styczeń.doc

(44 KB) Pobierz

TEMATY TYGODNIOWE – STYCZEŃ 2010

1. Nowy rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą.

Przewidywane osiągnięcia – co poznaję, co umiem, co czuję:

- dowiaduję się, że rok dzieli się na miesiące, tygodnie i dni;

- dostrzegam następstwo dnia i nocy;

- wymieniam we właściwej kolejności nazwy pór roku;

- wymieniam nazwy miesięcy;

- czerpię radość z uczestnictwa w zabawie ruchowej;

- uważnie słucham wypowiedzi innych, czekam na swoją kolej w rozmowie;

- relaksuję się przy muzyce;

- tworzę pracę plastyczną według własnego pomysłu;

- stosuję się do ustalonych zasad w zabawie;

- poznaję słowa i melodię piosenki;

- dzielę wyrazy na sylaby;

- liczę, jeśli potrafię.

2. Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku kiedyś mieszkali rycerze.

Przewidywane osiągnięcia – co poznaję, co umiem, co czuję:

- uważnie słucham wiersza, by móc potem zabrać głos w rozmowie na jego temat;

- tworzę opowieść wraz z innymi osobami;

- szybko reaguję na przerwę w muzyce i sygnał muzyczny;

- poznaję wygląd budowli zamkowych;

- bez pośpiechu stawiam klocki, buduję jak najwyższą wieżę z klocków;

- wykonuje prace plastyczna farbami;

- wykonuję proste układy taneczne do muzyki;

- dbam o dobry nastrój i bezpiecznie poruszam się po sali;

- odczytuję symbole graficzne;

- rozpoznaję dźwięk i wiem, skąd pochodzi

3. Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka.

Przewidywane osiągnięcia – co poznaję, co umiem, co czuję:

- interesuję się historią mojej rodziny;

- dowiaduję się, czym jest drzewo genealogicz­ne, i wykonuję je;

- bawię się tak, jak dawniej moi rodzice i dziad­kowie;

- próbuję porównać mojego dziadka z postacią z wiersza;

- rysuję portret dziadka i babci;

- dbam o dobre samopoczucie;

- naśladuję określone czynności;

- samodzielnie wykonuję prezent z okazji Dnia Babci i Dziadka;

- opowiadam o najbliższych mi osobach;

- uroczyście świętuję Dzień Babci i Dziadka;

- okazuję miłość i szacunek moim dziadkom;

- recytuję wiersze, śpiewam piosenki i tańczę przed widownią;

- aktywnie uczestniczę w zabawach przy muzyce;

- bawię się wspólnie z dziadkami;

4. Co marzenia, to marzenia, wnet się życie nasze zmienia

Przewidywane osiągnięcia – co poznaję, co umiem, co czuję:

- układam określony wzór z różnych elementów;

- doskonalę skoczność;

- uważnie słucham opowiadania i wyciągam wnioski;

- układam historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności;

- chętnie opowiadam o tym, co lubię jeść;

- opowiadam o wymyślonej sytuacji

- wymyślam nowe słowa użyteczne w zabawie,

- przedstawiam ruchem cechy charakterystyczne postaci;

- wyrażam swoją opinię na dany temat;

- przestrzegam zasad kulturalnego zachowania się na balu;

- dodaję, odejmuję, rozdaję i rozdzielam po kilka przedmiotów;

 

 

·        Bal karnawałowy z udziałem rodziców – 23.01.2009

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin