DYSCYPLINA: PIŁKA NOŻNA
TEMAT: Doskonalenie umiejętności technicznych oraz kształtowanie siły w piłce nożnej.
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Ilość uczestników: 16
Klasa/ Płeć: IID / M
Czas trwania zajęć: 90 min.
Przybory: piłki, materace
CELE GŁÓWNE LEKCJI :
1.Umiejętności: zawodnik doskonali poznane elementy techniki oraz taktyki
gry w piłkę nożną
2.Wiadomości. : zawodnik zna przepisy piłki nożnej i technikę wykonania elementów technicznych
3.Sprawność motoryczna. : szybkość, zwinność, koordynacja, siła
4.Akcent wychowawczy: samokontrola, współpraca w parach, trójkach
Imię i nazwisko prowadzącego: Łukasz Biliński
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Dozow.
Uwagi organizacyjno-metodyczne
1.Część organizacyjna
1.Zbiórka
2.Powitanie
3.Sprawdzenie liczby ćwiczących.
2 min.
- w dwuszeregu wzdłuż linii bocznej
- nie ćwiczący siadają na ławce
- kontrola obuwia i ubioru
2.Nastawienie do aktywnego udziału w lekcji
1.Podanie tematu.
2.Motywacja do aktywnego udziału w lekcji.
1 min.
3.Rozgrzewka, psychomotoryka i profilaktyka
1.trucht dookoła sali
- krążenia RR
- cwał bokiem
- przekładanka
- bieg tyłem
- w biegu skip A
- w biegu skip C
2.stojąc w lekkim rozkroku RR w górze wykonujemy skony T w przód z pogłębieniem,
3.stojąc w rozkroku wykonujemy skłon T do NL i do NP.
4.w pozycji stojącej, NN razem złączone staramy się głową dotknąć kolan
5.krok skrzyżny (prawa noga w przód) skłon do nogi prawej, a następnie zmiana nogi.
6.gra w tzw. „dziada”- trener dzieli zawodników po sześć osób. Na każdą szóstkę
przypada jedna piłka. Z pośród szóstki wybieramy jednego, który będzie ustawiony w
środku. Natomiast pozostała piątka utworzy koło. Zawodnicy znajdujący się na
obwodzie koła podają do siebie piłkę, a zadaniem zawodnika znajdującego się w środku jest jej przechwycenie, jeśli to się uda to wtedy następuje zmiana zawodnika.
23 min.
- ustawienie w kole
- ustawienie w rozsypce, każdy z ćwiczących posiada piłkę
- NN muszą być wyprostowane w stawie kolanowym
-na początku zawodnicy podają do siebie piłkę na dwa kontakty, po pewny czasie następuje podanie piłki na jeden kontakt czyli tzw. „ z pierwszej”
4.Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności
Ćwiczący wykonują następujące ćwiczenia:
1.Zawodnicy ustawieni w rzędzie, każdy z piłką na wysokości środka boiska. Przed nimi znajduje się materac ułożony wzdłuż, gdzie następnie zawodnicy wykonują jeden za drugim przewrót w przód wraz z piłką i uderzają piłkę z półwoleja.
2. Ustawienie j.w., z tym, że pierwszy zawodnik podchodzi do materaca z przodu, ustawiony tyłem, następnie podaje piłkę trenerowi, który ustawiony jest jako stały podający. Zawodnik wykonuje leżenie przewrotne na materacu po czym wstaje otrzymuje piłkę od trenera i kończy strzałem na bramkę.
3.Zabawa z piłką, każdy zawodnik zabiera piłkę i wykonuje żonglowanie- dowolną częścią ciała.
4.Zawodnicy dobierają się pary. Ustawieni na środku boiska. Wykonują do siebie podania na jeden kontakt. Na początku kończą akcję strzałem z prawej skrzydła, po pewnym czasie następuje zmiana na lewe skrzydło. Przy ostatnim podaniu partner nie sygnalizuje strzału, lecz odgrywa do partnera, który kończy akcję strzałem.
1. Żonglerka piłki w dwójkach.
6.Ustawienie w trójkach na środku boiska. Gra 2 na 1. Dwóch napastników ustawionych przodem do bramki, jeden obrońca ustawiony tyłem do bramki. Napastnicy podają do siebie piłkę głową i poruszają się w stronę bramki. Natomiast zadaniem obrońcy jest przeszkadzanie napastnikom rozgrywania piłki. Napastnicy kończą akcję strzałem głową na bramkę.
7.Zawodnicy wykonują ćwiczenia rozciągające, głównie mm. łydek.
8. Gra w piłkę nożną 3x3.
30 min.
Na bramce znajduje się bramkarz, zawodnicy starają się uderzać na bramkę na przemian NP. i NL.
Nauczyciel ustawia się na początku z prawej strony a później z lewej strony materaca.
Na bramce znajduje się bramkarz.
5.Uspokojenie organizmu
1.Marsz z ramionami w górze – luźne potrząsanie dłońmi.
2.W marszu- skłon tułowia w dół (wydech)- wyprost tułowia z ramionami w bok (wdech).
Ustawienie w rozsypce,
6.Część organizacyjno-porządkowa
1.Zbiórka i sprawdzenie stanu liczebnego.
2.Omówienie lekcji, zwrócenie uwagi na błędy.
3.Pochwała uczniów najlepiej wykonujących ćwiczenie.
- w szeregu na linii bocznej boiska
7.Nastawienie do aktywności ruchowej w czasie wolnym
1. Zachęcenie uczniów do samodzielnych ćwiczeń w czasie wolnym.
mapmapek