ZESTAW NR 7 - PYTANIA - BEZ GWARANCJI !!!
Lp
Problem
WYNIK
1.
Podane pomiary KK° i NK°, odległosc do nabieżnika = 36Mm (statek nieprzechylony). Oblicz maksymalną średnicę cyrkulacji statku i krzywą dewiacji dla tego statku w przechyle +10° , J = - 0,25
Patrz punkt 21
uwaga rozbieżności we wzorze na odległośći oraz na dewiację przechyłową (współczynnik J-znak)
M.J. oraz Gładysz
2.
Określić okres wahań rózy kompasowej dla M,H,l, I
patrz punkt 22
3.
Podane KŻ = 086° ,pż, d . Na podstawie danych z innego zadania (brak) oblicz KM i KK
patrz punkt 24
4.
Na statku? nieskompensowanym dewiacja dN = -10° dE=+12°.Określ sposób rozmieszczenia i rodzaj stali kompensacyjnej na kursach N i E
patrz punkt 25
5.
Opisz czym jest i do czego się wykorzystuje igłę kompensacyjną
patrz punkt 28
6.
Wektory -P, +Q, +R, IPI=IQI=IRI .Podaj kurs i półkulę budowy statku
patrz zestaw K5 pkt 1:
kurs budowy: 315 /szerokość mag.północna
7.
Dewiacje typu A,B,C,D,E :
-wykreśl krzywą dewiacji
-wypełnij tabelkę jak w załączniku 1 podręcznika
-wykonać wykres dla statku przechylonego o 10° (J= -0,3)
patrz zestaw 5a pkt 5 i pkt6
procedura:
1.oblicz dewiacje na podstawie wsp.ABCDE dla zadanych kursów
2.wypełnij tabelkę
3.oblicz dewiację przechyłową dla tych samych kursów
4.dodaj do wartości dew. statku nieprzechylonego wartości dewiacji przechyłowej
5.wykonaj wykres dewiacji statku przechylonego
8.
Rozkład natężenia pola w funkcji magnetyzmu ziemskiego
Element
Nazwa
Nazwa alternatywna
Zakres wartości na powierzchni
min
max
jednostka
nT
X
Składowa północna
Natężenie pólnocne
-17 000
42 000
Y
Składowa wschodnia
Natężenie wschodnie
-18 000
18 000
Z
Składowa dolna
Pionowe natężenie
-67 000
61 000
H
Pozioma natężenia
Pozioma składowa
natężenia
0
F
Cłkowite natężenie
Pole całkowite
22 000
67 000
I
Inklinacja
Kat inklinacyjny
- 90
90
stopnie
D
Deklinacja
Odchylenie magnetyczne
- 180
180
9.
Wyprowadź wzór ogólny na dewiację statku nieprzechylonego
Nowa książka M.J.
dewiacja i kompensacja morskich kompasów magnetycznych M.J.-str.164
10.
Wpływ dewiacji półokrężnej
Psychologia_