[051206]_Bo_ena_Ku__-_Karta_oceny_opisowej_uczn kl.2.doc

(28 KB) Pobierz
KARTA OCENY OPISOWEJ UCZNIA KLASY II C

KARTA OCENY OPISOWEJ UCZNIA KLASY II

ZA SEMESTR I – ROK SZKOLNY 2005/2006

 

...................................................................................

Edukacja polonistyczna

1.     Mówienie

Wypowiada się: chętnie, niechętnie, wyrazami, zdaniami, tworzy wielozdaniowe wypowiedzi, opowiada, nie opowiada o zdarzeniach zawartych w tekstach literackich, prawidłowo, nieprawidłowo pod względem rzeczowym i gramatycznym.

Słownictwo: bogate, w normie, ubogie.

2.     Czytanie

Czyta wyrazy: całościowo, sylabizuje, głoskuje.

Czyta zdania: całościowo, wyrazami, nie potrafi przeczytać.

Czyta tekst: poprawnie i płynnie bez przygotowania, dobrze czyta opracowany tekst, czyta bardzo wolno, nie potrafi czytać.

Czyta cicho ze zrozumieniem: tekst, proste zdania, nie rozumie czytanego tekstu.

Tekst czytany przez nauczyciela: rozumie, nie rozumie.

3.     Pisanie

Pisze: poprawnie, czytelnie, starannie, niestarannie, myli i opuszcza litery, przepisuje z błędami.

Pisze z pamięci: poprawnie, z niewielkimi błędami, popełnia dużo błędów.

Pisze ze słuchu: poprawnie, z niewielkimi błędami, popełnia dużo błędów.

Zna i stosuje poznane zasady ortograficzne: zawsze, często, czasami, nigdy.

4.     Gramatyka

Wyróżnia w tekście rzeczowniki: zawsze, często, czasami, nie potrafi.

Wyróżnia w tekście czasowniki: zawsze, często, czasami, nie potrafi.

Wyróżnia w tekście przymiotniki: zawsze, często, czasami, nie potrafi.

Rozpoznaje i nazywa rodzaje zdań: zawsze, często, czasami, nie potrafi.

Alfabet: zna dobrze, myli litery, nie zna.

 

Edukacja matematyczna

Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 wykonuje: bardzo dobrze, dobrze, popełnia błędy, nie radzi sobie.

Tabliczkę mnożenia w zakresie 25: zna bardzo dobrze, dobrze, popełnia błędy, nie zna.

Proste zadania tekstowe rozwiązuje: samodzielnie, z pomocą nauczyciela, nie potrafi rozwiązać.

Układa treść zadania do ilustracji lub formuły: potrafi, nie potrafi.

 

Edukacja społeczno – przyrodnicza

Posiada wiedzę o otaczającym świecie: rozległą, ogólną, wycinkową.

Zmiany zachodzące w przyrodzie: dostrzega, nie dostrzega.

Zasady dotyczące bezpieczeństwa stosuje: zawsze, często, czasami, nie stosuje.

Ład i porządek w swoim otoczeniu zachowuje: zawsze, czasami, nie zachowuje.

Zasady higieny przestrzega: zawsze, czasami, nie przestrzega.

 

Edukacja plastyczno – techniczna

Prace wykonuje: starannie, zazwyczaj starannie, niestarannie, chętnie, niechętnie, nie wykonuje do końca.

Praca jest: bogata w szczegóły, pomysłowa, uboga, schematyczna.

 

Edukacja muzyczno – ruchowa

Zna słowa i melodie piosenek: bardzo dobrze, dobrze, słabo, nie zna.

Podstawowe wiadomości o muzyce: opanował, opanował częściowo, nie opanował.

Śpiewa w grupie: bardzo chętnie, chętnie, niechętnie.

Poziom sprawności ruchowej: bardzo dobry, dobry, wykonuje ćwiczenia na miarę swoich możliwości.

Podczas zajęć ruchowych jest zdyscyplinowany: zawsze, zazwyczaj, czasami, często jest niezdyscyplinowany.

Współpraca w grupie: współpracuje: czasami współpracuje, nie współpracuje.

 

Zachowanie

Stosunek do obowiązków szkolnych: do szkoły przychodzi przygotowany – zawsze, często, czasami, nigdy.

Obowiązki i zadania podejmuje: chętnie, niechętnie, nie podejmuje.

Zadania wykonuje: dokładnie, niedokładnie, samodzielnie, z pomocą, zawsze kończy rozpoczęte zadanie, nie kończy rozpoczętej pracy.

Tempo pracy:   szybkie, dobre, wolne, bardzo wolne.

Aktywnie uczestniczy w zajęciach: zawsze, często, czasami, nigdy, ma kłopoty z koncentracja uwagi.

Zachowanie na zajęciach: nie przeszkadza w prowadzeniu lekcji, przeszkadza w prowadzeniu lekcji – czasami, często, zawsze (rozmawia, kręci się, chodzi po klasie, odpowiada za innych)

Podporządkowuje się poleceniom: zawsze, często, czasami, nigdy.

Stosunek do kolegów: łatwo nawiązuje kontakt z innymi dziećmi, ma problemy z zawieraniem nowych znajomości, jest uczynny, koleżeński, agresywny, zaczepny, niekoleżeński.

Zachowanie ucznia w szkole: potrafi/ nie potrafi współdziałać w zabawie, przestrzega/ nie przestrzega regulaminu szkoły, udziela pomocy innym – chętnie, niechętnie, nie udziela pomocy, jest zdyscyplinowany/ niezdyscyplinowany.

Zadania domowe: wykonuje zawsze, często, czasami, nie wykonuje.

 

Opracowanie:  mgr Bożena Kuś

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin