Do rodziców –
W myśl kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”
Niepotrzebna jest konieczność tytułów naukowych ani drogiego sprzętu by czytać dzieciom. Pamiętajcie, że książki są pokarmem nie tylko dla intelektu ale i dla psychiki.
Cel ogólny: Dzieci kształtują nawyk czytania na przyszłość
Cele operacyjne w zakresie:
Forma zajęć: Integracyjne działania w grupie
Pomoce:
- kotara z obrazkami z bajek, hasło: „Poczytaj mi mamo...” sylweta rozłożonej książki,
- fotele, krzesła, stolik (obrus i świecznik),
- kącik z książkami i ułożonym z klocków hasłem: „BIBLIOTEKA”,
- kącik przyrody ze styropianowym drzewem, żywymi gałązkami wierzby, brzozy, leszczyny, bukiety wiosennych kwiatów (przebiśniegi, krokusy, żonkile).
- mamy nauczycielki – laurka z papierową składanką psa,
- szkolni koledzy – kolorowanki z historyjką o Reksiu
Przebieg zajęcia integracyjnego:
- śpiew prowadzącej – piosenka pt.: „Książeczka”,
- prezentacja gości: mamy, szkolni koledzy, bibliotekarka,
- czytanie fragmentu opowiadania przez poszczególne mamy z podziałem na role,
- odpowiedzi dzieci na pytania mam z treści przeczytanego fragmentu,
- omówienie ilustracji książkowych.
- inscenizowanie ruchem treści muzycznego nagrania,
- zaproszenie do ćwiczeń mam i szkolnych kolegów,
- nawiązanie do treści bajki – pieski pomagają małym kotkom,
- dzieci rozpoznają kotki po kolorze, głosie, wielkości,
- segregują pieski w koszyczkach, określają ich liczbę,
- wręczenie mamom pamiątkowej laurki, szkolnym kolegom kolorowanki,
- pożegnanie nauczycielek,
- zaproszenie uczniów do wspólnego kolorowanie,
- czytanie przez nią dalszych przygód Reksia dla zainteresowanych dzieci,
- pogadanka w kąciku bibliotecznym,
- zaproszenie bibliotekarki – udział dzieci w teatralnym przedstawieniu w bibliotece szkolnej,
- śpiewające pożegnanie: „do widzenia, do miłego zobaczenia”.
jo-chom