ZASADA DZIAŁANIA WYKRYWANIE NIEDOPOMPOWANIA.pdf
(
114 KB
)
Pobierz
C5 - D4EA0ZP0 - Zasada działania : Wykrywanie niedopompowania
Page 1 of 2
ZASADA DZIAŁANIA : WYKRYWANIE NIEDOPOMPOWANIA
1. Opis elementów systemu
1.1. Moduł nadajnika
Moduł nadajnika przesyła sygnał UHF :
Pomiar ciśnienia
Kod identyfikacyjny
Kod funkcji
Moduł nadajnika posiada 2 tryby pracy :
Jazda
postój/zatrzymany
Moduł nadajnika pozostaje w trybie zatrzymania do chwili wykrycia początku jazdy pojazdu.
Moduł nadajnika pozostaje w trybie jazdy podczas całego okresu jazdy pojazdu i 30 sekund po zatrzymaniu pojazdu.
1.2. Moduł nadajnika : Próbkowanie pomiaru ciśnień
Ciśnienie w oponach jest próbkowane w następujący sposób :
Co 10 - 15 sekund w trybie jazdy
Co 15 - 16 minut w trybie zatrzymania
1.3. Moduł nadajnika : Nadawanie
Działanie modułu nadajnika :
Co minutę, jak tylko prędkość jest wyższa lub równa 20 km/h
Co 60 - 65 minut w trybie zatrzymania
Maksymalnie co 5 sekund jeżeli spróbkowana wartość ciśnienia jest nienormalna
Moduł nadajnika przesyła do odbiornika w. cz. wbudowanego w moduł przełączników pod kierownicą w postaci
sygnału UHF ramkę nadawczą 45 bitów, która składa się z następujących elementów :
4 bitów startu (z wymuszeniem wysokiego stanu przez cały czas trwania)
1 bitu oddzielającego (z wymuszeniem wysokiego stanu przez cały czas trwania)
5 bitu kodu funkcji (kod ten opisuje tryb w jakim znajduje się czujnik)
Kod Funkcja Priorytet
11000 Czytanie/uczenie 0
11001 Bateria wyczerpana 3
11010 Nieużywany 0
11011 Zmiana ciśnienia 2
11100 Nieużywany X
11101 Wzbudzenie na początku jazdy 1
11110 Nieużywany
X
11111 normalny
4
1 bitu oddzielającego.
24 bity kodów identyfikacyjnych opon.
8 bity wartości ciśnienia.
2 bity sumy kontrolnej (w celu sprawdzenia zgodności ramki).
Ramka ta powtarza się kolejno osiem razy na sekundę, ze zmiennymi przerwami pomiędzy słowami.
1.4. Odbiornik w. cz.
Odbiornik w. cz. wbudowany w moduł przełączników pod kierownicą zapewnia następujące funkcje :
Odbiera informacje o stanie ciśnienia w oponach
Dekoduje sygnał UHF
Sprawdza zgodność ramki odebranej przez moduł nadajnika
Zatwierdzić ramkę
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=D4EA0ZP0&refaff=D4EA0ZP0
2012-05-16
C5 - D4EA0ZP0 - Zasada działania : Wykrywanie niedopompowania
Page 2 of 2
Przekazuje zdekodowane informacje do BSI poprzez sieć VAN CAR 1
Odbiornik w. cz. wbudowany w moduł przełączników pod kierownicą odbiera informacje o stanie ciśnienia opon :
10 sekund po przekręceniu kluczyka w położenie +APC, jeżeli pojazd jest zatrzymany
Natychmiast, jeżeli prędkość pojazdu jest różna od zera
1.5. Bsi
BSI wykonuje następujące funkcje :
Filtruje informacje pochodzące od modułu przełączników pod kierownicą poprzez sieć VAN CAR 1
Określa stan położenia opon
Określa stan ciśnienia w oponach
Określa poziom alarmu
Włącza lampki kontrolne w zestawie wskaźników i brzęczyk wbudowany w moduł przełączników pod
kierownicą i informuje o stanie opon na ekranie wielofunkcyjnym przy pomocy komunikatów
alfanumerycznych
Analiza ramki przez BSI umożliwia podanie na podstawie informacji w niej zawartych stanów położenia i ciśnienia
w wybranych oponach.
W zależności od tych stanów, BSI określa następnie rodzaj alarmu :
Alarm ciśnienia, związany ze stanem ciśnienia w oponach
Alarm braku, związany ze stanem położenia opon
BSI ostrzega następnie kierowcę przy pomocy zestawu wskaźników i ekranu wielofunkcyjnego poprzez sieć VAN
CONFORT o nienormalnym stanie ciśnienia koła (niskie ciśnienie w oponie lub przebicie) lub o nie nadzorowaniu
kół.
Informacje dla kierowcy
Stan
Zestaw wskaźników
Ekran wielofunkcyjny
Wbudowany sygnalizator
dźwiękowy
Niskie ciśnienie w
oponie
Kontrolka pomarańczowa.
Sygnalizacja "Serwis"
Sygnalizacja
niewystarczającego ciśnienia
Dźwięk typu 2
Przebicie
Kontrolka czerwona.
Sygnalizacja "Stop"
Sygnalizacja przebicia opony Dźwięk typu 2
Moduł opony nie
został wykryty
-
Sygnalizacja braku modułu
opony
Dźwięk typu 2
2. Funkcja wykrywania niskiego ciśnienia w oponie
2.1. Opis ogólny
Funkcja wykrywania niskiego ciśnienia w oponie umożliwia uzyskanie informacji o stanie opony (przebicie lub
niskie ciśnienie w oponie) przez pomiar ciśnienia w oponie przy pomocy modułu nadajnika (jeden na każde
nadzorowane koło).
Odbiornik w. cz., umieszczony w module przełączników pod kierownicą, przekazuje przesłane informacje do BSI,
który określa stan położenia i ciśnienie w oponach.
2.2. Opis
Etap
Szczegóły
A Moduł nadajnika dokonuje pomiaru ciśnienia w oponie i zmierzoną wartość przesyła przy pomocy sygnału
UHF do odbiornika w. cz. umieszczonego w module przełączników pod kierownicą
B Moduł przełączników pod kierownicą odbiera wartości ciśnień oraz informacje o stanie opon i przesyła je do
BSI poprzez sieć VAN CAR 1
C BSI określa stan położenia i ciśnienia w oponach. Jeżeli wartość zmierzonego ciśnienia znajduje się poniżej
dopuszczalnych progów, BSI włącza lampki kontrolne w zestawie wskaźników i brzęczyk wbudowany w
moduł przełączników pod kierownicą oraz informuje o stanie ciśnienia opon na ekranie wielofukcyjnym
UWAGA
: Koło zapasowe nie jest wyposażone w moduł nadajnika.
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=D4EA0ZP0&refaff=D4EA0ZP0
2012-05-16
Plik z chomika:
PAPASS
Inne pliki z tego folderu:
ZMIANY OŚKA WIDEŁEK WYŁĄCZAJĄCYCH () - PŁYTA OPOROWA ŁOŻYSK.pdf
(193 KB)
ZASADA DZIAŁANIA ZMIENIACZ PŁYT KOMPAKTOWYCH.pdf
(153 KB)
ZASADA DZIAŁANIA WYKRYWANIE NIEDOPOMPOWANIA 1.pdf
(225 KB)
ZASADA DZIAŁANIA WYKRYWANIE NIEDOPOMPOWANIA.pdf
(114 KB)
ZASADA DZIAŁANIA WYCIERANIEMYCIE.pdf
(239 KB)
Inne foldery tego chomika:
- rozne ❎ Diagnostyka Pojazdów
Pliki dostępne do 19.01.2025
░▒▓ Medycyna
★ Euro 2012 - Transmisje Meczów
♣ Programy
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin