UKŁAD WTRYSKU BEZPOŚREDNIEGO HDI.pdf

(304 KB) Pobierz
C5 - B1HA5YP0 - Funkcja : Układ wtrysku bezpośredniego HDI
Page 1 of 6
FUNKCJA : UKŁAD WTRYSKU BEZPOŚREDNIEGO HDI
DIESEL TURBO DW12TED4 OD OPR 8638
1. Elementy wspólne dokumentu : "Zasada działania - system wtrysku
bezpośredniego HDI"
Elementy wspólne dokumentu :
Pompa paliwowa wysokiego ciśnienia
Wyłącznik 3-go tłoka pompy wysokiego ciśnienia paliwa (1277)
Regulator wysokiego ciśnienia paliwa (1322)
Wspólny kolektor wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem
Akumulator (BB00)
Podwójny przekaznik wtrysku (1304)
Czujnik pedału przyspieszenia (1261)
Czujnik obrotów silnika (1313)
Czujnik położenia wałka rozrządu (1115)
czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik (1220)
Czujnik temperatury powietrza (1310)
Czujnik temperatury paliwa (1221)
Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa (1321)
Czujnik prędkości pojazdu (1620)
Zestyk hamulca (2100)
Właściwość sterowania wtryskiwaczami diesla
2. Specjalne elementy
Cechy szczególne silnika DW12 TED4 :
kalkulator wtrysku (1320)
Wtryskiwacze silnika diesla (1331, 1332, 1333, 1334)
3. Podwójny przekaznik wtrysku (BSM) - Cechy szczególne
Przekaźnik podwójny jest zespolony z modułem sterującym silnika (BSM).
Rysunek : B1HP189C
(1) Podwójny przekaźnik .
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=B1HA5YP0&refaff=B1HA5YP0&parent=B1H...
2012-05-11
827662619.018.png 827662619.019.png 827662619.020.png
 
C5 - B1HA5YP0 - Funkcja : Układ wtrysku bezpośredniego HDI
Page 2 of 6
4. czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik (1220) - Cechy szczególne
4.1. Zadanie
Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik informuje kalkulator o temperaturze płynu w układzie chłodzenia
silnika.
Zadanie kalkulatora wtrysku w zależności od odebranej informacji :
Wyregulować czas podgrzewania wstępnego
Wyregulować czas dogrzewania
Wyregulować wydatek podczas rozruchu
Dopasować obroty biegu jałowego
Zezwolić na recyrkulację spalin (EGR)
Wyregulować wydatek paliwa
Ograniczyć ilość wtryskiwanego paliwa jeżeli temperatura płynu w układzie chłodzenia silnika jest krytyczna
(funkcja przeciwdziałania wrzeniu)
Sterować włączeniem wentylatorów chłodnicy
Sterować miernikiem w zestawie wskaźników (*)
Sterować lampkami alarmową i ostrzegawczą (*)
UWAGA : (*) W zależności od wersji.
4.2. Opis
Czujnik 2stykowy zielony.
Sonda ma postać rezystancji o ujemnym współczynniku temperaturowym (CTN).
Im wyższa temperatura, tym mniejsza wartość jego rezystancji.
4.3. Zabudowa
Rysunek : B1GP089C
(2) czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik.
Czujnik temperatury płynu chłodzącego jest zabudowany w obudowie termostatu.
Istnieją 2 typy montażu.
Obudowa termostatu metalowa :
Czujnik temperatury płynu w układzie chłodzenia jest wkręcany
Szczelność zapewnia uszczelka miedziana
Obudowa termostatu z tworzywa :
Czujnik temperatury płynu w układzie chłodzenia jest za pomocą jarzma z tworzywa sztucznego
Szczelność zapewnia pierścień uszczelniający typu O-ring
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=B1HA5YP0&refaff=B1HA5YP0&parent=B1H...
2012-05-11
827662619.001.png 827662619.002.png 827662619.003.png
 
C5 - B1HA5YP0 - Funkcja : Układ wtrysku bezpośredniego HDI
Page 3 of 6
5. Czujnik temperatury paliwa (1221) - Cechy szczególne
5.1. Zadanie
Zadanie kalkulatora wtrysku w zależności od odebranej informacji :
Wyregulować wydatek paliwa
Obliczyć gęstość właściwą paliwa
5.2. Opis
Rysunek : B1HP18AC
(3) Czujnik temperatury paliwa.
Sonda ma postać rezystancji o ujemnym współczynniku temperaturowym (CTN).
Im wyższa temperatura, tym mniejsza wartość jego rezystancji :
Rezystancja przy 20°C = 3323 omów
Rezystancja przy 80°C = 287 omów
5.3. Zabudowa
Czujnik temperatury paliwa mierzy bezpośrednio temperaturę paliwa w obwodzie powrotnym do zbiornika (moduł
powrotny).
6. Zestyk hamulca (2100) - Cechy szczególne
6.1. Zadanie
Zestyk pozwala kalkulatorowi zapewnić dobry komfort prowadzenia pojazdu.
Sygnał elektryczny generowany przez zestyk hamulca jest przesyłany przewodowo do BSI i przesyłany do
kalkulatora wtrysku siecią multipleksowaną (*).
(*) W zależności od wersji.
6.2. Zabudowa
Zestyk hamulca jest zabudowany na wsporniku pedału.
7. Stycznik pedału hamulca redundancyjny (7308) - Cechy szczególne
7.1. Zadanie
Zestyk pozwala kalkulatorowi zapewnić dobry komfort prowadzenia pojazdu.
Informacje nadchodzące z zestyków hamulca są stale porównywane ze sobą w celu wykrycia ewentualnej usterki.
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=B1HA5YP0&refaff=B1HA5YP0&parent=B1H...
2012-05-11
827662619.004.png 827662619.005.png 827662619.006.png
 
C5 - B1HA5YP0 - Funkcja : Układ wtrysku bezpośredniego HDI
Page 4 of 6
7.2. Zabudowa
Zestyk hamulca jest zabudowany na wsporniku pedału.
8. Zestyk sprzęgła (7306) - Cechy szczególne
8.1. Zadanie
Zestyk sprzęgła pozwala kalkulatorowi wtrysku realizować funkcję biegu jałowego.
8.2. Zabudowa
Zestyk sprzęgła jest zabudowany na wsporniku pedału.
9. Czujnik prędkości pojazdu - Cechy szczególne
Informacja o prędkości pojazdu jest przekazywana przez kalkulator ABS do sieci multipleksowanych.
10. Kalkulator wtrysku (1320) - Cechy szczególne
10.1. Zadanie
Kalkulator steruje całością systemu wtrysku.
Oprogramowanie kalkulatora zawiera :
Funkcje kontroli wtrysku i czystości spalin
Strategie komfortu jazdy
Funkcja blokady rozruchu
Strategie awaryjne
Sterowanie włączaniem wentylatora chłodnicy i lampek ostrzegawczych (*)
Sterowanie systemami podgrzewania płynu dla nagrzewnicy (*)
Diagnostyka z pamięcią usterek
Funkcja regulacji obrotów (*)
Dialog z całością kalkulatorów sieci multipleksowanych (*)
UWAGA : (*) W zależności od wersji.
Kalkulator zapewnia sterowanie elektryczne następujących elementów :
Wtryskiwacze silnika diesla
Elektrozawór regulacji ciśnienia turbodoładowania
Regulator wysokiego ciśnienia paliwa
Elektrozawór regulacji recyrkulacji (EGR)
Elektrozawór sterujący obudowy przepustnicy (EGR)
Moduł sterowania świec żarowych (wyłączenie dogrzewania)
Wyłącznik 3-go tłoka pompy wysokiego ciśnienia paliwa
Elektrozawór sterujący "Swirl"
Kalkulator dostarcza następujących informacji :
Obroty silnika : W kierunku bloku licznika
Zuzycie chwilowe : W kierunku komputera pokładowego
Wyłączanie układu wytwarzania zimna
Zezwolenie na uruchomienie podgrzewacza płynu (zależnie od wersji)
Czujnik ciśnienia atmosferycznego tworzy nierozdzielną całość z kalkulatorem wtrysku.
Kalkulator zawiera stopień mocy zdolny do dostarczenia bardzo wysokiego prądu sterującego, koniecznego dla
funkcjonowania wtryskiwaczy diesla.
Kalkulator wtrysku jest połączony z wiązką wtrysku złączem 88-stykowym.
Oprogramowanie kalkulatora wtrysku uaktualniane jest przez zdalne programowanie (kalkulator wyposażony jest w
pamięć flash EPROM).
10.2. Przypisanie styków złącza
Nr styku Oznaczenie
1
Zasilanie +12 woltów (za przekaźnikiem podwójnym) (BSM)
2
Wyjście : Sterowanie wtryskiwacza N° 1
3
Wyjście : Sterowanie wtryskiwacza N° 3
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=B1HA5YP0&refaff=B1HA5YP0&parent=B1H...
2012-05-11
827662619.007.png 827662619.008.png 827662619.009.png 827662619.010.png 827662619.011.png
 
C5 - B1HA5YP0 - Funkcja : Układ wtrysku bezpośredniego HDI
Page 5 of 6
4
Wyjście : Sterowanie wtryskiwacza N° 4
5
Wyjście : Sterowanie wtryskiwacza N° 2
6
Wyjście : Sterowanie wtryskiwacza N° 2
7
---
8
Linia diagnostyczna cewek sterujących przekaźników włączania wentylatorów chłodnicy
9
Linia dialogowa : Sieć CAN H
10
---
11
Wejście : Czujnik temperatury powietrza (przepływomierz)
12
Zasilanie : Czujnik położenia wałka rozrządu Czujnik ciśnienia różnicowego
13
Wejście : Sygnał wydatku powietrza (przepływomierz)
14
Wejście : Sygnał czujnika prędkości obrotowej
15
Wejście : Sygnał czujnika pedału przyspieszenia
16
---
17
---
18
Wejście : Sygnał czujnika wałka rozrządu
19
---
20
---
21
Wejście : Zestyk sprzęgła
22
Masa czujników
23
---
24
Wyjście : Elektrozawór sterujący "Swirl"
25
Wyjście : Wysterowanie zespołu wentylatora chłodnicy 1 (duża prędkość)
26
Wyjście : Elektrozawór regulacji ciśnienia turbodoładowania
27
Masa : Czujnik ciśnienia różnicowego
28
Wyjście : Elektromagnetyczny zawór sterujący przepustnicy podgrzewacza powietrza dolotowego
29
Zasilanie +12 woltów (za przekaźnikiem podwójnym) (BSM)
30
Wyjście : Sterowanie wtryskiwacza N° 1
31
Wyjście : Sterowanie wtryskiwacza N° 3
32
Wyjście : Sterowanie wtryskiwacza N° 4
33
Masa
34
Masa czujników
35
---
36
Linia szeregowa układu blokady rozruchu (*)
37
Linia dialogowa : Sieć CAN L
38
Diagnostyka linii K
39
Wejście : Czujnik temperatury paliwa
40
Masa : Czujnik położenia wałka rozrządu
41
Wejście : Sygnał czujnika prędkości obrotowej
42
Wejście : Czujnik ciśnienia różnicowego
43
---
44
Zasilanie czujników (5 V)
45
Masa : czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik
46
Wejście : Informacja o temperaturze płynu chłodzącego silnika
47
---
48
Styk swiatel stop
49
Masa
50
---
51
Masa
52
Wyjście : Wysterowanie zaworu elektromagnetycznego recyrkulacji (EGR)
53
Masa
54
---
55
Wyjście : Wysterowanie zaworu elektromagnetycznego modułu przepustnicy (EGR)
56
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=B1HA5YP0&refaff=B1HA5YP0&parent=B1H...
2012-05-11
827662619.012.png 827662619.013.png 827662619.014.png 827662619.015.png 827662619.016.png 827662619.017.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin