.png
disciples II: mroczne proroctwo
Wst´p
Disciples II: Mroczne Proroctwo to gra strategiczna rozgrywana w turach, w której gracz wciela si´
w rol´ przywódcy jednej z czterech ras walczàcych o przetrwanie i w∏adz´ nad targanym wojnà
Êwiatem. Gra umo˝liwia tworzenie armii w celu podboju i obejmowania w∏adzy nad zdobytymi
terenami, werbowanie pot´˝nych magów i wojowników, rozbudow´ miast i okrycie chwa∏à wybranej
rasy. Umiej´tnie wywa˝ajàc wysi∏ki dyplomatyczne, zarzàdzanie zasobami, magi´ i pot´g´ militarnà
gracz b´dzie móg∏ na trwa∏e zapisaç swojà kart´ w d∏ugiej i krwawej historii Nevendaaru.
Wymagania systemowe
Minimalna konfiguracja:
• system Windows 95/98/2000/XP;
• procesor Pentium II 233 MHz;
• 32 MB pami´ci RAM;
• 700 MB miejsca na dysku twardym;
• sterowniki DirectX 7.1;
• 16-bitowa karta dêwi´kowa;
• nap´d CD-ROM o poczwórnej pr´dkoÊci lub szybszy;
• karta graficzna z 8 MB pami´ci.
Zalecana konfiguracja:
• system Windows 95/98/2000/XP;
• procesor Pentium II 300 MHz;
• 64 MB pami´ci RAM;
• 1,2 GB miejsca na dysku twardym;
• sterowniki DirectX 7.1;
• 16-bitowa karta dêwi´kowa;
• nap´d CD-ROM o poczwórnej pr´dkoÊci lub szybszy;
• karta graficzna z 16 MB pami´ci.
Instalacja gry
Aby zainstalowaç gr´ Disciples II: Mroczne Proroctwo, nale˝y wykonaç nast´pujàce czynnoÊci:
1. Uruchom system Windows 95, 98, 2000 lub XP.
2. W∏ó˝ p∏yt´ CD1 z grà Disciples II: Mroczne Proroctwo do nap´du CD-ROM.
3. Gdy program instalacyjny zostanie wyÊwietlony na ekranie kliknij na przycisk Zainstaluj. JeÊli program
instalacyjny nie uruchomi si´ samoczynnie kliknij dwukrotnie plik setup.exe znajdujàcy si´ na p∏ycie CD1.
4. Wybierz rodzaj instalacji w∏aÊciwy dla posiadanego systemu i kliknij przycisk OK. Przy pe∏nej
instalacji, gra zajmie wi´cej miejsca na dysku twardym, jednak skróci si´ przy tym czas wczytywania.
5. By uruchomiç gr´, przy zakoƒczeniu instalacji zaznacz okienko Graj w Disciples II i nast´pnie
kliknàç Zakoƒcz. Mo˝esz równie˝ uruchomiç gr´ z Menu Start\Programy\Strategy First\Disciples
II - Mroczne Proroctwo a nast´pnie wybierajàc Uruchom gr´ Disciples II.
3
kroniki nevendaaru
830834480.010.png 830834480.011.png 830834480.001.png 830834480.002.png 830834480.003.png
disciples II: mroczne proroctwo
Fabu∏a
„Bramy piekie∏ zosta∏y zamkni´te, a cztery rasy - pokrwawione, lecz zwyci´skie - wycofa∏y si´
do swych siedzib. Przywita∏y je ruiny i zgliszcza, bowiem wojna spustoszy∏a ca∏à ziemi´”.
Historia Nevendaaru
Niewiele wiadomo o nieszcz´Êciach, jakie spad∏y na Nevendaar. Ca∏a wiedza pochodzi z zapisków
dokonanych przez biednego, lecz biegle pos∏ugujàcego si´ pismem mnicha imieniem Illuthen. Jego
dzie∏o pod tytu∏em „Historia i pieÊni”, uznawane za powsta∏e w okresie bezpoÊrednio
poprzedzajàcym wydarzenia opisane w grze Disciples II: Mroczne Proroctwo, to jedyny ocala∏y
przekaz historii owych czasów. Na podstawie jego s∏ów zdo∏aliÊmy nakreÊliç ˝ywy obraz mrocznej
ery.
Imperium
Ca∏e pokolenie wychowa∏o si´ w nieÊwiadomoÊci Z∏otego Wieku Imperium - czasów, w których
przodkowie ˝yli w pokoju u boku Górskich Klanów, a w najdalszych nawet zakàtkach krainy
panowa∏a harmonia. Poczàtki Z∏otego Wieku si´ga∏y zamierzch∏ej przesz∏oÊci, jednak dla tego
pokolenia, ˝yjàcego w ciàg∏ym strachu i ko∏ysanego do niepewnego snu przez mroczne proroctwa
Starszych, by∏y to czasy mityczne.
„Przekl´ty anio∏ dosiadajàcy ognistego rumaka przeklnie t´ krain´, a z zatrutej ziemi wzniosà si´
bestie i demony”.
Dla wspó∏czesnego pokolenia to w∏aÊnie od tych s∏ów zaczyna si´ historia Imperium. Wszystko zaÊ,
co by∏o przedtem, pozostaje w sferze fantazji. Krótko po tym, jak Starsi og∏osili nadejÊcie czasów
proroctwa, na terenie Imperium otworzy∏a si´ piekielna otch∏aƒ. Wype∏z∏y z niej przepowiadane
bestie i demony, rozpocz´∏y si´ wi´c Wielkie Wojny. Nie ocala∏y ˝adne zapiski o strategii i taktyce,
ani te˝ opowieÊci o bohaterach i chwalebnych czynach. Byç mo˝e ich nie by∏o. Z relacji ocala∏ych
wynika, ˝e tylko si∏à or´˝a i ducha, Imperium zdo∏a∏o zewrzeç wrota bramy piekie∏.
Od tego czasu min´∏o dziesi´ç d∏ugich lat. G∏ód i zaraza n´kajà ˝yzne i zasobne niegdyÊ ziemie
Imperium. M∏odzi obnoszà si´ z nowym or´˝em, lÊniàcymi mieczami i zbrojami, jednak Starsi patrzà
tylko w niebo, zwracajàc si´ ku Wszechojcu. On nie pozwoli∏by chyba, aby taki koszmar powtórzy∏
si´ w jego ulubionej krainie? Tymczasem jednak krainà tà wstrzàsajà wewn´trzne walki. Pospolita
szlachta i zbuntowani mo˝ni stworzyli w∏asne paƒstwa, pozostawiajàc jedynie odleg∏e wspomnienie
dumnego i zjednoczonego Imperium, które powstawa∏o przez tysiàce lat. Straciwszy w wojennej
zawierusze ukochanà ma∏˝onk´ i syna, w∏adca pogrà˝y∏ si´ w samotnoÊci na szczycie najwy˝szej
wie˝y zamku.
Czego oczekiwa∏ od swych wyznawców Wszechojciec? Zdawaç si´ mog∏o, ˝e krwi, albowiem w∏aÊnie
w tych najtrudniejszych czasach przekl´ci wrogowie Imperium uderzyli raz jeszcze...
4
kroniki nevendaaru
830834480.004.png 830834480.005.png
disciples II: mroczne proroctwo
Górskie Klany
˚yjàce spokojnie na szczytach najwy˝szych gór Nevendaar Górskie Klany zawsze trzyma∏y si´
na uboczu. Nie wynika∏o to jednak ze z∏ej woli czy niech´ci - to natura krasnoludów nakazywa∏a im
trzymaç si´ z dala od ludzkich spraw. Odkrycie nowych z∏ó˝ ˝elaza na po∏udnie od Timoric sprawi∏o
jednak, ˝e krasnoludzcy rzemieÊlnicy drastycznie zwi´kszyli produkcj´. Poda˝ musi sprostaç
popytowi, a ludzie z nizin domagali si´ wyrobów z ˝elaza o jakoÊci, jakà tylko krasnoludy mog∏y im
zapewniç. Poza tym krasnoludy byt zbyt dumne, by zaprzestaç dostarczania ca∏emu Êwiatu
niezwyk∏ych dzie∏ swych ràk.
Wtedy w∏aÊnie Memnor, najstarszy i najm´drszy z krasnoludów, ujrza∏ we Ênie zapowiedê
nieszcz´Êç, które mia∏y nawiedziç Górskie Klany. Wkrótce wÊród zamieszka∏ych przez krasnoludy
górskich szczytów rozbrzmia∏y szerokim echem wieÊci, ˝e Memnor osobiÊcie og∏osi swe proroctwo
ze szczytów Gryfich Wzgórz. W kopalniach przerwano wydobycie, a g∏oÊny ∏oskot m∏otów
o kowad∏a ustàpi∏ s∏abemu, ale w∏adczemu g∏osowi Memnora. Matowy i dr˝àcy g∏os bez trudu
roznosi∏ si´ w rozrzedzonym górskim powietrzu. Memnor mówi∏ o Ragnarok, ostatecznej zag∏adzie.
Zapowiada∏ nadejÊcie koƒca Êwiata. S∏owa te, wypowiedziane z niezwyk∏ym spokojem, wywo∏a∏yby
wÊród sceptycznych z natury krasnoludów wybuch Êmiechu, gdyby nie pochodzi∏y z ust Memnora.
Zapanowa∏a przera˝ajàca cisza. Zamilk∏ nawet lodowaty wicher, którego podmuchy nape∏niajà dumà
serca krasnoludów.
Jedynym ocaleniem dla Górskich Klanów mog∏aby byç wiedza zawarta w Runach, rzek∏ Memnor.
Wszyscy jednak wiedzieli, ˝e wiedza ta dawno uleg∏a zapomnieniu, a uczeni, którzy potrafili jà
odczytaç, spoczywali w zimnych grobowcach...
Z krainy Êmierci nadszed∏ nieprzyjaciel - bezimienne, pozbawione twarzy, bezlitosne koszmary.
Zebrane napr´dce dru˝yny bohaterów przemierza∏y ziemie zapomnianego królestwa Heli
w poszukiwaniu Runów MàdroÊci. ˚aden Êmiertelnik nie zdo∏a opowiedzieç, co napotkali na swej
drodze, jednak to, co zastali po powrocie zosta∏o zapisane na kamiennych tablicach ku przestrodze
potomnych. Bez∏adna masa chodzàcych trupów, pod wodzà bezcielesnej bogini Mortis, wkroczy∏a na
krasnoludzkie wzgórza. Dumne niegdyÊ królestwo zosta∏o spustoszone i spalone na oczach
poddanych. Dosiadajàce uskrzydlonych rumaków Walkirie spad∏y z niebieskiego królestwa Wotana
w poszukiwaniu poleg∏ych. Nasta∏a Era Wilka, gdy˝ w tych niebezpiecznych czasach powstawali
bogowie i rodzili si´ bohaterowie, zaÊ padlino˝erne wilki n´ka∏y os∏abionych wojnà. Król poleg∏,
a wraz z nim wielu najdzielniejszych wojowników.
Zrozpaczone, ale wcià˝ niepokonane Górskie Klany wycofa∏y si´ w g∏àb podziemnego miasta
Svatalfaheim. Tam, jak wieÊç niesie, oczekujà cierpliwie na powrót poleg∏ych wojowników.
5
kroniki nevendaaru
830834480.006.png 830834480.007.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin