Sam naprawiam Renault Laguna II.pdf

(993 KB) Pobierz
Osprzęt elektryczny
REFLEKTORY KSENONOWE
BLOKADA ROZRUCHU
PRZYRZĄDY TABLICY WSKA ę NIKÓW
SKRZYNKA POŁĄCZEŃ
STEROWANIE ZAMKAMI DRZWI I POKRYW
ELEKTRYCZNE PODNOSZENIE SZYB -
OTWIERANY DACH
SYSTEM POMOCY PRZY PARKOWANIU
POŁĄCZENIA MULTIPLEKSOWE
AIRBAG I NAPINACZE PASÓW
MIEJSCE KIEROWCY
BG0A - BG0B - BG0D - BG0G - KG0A - KG0B - KG0D - KG04
CZERWIEC 2005
EDITION POLONAISE
"Metody napraw zalecane przez producenta w niniejszej dokumentacji zostały
opracowane na podstawie warunków technicznych obowiązujących w dniu
redagowania tekstu.
Wszelkie prawa autorskie są zastrzeżone dla Renault s.a.s.
Przedruk lub tłumaczenie, nawet częściowe, niniejszego dokumentu, jak również
używanie systemu numerów katalogowych części zamiennych są zabronione bez
wcześniejszej pisemnej zgody Renault s.a.s.
Mogą one ulec zmianom w przypadku wprowadzania przez producenta modyfikacji
procesu produkcji różnych podzespołów i akcesoriów pojazdów tej marki".
© Renault s.a.s. 2005
830084301.045.png 830084301.046.png
 
830084301.047.png 830084301.001.png 830084301.002.png 830084301.003.png 830084301.004.png 830084301.005.png 830084301.006.png 830084301.007.png 830084301.008.png 830084301.009.png 830084301.010.png 830084301.011.png 830084301.012.png
Osprzęt
elektryczny
Spis treści
Strona
Strona
80C
SKRZYNKA POŁĄCZEŃ
W KABINIE
reflektory ksenonowe
87B
Informacje wstępne 80C-1
Interpretacja usterek 80C-2
Pomoc 80C-15
Kontrola zgodności parametrów 80C-16
Interpretacja parametrów
Informacje wstępne 87-27
Interpretacja usterek 87-29
Kontrola zgodności parametrów 87-36
Interpretacja stanów 87-39
Konfiguracja 87-58
Uwagi klienta 87-59
Drzewko lokalizacji usterek 87-60
Informacje wstępne 88-73
Interpretacja usterek 88-75
Kontrola zgodności parametrów 88-78
Interpretacja stanów
80C-18
Interpretacja poleceń
80C-20
82A
BLOKADA ROZRUCHU
88-79
Informacje wstępne 82-1
Interpretacja usterek 82-3
Kontrola zgodności parametrów 82-15
Interpretacja stanów
Polecenia
88-82
Konfiguracja
88-83
82-19
Polecenia
82-41
Konfiguracja
82-50
STEROWANIE ZAMKAMI DRZWI
I POKRYW
Uwagi klienta
82-51
87C
Drzewka lokalizacji usterek
82-52
Informacje wstępne 88-87
Interpretacja usterek 88-89
Kontrola zgodności parametrów 88-97
Interpretacja stanów
PRZYRZĄDY TABLICY
WSKA ę NIKÓW
83A
88-101
Interpretacja poleceń
88-121
Informacje wstępne
83A-1
Konfiguracja
88-126
Karta diagnostyczna
83A-6
Uwagi klienta
88-128
Działanie systemu
83A-8
Drzewko lokalizacji usterek
88-129
Przeznaczenie ścieżek modułu
elektronicznego 83A-11
Wymiana podzespołów 83A-13
Konfiguracje i przystosowania 83A-14
Tabela zbiorcza usterek 83A-19
Interpretacja usterek 83A-20
Kontrola zgodności parametrów 83A-26
Tabela zbiorcza stanów
PODNOSZENIE SZYB -
OTWIERANY DACH
87D
Uwagi klienta
87-1
Drzewko lokalizacji usterki
87-3
83A-33
Interpretacja stanów
83A-34
Tabela zbiorcza parametrów
83A-46
Interpretacja parametrów
83A-47
Tabela zbiorcza poleceń
83A-49
Interpretacja poleceń
83A-50
Uwagi klienta
83A-52
Drzewka lokalizacji usterek
83A-54
830084301.013.png 830084301.014.png 830084301.015.png 830084301.016.png 830084301.017.png 830084301.018.png 830084301.019.png 830084301.020.png 830084301.021.png 830084301.022.png 830084301.023.png 830084301.024.png 830084301.025.png 830084301.026.png
 
Spis treści
Strona
Strona
SYSTEM POMOCY PRZY
PARKOWANIU
88B
SIEĆ MULTIPLEKSOWA
87F
Informacje wstepne
88-145
Moduł elektroniczny: 1 złącze
Vdiag: 04
Informacje wstępne
Brak działania sieci połączeń
multipleksowych
88-148
87F-1
Usterka odcinka sieci
multipleksowej
Karta diagnostyczna
87F-6
88-149
Działanie systemu
87F-8
Odcinki nie opracowywane
88-150
Przeznaczenie ścieżek modułu
elektronicznego 87F-9
Wymiana podzespołów 87F-10
Konfiguracje i przystosowania 87F-11
Tabela zbiorcza usterek 87F-12
Interpretacja usterek 87F-13
Kontrola zgodności parametrów 87F-21
Tabela zbiorcza stanów
Informacje pomocnicze do
poszukiwania zwarcia sieci
88-151
Konfiguracja sieci
88-153
88C
AIRBAG I NAPINACZE PASÓW
Informacje wstępne
88-17
87F-23
Interpretacja usterek
88-21
Interpretacja stanów
87F-24
Tabela zbiorcza parametrów
87F-26
Interpretacja parametrów
87F-27
Uwagi klienta
87F-29
88D
MIEJSCE KIEROWCY
Drzewko lokalizacji usterek
87F-30
Uwagi klienta
88-1
87F
Drzewko lokalizacji usterek
88-3
SYSTEM POMOCY PRZY
PARKOWANIU
Moduł elektroniczny: 2 złącza
Vdiag: 04
Informacje wstępne
87F-1
Karta diagnostyczna
87F-6
Działanie systemu
87F-8
Przeznaczenie ścieżek modułu
elektronicznego 87F-9
Wymiana podzespołów 87F-10
Konfiguracje i przystosowania 87F-11
Tabela zbiorcza usterek 87F-12
Interpretacja usterek 87F-13
Kontrola zgodności parametrów 87F-20
Tabela zbiorcza stanów
87F-22
Interpretacja stanów
87F-23
Tabela zbiorcza parametrów
87F-25
Interpretacja parametrów
87F-26
Uwagi klienta
87F-28
Drzewko lokalizacji usterek
87F-29
830084301.027.png 830084301.028.png 830084301.029.png 830084301.030.png 830084301.031.png 830084301.032.png 830084301.033.png 830084301.034.png 830084301.035.png 830084301.036.png 830084301.037.png 830084301.038.png
 
SKRÓTY
SKRÓTY
NAZWA SKRÓTU
ABS
Układ ABS
ALP
Drzewko lokalizacji usterek
APC
Po zapłonie
AVC
Przed zapłonem
BVA
Automatyczna skrzynia biegów
BVM
Mechaniczna skrzynia biegów
BVR
Zautomatyzowana skrzynia biegów
CAN
Controller area network (kontroler sieciowy)
CA
Klimatyzacja
CD
Płyta kompaktowa
DA
Układ kierowniczy ze wspomaganiem (hydraulicznym)
DAE
Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym
DVD
Cyfrowa płyta wideo
DTC
Diagnostic Trouble Code (diagnostyczny kod błędu)
EGR
Recyrkulacja gazów spalinowych (exhaust gaz recycling)
ESP
System kontroli toru jazdy (Electronic stability program)
GMV
Zespół wentylatora
GNV
Gaz ziemny
LPG
Gaz napędowy ciekły
HLE
Blachy o wysokiej granicy elastyczności
MAG
Metal activ gaz (osłona z gazu aktywnego przy spawaniu elementów stalowych)
MIG
Metal inert gaz (osłona z gazu obojętnego przy spawaniu elementów aluminiowych)
MR
Podręcznik Napraw
NT
Nota Techniczna
OBD
On board diagnostic (diagnostyka pokładowa)
SER
Spawanie elektrooporowe
SSPP
System kontroli ciśnienia w oponach
THLE
Blachy o bardzo wysokiej granicy elastyczności
TM
Normatyw czasowy
UCH
Moduł zespolony w kabinie
UPC
Moduł zabezpieczeń i połączeń
UCT
Moduł sterowania dachem
UHLE
Blachy o najwyższej granicy elastyczności
VIN
Numer identyfikacyjny pojazdu
830084301.039.png 830084301.040.png 830084301.041.png
180C
REFLEKTORY Z ŻARÓWKAMI KSENONOWYMI
Diagnostyka - Informacje wstępne
REFLEKTORY Z ŻARÓWKAMI KSENONOWYMI
Diagnostyka - Informacje wstępne
80C
Niniejszy dokument przedstawia diagnostykę do zastosowania w przypadku modułów elektronicznych
"Reflektora z żarówką ksenonową" będących w wyposażeniu pojazdu LAGUNA.
W celu rozpoczęcia diagnostyki tego systemu, należy koniecznie dysponować następującymi
elementami:
– Nota Techniczna "Diagnostyka",
– Podręcznik Napraw dotyczący omawianego pojazdu, MR341
– Schemat elektryczny funkcji dla danego pojazdu,
– Przyrządy wymienione w rubryce "Niezbędne narzędzia".
OGÓLNE POSTĘPOWANIE DIAGNOSTYCZNE:
– Włączyć jeden z przyrządów diagnostycznych w celu zidentyfikowania systemu, w który wyposażony jest pojazd
(odczyt rodziny modułu elektronicznego "REFLEKTOR Z ŻARÓWKĄ KSENONOWĄ").
– Odszukanie dokumentów "Diagnostyka" odpowiednich dla danego systemu.
– Uwzględnienie danych zawartych w rozdziale Informacje wstępne.
– Odczyt usterek zapisanych w pamięci modułu elektronicznego i wykorzystanie części "Interpretacja usterek"
w dokumentach.
Przypomnienie: Każda usterka jest określana ze względu na szczególny typ zapisu w pamięci (usterka obecna,
usterka zapisana w pamięci, usterka obecna lub zapisana w pamięci). Kontrole określone dla opracowania każdej
usterki mogą być stosowane w pojeździe wyłącznie, jeśli usterka sygnalizowana przez przyrząd diagnostyczny jest
interpretowana w dokumencie zgodnie z typem jej zapisu. Typ zapisu należy uwzględnić przy podłączeniu
przyrządu diagnostycznego, po wyłączeniu i włączeniu zapłonu.
Jeżeli dana usterka jest interpretowana gdy jest "zapisana w pamięci", warunki przeprowadzania kontroli
diagnostycznej znajdują się w ramce "Zalecenia". Jeżeli warunki nie są spełnione, wykonać diagnostykę w celu
kontroli obwodu wadliwej części, gdyż usterka już nie jest obecna w pojeździe. Tę samą procedurę wykonać gdy
usterka jest stwierdzona jako zapisana w pamięci przez przyrząd diagnostyczny, a w dokumentacji figuruje tylko
jako usterka "obecna".
– Wykonać kontrolę zgodności parametrów (ujawnienie ewentualnych nieprawidłowości, niezgłoszonych wcześniej
przez system autodiagnostyki pojazdu) i diagnostykę odpowiednią do otrzymanych wyników.
– Potwierdzenie naprawy (zniknięcie uwagi klienta).
NIEZBĘDNE NARZĘDZIA SPECJALISTYCZNE DO NAPRAW SYSTEMU REFLEKTORA Z ŻARÓWKĄ
KSENONOWĄ:
– Przyrządy diagnostyczne: CLIP lub NXR (wyłącznie).
– Multimetr.
– Przyrząd do regulacji.
LAD LAG2 V00 v1.0
80C-1
Wydanie 2
830084301.042.png 830084301.043.png 830084301.044.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin