Co na temat zbawienia mowię ewangelie a co Świadkowie Jehowy.pdf

(219 KB) Pobierz
734669711 UNPDF
CO MÓWIĄ NA TEMAT ZBAWIENIA EWANGELIE
A CO NAUKI ŚWIADKÓW JEHOWY
Chociaż żarliwość Świadków Jehowy nie podlega dyskusji, to poważne wątpliwości budzi jednak
treść głoszonego przez nich przesłania. W swoich publikacjach sami przyznają, że ich ewangelia
diametralnie się różni od tej, którą głosili apostołowie i którą głoszą kościoły chrześcijańskie.
W Strażnicy nr 24 z 1981 roku, tom CII, s. 7, akapit 3 czytamy:
„Pozwólmy szczerym osobom porównać działalność głoszenia ewangelii o Królestwie, którą
od stuleci prowadziły systemy religijne chrześcijaństwa, z pracą podjętą przez Świadków
Jehowy po zakończeniu pierwszej wojny światowej w 1918 roku. (…) Nie jest to jednak jedna
i ta sama ewangelia ''
KIM JEST BIBLIJNY JEZUS CHRYSTUS
Jan świadczył o nim i głośno wołał: To był ten o którym powiedziałem: Ten który za mną idzie, był przede
mną, bo pierwej był niż ja. A z jego pełni myśmy wszyscy wzięli i to łaskę za łaską. Zakon bowiem został
nadany przez Mojżesza, łaska zaś i prawda stała się przez Jezusa Chrystusa. Boga nikt nigdy nie widział,
lecz jednorodzony Bóg który jest na łonie Ojca, objawił go (Ew Jana 1:15-18)
A teraz Ty mnie uwielbij Ojcze u siebie samego, tą chwałą którą miałem u ciebie zanim świat powstał
(Ew Jana 17:5)
A Słowo stało się ciałem i zamieszkało wśród nas. I oglądaliśmy Jego chwałę, chwałę jaką jednorodzony
otrzymuje od Ojca, pełen łaski i prawdy (Ew Jana 1:14 BT)
Baczcie, aby was kto nie sprowadził na manowce filozofią i czczym urojeniem, opartym na podaniach
ludzkich i na żywiołach świata, a nie na Chrystusie. Gdyż w nim mieszka cieleśnie cała pełnia boskości i w
nim macie pełnię. On jest głową wszelkiej nadziemskiej władzy i zwierzchności (List do Kolosan 2:8-10)
Jezus jest jedynym, odwiecznym Synem Boga Ojca, w którym mamy pełnię Boskości. Dlatego
powiedziano, że w Nim mieszka pełnia Bóstwa czyli Boga. Zatem widzimy że Jezus jest Bogiem
który stał się człowiekiem, by nas odkupić.
Odpowiedział Tomasz i rzekł mu: Pan mój i Bóg mój. Rzekł mu Jezus: Uwierzyłeś bo mnie
ujrzałeś, błogosławieni, którzy (mnie) nie widzieli, a uwierzyli (Ew Jana 20:28-29)
Jeśli ktoś twierdzi że wierzy w biblijną ewangelię, a nie uznaje Jezusa swoim Panem i Bogiem, tak
jak wszyscy apostołowie, to taka wiara nie jest wiarą zbawiającą. Podobnie jest też wtedy, gdy ktoś
odrzuca fakt że Jezus przyszedł z Królestwa Niebieskiego na ziemię by stać się człowiekiem.
Po tym poznawajcie Ducha Bożego: Wszelki duch który wyznaje że Jezus Chrystus przyszedł w
ciele, z Boga jest. Wszelki zaś duch, który nie wyznaje, że Jezus Chrystus przyszedł w ciele, nie jest
z Boga. Jest to duch antychrysta, o którym słyszeliście, że ma przyjść, i teraz już jest na świecie
(1 List Jana 4:3)
Prawda biblijna polega na tym, że Jezus ma naturę Boga i człowieka jednocześnie.
Niestety nauka Strażnicy odrzuca prawdę o Boskości Zbawiciela i neguje w Jego podwójną naturę.
Głosi ona zatem innego Jezusa. Duch Święty jednak otwiera oczy tylko tym ludziom, którzy Go
pytają i którzy ponad wszystko szukają prawdy na temat Boga i Jego woli.
www.chlebznieba.pl
734669711.004.png
 
KIM JEST JEZUS GŁOSZONY PRZEZ ŚWIADKÓW JEHOWY
Świadkowie Jehowy, pomimo pozornego posługiwania się Pismem Świętym, w rzeczywistości nie
głoszą dobrej nowiny o Jezusie, gdyż mówią oni o jakimś niebiańskim Królestwie, które zostało
ustanowione dopiero w 1914 roku, i o Jezusie, który nie jest Bogiem ani nie umarł na krzyżu.
Znaczy to, że głoszą oni naukę o jakimś innym królestwie, która nie była znana wcześniej ani
apostołom, ani chrześcijanom żyjącym w poprzednich stuleciach, stając się tym samym fałszywymi
prorokami, przed którymi ostrzega nas Pan Jezus Chrystus w Ewangelii Mateusza 24:11 i 24.
Biblia naucza jednoznacznie, że ewangelia jest dobrą nowiną o Panu Jezusie Chrystusie.
Nie przestawali też codziennie w świątyni i po domach nauczać
i zwiastować dobrą nowinę o Chrystusie Jezusie (Dz Ap 5:42)
Albowiem uznałem za właściwe nic innego nie umieć między wami,
jak tylko Jezusa Chrystusa i to ukrzyżowanego (1Kor 2:2)
Nawet Paweł ostrzega braci by wierzyli wyłącznie w biblijnego Jezusa, a nie w jakiegoś innego.
Obawiam się jednak, ażeby, jak wąż chytrością swoją zwiódł Ewę,
tak i myśli wasze nie zostały skażone i nie odwróciły się od szczerego oddania się Chrystusowi.
Bo gdy przychodzi ktoś i zwiastuje innego Jezusa, którego myśmy nie zwiastowali,
lub gdy przyjmujecie innego ducha którego nie otrzymaliście (od nas - czyli od apostołów) ,
lub inną ewangelię której nie przyjęliście (od nas) , znosicie to z łatwością. (2Kor11:3-4)
BIBLIJNY DUCH ŚWIĘTY JEST OSOBĄ
W Biblii czytamy że Duch Święty mówi oraz powołuje misjonarzy i ich wysyła (Dz Ap 13:2-4)
będąc przy tym w pełni suwerenny. Że posiada On myśli (Rz 8:27), wolę (1Kor 12:11) oraz uczucia
(Ef 4:30). Dalej czytamy że Duch Święty jest wieczny (He 9:14), wszechobecny (Ps 139:7-8),
wszechwiedzący (1Kor 2:10-11) i wszechmocny (Rz 8:11), czyli wszystkie te wersety dowodzą
niezbicie że Duch Święty jest Kimś, a nie czymś. A skoro posiada atrybuty które posiada wyłącznie
Bóg, to znaczy że jest to Bóg. Staje się zatem bardzo czytelne że duch w którym przychodzą
Świadkowie, to jest ten ''inny duch'' o którym jest mowa w 2 liście do Koryntian 11:3-4 .
KIM JEST DUCH ŚWIĘTY ŚWIADKÓW JEHOWY
W Strażnicy z 1 X 2009 w artykule pt: ''Czym jest duch święty?'' czytamy:
„Chcąc osiągnąć jakiś cel, Jehowa posługuje się duchem świętym. Mówiąc najprościej, duch
święty to moc Boga użyta do realizacji jakiegoś zamierzenia, Jego aktywna siła (...)”.
To prawda, że w przenośni możemy nazywać Ducha Świętego mocą lub siłą, gdyż istotnie jest On
dla nas źródłem siły i mocy. Psalmista zwraca się do Boga: „Miłuję Cię, Jahwe, Mocy moja” , zaś
o Chrystusie apostoł Paweł napisał, że „jest mocą Bożą i mądrością Bożą” (Ps 18:2; 1Kor 1:24).
Jednakże w tym przypadku nazywanie Boga Ojca i Chrystusa mocą nie zmienia faktu, że są to
osoby Boskie. Podobnie możemy powiedzieć o Duchu Świętym, że jest naszą mocą, nie
umniejszając Jego Boskiej osobowości.
Ewidentną pomyłką natomiast, jest traktowanie Ducha Świętego jako bezosobowej energii lub
mocy. Biblia wyraźnie odróżnia Ducha Świętego od jakichś mocy czy sił. Apostoł Paweł podkreśla
czego Chrystus dokonał przez niego wśród pogan, mówiąc: „mocą znaków i cudów, mocą Ducha
Świętego” (Rz15:18-19 BT).
Gdyby Duch Święty był tylko czymś, to zachodziłoby tu zbędne powtórzenie słowa ''moc'' tworząc
nonsensowna formę „mocą mocy”. Sens tego wersetu pojawia się tylko wtedy gdy przyjmujemy że
Duch Święty nie jest mocą, lecz kimś kto ją posiada. Dotyczy to również poniższego wersetu:
Ale weźmiecie moc Ducha Świętego kiedy zstąpi na was i będziecie mi świadkami w Jerozolimie i
całej Judei, w Samarii i aż po krańce ziemi (Dz Ap 1:8)
Zupełnie jasno powiedziano tu o Duchu Świętym i Jego mocy, która wyposażyć miała uczniów
Chrystusa do dzieła ewangelizacji. Widzimy zatem że Duch Święty nie jest mocą, lecz osobą
dysponującą mocą. W Dziejach Apostolskich 10:38 napisano o Jezusie,
„którego Bóg namaścił Duchem Świętym i mocą” . Przy założeniu, że Duch Boży jest mocą, tekst
ten należałoby rozumieć, że Bóg namaścił Jezusa mocą i mocą, względnie siłą i mocą. W innym
wersecie Paweł mówi, że ewangelia którą głosił doszła do mieszkańców Tesalonik „nie tylko w
Słowie, lecz także w mocy i w Duchu Świętym, i z wielką siłą przekonania” (1Tes 1:5).
W powyższym wersecie ponownie dostrzegamy, że Duch Święty został wyraźnie odróżniony tam
od mocy. W innym fragmencie Paweł osobno wymienia Ducha Świętego i moc Bożą (2Kor 6:6-7).
''W czystości i w poznaniu, w wielkoduszności i w uprzejmości, w Duchu Świętym i w miłości
nieobłudnej, w słowie prawdy i w mocy Bożej przez oręż sprawiedliwości ku natarciu i obronie''
Chociaż nauka o Duchu Świętym nie była dostatecznie jasno przedstawiona w Starym Testamencie,
to jednak znajdujemy tam również teksty czyniące różnicę między Duchem Bożym, a Bożą mocą i
siłą. Pomimo że w Biblii Warszawskiej, w wersecie z Księgi Micheasza 3:8 znajduje się słowo
„duch” z małej litery, to i tak jest on godny uwagi. Czytamy tam: „Lecz ja jestem pełen siły , ducha
Pana, prawa i mocy , aby oznajmiać Jakubowi jego przestępstwo, a Izraelowi jego grzech”
W tym wersecie wymieniono osobno Ducha Świętego, siłę i moc. Nie są one zatem tym samym.
Duch Boży nie jest ani siłą ani mocą. W Księdze Zachariasza 4:6 Bóg tak przemówił do proroka:
„nie siła, nie moc, ale Duch mój - tak mówi Jahwe Zastępów”.
EWANGELIA TO DOBRA NOWINA O JEZUSIE CHRYSTUSIE
A przypominam wam bracia ewangelię którą wam zwiastowałem, którą też przyjęliście, w której
trwacie i przez którą zbawieni jesteście, jeśli tylko ją zachowujecie tak jak wam ją zwiastowałem,
chyba że nadaremnie uwierzyliście. Najpierw bowiem podałem wam to co i ja przejąłem, że Chrystus
umarł za grzechy nasze według Pism i że został pogrzebany, i że dnia trzeciego został z martwych
wzbudzony według Pism (1Kor 15:1-4)
Byli Świadkowie Jehowy często są zdumieni prostotą ewangelii. Tak, naprawdę sprowadza się ona
do prawdy o zbawczej śmierci i zmartwychwstaniu Pana Jezusa. Osobista wiara w ukrzyżowanego i
zmartwychwstałego Pana prowadzi do zbawienia.
Członkowie organizacji Strażnica nie wierzą w ukrzyżowanie Chrystusa. Uznają, co prawda, Jezus
umarł za nasze grzechy, lecz upierają się przy tym, że został zabity na palu. Taki pogląd wymyślił
drugi prezes Towarzystwa Strażnica J.F.Rutherford, który na siłę chciał odróżnić świadków od
wszystkich wyznań chrześcijańskich. Tymczasem zdarzyło się że nawet Strażnica niechcący
potwierdziła, że w I wieku stosowano krzyżowanie.
W wydaniu z 15 XI 1993 roku, s. 9, akapit 2 zawiera wypowiedź Tacyta (ok. 55-122 n.e.):
„Rzymski historyk Tacyt napisał: Śmierci ich [chrześcijan] przydano to urągowisko, że okryci
skórami dzikich zwierząt ginęli rozszarpywani przez psy albo przybici do krzyżów, albo przeznaczeni
na pastwę płomieni; gdy zabrakło dnia, palili się służąc za nocne pochodnie […]”.
www.chlebznieba.pl
734669711.005.png 734669711.006.png
Józef Flawiusz wspomina o krzyżu w dziele ''Wojna żydowska'', Księga piąta, rozdział XI, akapit 1:
„[…] Tedy chłostano ich i poddawano przed śmiercią różnym torturom, a w końcu rozpinano na
krzyżu na wprost muru. […] Lecz jeśli nie zabronił przybijania do krzyża, to przede wszystkim
dlatego, iż spodziewał się że widok ten może skłonić Żydów do poddania się, bo jeśli tego nie uczynią,
to spotka ich taki sam los. Zionąc złością i nienawiścią, żołnierze nawet dla zabawy przybijali
pochwyconych do krzyża w różnych położeniach, a było ich tak wielu, że miejsca brakowało na
krzyże, a krzyżów do rozpinania ciał”.
Świadkowie Jehowy nie wierzą też w cielesne zmartwychwstanie Chrystusa, choć świadczą o tym
następujące wersety:
„Jezus odpowiadając, rzekł im: Zburzcie tę świątynię, a Ja w trzy dni ją odbuduję […] On mówił o świątyni
ciała swego. Gdy więc został wzbudzony z martwych, przypomnieli sobie uczniowie jego, że to mówił,
i uwierzyli Pismu i słowu, które wyrzekł Jezus” (Ew Jana 2:19-22)
„A gdy to mówili, On sam stanął wśród nich i rzekł im: Pokój wam! Wtedy zatrwożyli się i pełni lęku
mniemali że widzą ducha. Lecz On rzekł im: Czemu jesteście zatrwożeni i czemu wątpliwości budzą się w
waszych sercach? Spójrzcie na ręce moje i nogi moje, że to Ja jestem. Dotknijcie i patrzcie, wszak duch nie
ma ciała ani kości, a widzicie że Ja mam” (Ew Łukasza 24:36-39)
Nie potrafią w logiczny sposób wyjaśnić powyższych wersetów. Gdyby nauka Strażnicy o
duchowym zmartwychwstaniu Chrystusa była prawdziwa, to powyższe cytaty nie powinny się w
ogóle znaleźć w Biblii. Wobec powyższych , musimy zatem stwierdzić, że „ewangelia” w wydaniu
Świadków jest mocno zdeformowana, bowiem kwestionuje ona fakty ukrzyżowania Pana Jezusa
oraz Jego cielesnego zmartwychwstania, fakty będące fundamentalnymi elementami dobrej nowiny.
''Albowiem mowa o krzyżu jest głupstwem dla tych, którzy giną, natomiast dla nas, którzy
dostępujemy zbawienia, jest mocą Bożą''. (1Kor 1:18)
EWANGELIA TO DOBRA NOWINA O ŁASCE BOŻEJ
Nasze odkupienie jest dziełem łaski Bożej, gdyż zgodnie z wypowiedzią apostoła Piotra „zbawieni
będziemy przez łaskę Pana Jezusa” (Dz 15:11), a ponad to Paweł stwierdza: „Lecz o życiu moim
mówić nie warto i nie przywiązuję do niego wagi, bylebym tylko dokonał biegu mego i służby
którą przyjąłem od Pana Jezusa, żeby składać świadectwo o ewangelii łaski Bożej” (Dz 20:24).
Czym jest łaska Boża - Czy można na nią zasłużyć - Jaki ma związek ze zbawieniem
Zbawienie człowieka jest inicjatywą Boga, który ratuje ludzi kierując się niezasłużoną
przychylnością względem nas - czyli łaską. Słowo Boże wyraża tę prawdę w wielu miejscach, ale
przytoczmy dwa fragmenty.
„Albowiem łaską zbawieni jesteście przez wiarę, i to nie z was: Boży to dar; nie z uczynków, aby się kto nie
chlubił. Jego bowiem dziełem jesteśmy, stworzeni w Chrystusie Jezusie do dobrych uczynków, do których
przeznaczył nas Bóg, abyśmy w nich chodzili” (Efez 2:8-10) .
„Ale gdy się objawiła dobroć i miłość do ludzi, Zbawiciela naszego Boga, zbawił nas nie dla uczynków
sprawiedliwości, które spełniliśmy, lecz dla miłosierdzia swego przez kąpiel odrodzenia oraz odnowienie
przez Ducha Świętego, którego wylał na nas obficie przez Jezusa Chrystusa, Zbawiciela naszego, abyśmy
usprawiedliwieni łaską jego, stali się dziedzicami żywota wiecznego, którego nadzieja nam przyświeca.
Prawdziwa to mowa i chcę, abyś przy tym obstawał, żeby ci, którzy uwierzyli w Boga, starali się celować w
dobrych uczynkach. To jest dobre i użyteczne dla ludzi” (Tyt 3:4-8) .
Łaska wyklucza jakiekolwiek zasługi, nie można na nią zasłużyć gdyż jest darem Bożym.
734669711.001.png 734669711.002.png
„Podobnie i obecnie pozostała resztka według wyboru łaski. A jeśli z łaski, to już nie z uczynków, bo inaczej
łaska nie byłaby już łaską” (Rzym 11:5-6) „I wy umarliście przez upadki i grzechy wasze, w których
niegdyś chodziliście według modły tego świata, naśladując władcę, który rządzi w powietrzu, ducha, który
teraz działa w synach opornych. Wśród nich i my wszyscy żyliśmy niegdyś w pożądliwościach ciała
naszego, ulegając woli ciała i zmysłów, i byliśmy z natury dziećmi gniewu, jak i inni. Ale Bóg, który jest
bogaty w miłosierdzie, dla wielkiej miłości swojej, którą nas umiłował, i nas, którzy umarliśmy przez
upadki, ożywił wraz z Chrystusem, łaską zbawieni jesteście” (Efez 2:1-5)
Nauka Pisma Świętego jest jasna – człowiek przed nowo narodzeniem jest martwy duchowo, wobec
czego nie znając Boga, jako Boże stworzenie mówi ''kim on jest i dlaczego ja mam go słuchać'',
taka postawa naturalnie wywołuje gniew stwórcy wobec człowieka.
To tylko dzięki Bożej inicjatywie wynikającej z Bożej miłości, miłosierdzia i łaski, człowiek może
dostąpić łaski nawrócenia i poznania Boga.
Choć Świadkowie zgadzają się z tym, że nie można zasłużyć na zbawienie, to z drugiej strony
wyznają pogląd, iż jeśli nie będą gorliwie chodzić od domu do domu lub przyjmą transfuzję krwi,
wówczas pójdą na potępienie. Jako były starszy ŚJ mogę osobiście potwierdzić, że wielu Świadków
twierdzi iż wypracowują oni sobie zbawienie, eliminując tym samym Bożą łaskę z dzieła zbawienia
Nauka Świadków o okupie Chrystusowym, mówi że Jezus był na ziemi jedynie doskonałym
człowiekiem, równym Adamowi, i jest to jedna z wielu doktryn Świadków, które mówią że
odpowiedzialność za zbawienie spoczywa nie na Bogu ale na człowieku. Dlatego Świadkowie nie
ma żadnej pewności zbawienia, ani też nie znają Bożego pokoju. Niejednokrotnie widoczne są
wśród Świadków objawy wypalenia się oraz depresji psychicznych. Dzięki Bogu coraz więcej
Świadków poznaje miłość i łaskę Bożą, doznając uzdrowienia w w sferze psychiki, ducha i ciała.
CZYM JEST KRÓLESTWO BOŻE
Świadkowie Jehowy twierdzą że głoszą dobrą nowinę o Królestwie Bożym. Żywią zarazem
głębokie przekonanie, że w odróżnieniu od Kościołów chrześcijaństwa tylko oni mają poprawne
zrozumienie pism. Przyjrzyjmy zatem nauce na temat Królestwa, zdefiniowanej przez organizację
Świadków Jehowy w podręczniku do prowadzenia tzw. studiów biblijnych:
„Jehowa Bóg zawsze był Królem, czyli Zwierzchnim Władcą całego wszechświata. Zajmuje tę wysoką
pozycję, ponieważ jest Stwórcą wszechrzeczy (1Krn 29:11; Ps 103:19; DzAp 4:24). Jednakże
Królestwo, o którym głosił Jezus, jest czymś drugorzędnym wobec zwierzchniej władzy Boga na
wszechświatem. To mesjańskie Królestwo zostało powołane w określonym celu. Na czym on polega?
Za pomocą tego Królestwa Jezus Chrystus przywróci panowanie Jehowy nad ziemią, obejmie rządy w
Jego imieniu i raz na zawsze wykaże prawowitość zwierzchnictwa Bożego (1Moj 3:15; Ps 2:2-9). (…)
Królestwo Boże bynajmniej nie jest stanem serca, lecz rzeczywistym, działającym rządem, który ma
władcę i poddanych. Jego siedziba mieści się w niebie… Jehowa wyznaczył na Króla swego Syna,
Jezusa Chrystusa.
Jednakże Jezus nie panuje sam. Towarzyszy mu grono 144000 współkrólów i współkapłanów
kupionych z ziemi (Obj 5:9-10; 14:1-3; Łuk 22:28-30). A poddanymi Królestwa Bożego będą
członkowie ogólno ziemskiej rodziny ludzkiej, podporządkowani przewodnictwu Chrystusa (Ps 72:7-8
NW)”. „Wiedza, która prowadzi do życia wiecznego” – wyd 1995, strony 91, 92.
W rozumieniu Świadków Bóg zawsze panował nad swoimi stworzeniami, ale na skutek grzechu
Szatana i ludzi, odrzucono Jego panowanie, dlatego specjalny rząd złożony z Chrystusa i 144000
przywróci Boskie panowanie. Głosi się również, że to tymczasowe Królestwo Boże doprowadzi
wszystko do ładu w okresie tysiąca lat.
734669711.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin