Pomysł Na Rentowny Biznes.pdf

(115 KB) Pobierz
6293014 UNPDF
www.ententa.pl Ententa - Buduje Twoje Zyski
Jakub Woźniak - agencja marketingu i reklamy Ententa
5 prostych kroków, jak wykreować
pomysł na rentowny biznes
© 2006 Ententa. Przekaż ten raport swoim znajomym, którzy mogliby docenić Cię za zawartą w
nim wiedzę. (Zastrzegamy sobie jedynie: Zakaz modyfikowania treści)
Strona 1 z 12
6293014.003.png
 
www.ententa.pl Ententa - Buduje Twoje Zyski
Wstęp
J ak to się dzieje, że niektórzy zakładają swoje firmy i ku zdumieniu wszystkich osiągają
olbrzymi sukces? Jak to się dzieje, że niektórzy, choć mocno wierzą w siebie i swój potencjał,
bankrutują?
W iara w siebie, powie Ci każdy psycholog, jest podstawą sukcesu w każdej dziedzinie.
Niemniej żeby odnieść sukces, nie wystarczy wierzyć w siebie. Trzeba mieć jeszcze genialny
pomysł! Bez niego każda wiara może być zamkiem z piasku.
O d dawna zastanawiało mnie, jak to się dzieje, że niektórzy ludzie wpadają na
pomysły, które są niemal genialne – proste, tanie w wykonaniu, przynoszące góry pieniędzy i
zarazem wymagające minimalnego wysiłku. Długo myślałem, długo obserwowałem i w końcu
odkryłem! Odkryłem, że wszelkie genialne pomysły spełniają pewne 5 warunków.
T e 5 warunków szczegółowo opisuję w niniejszej publikacji.
M am nadzieję, że skorzystasz z wiedzy tu zawartej w praktyczny sposób. I że pomoże
Ci ona w osiągnięciu swojego zawodowego sukcesu. A więc zaczynamy…
© 2006 Ententa. Przekaż ten raport swoim znajomym, którzy mogliby docenić Cię za zawartą w
nim wiedzę. (Zastrzegamy sobie jedynie: Zakaz modyfikowania treści)
Strona 2 z 12
 
www.ententa.pl Ententa - Buduje Twoje Zyski
1. Odkryj ważny problem
J ak to wspaniale, że na świecie są problemy! Gdyby ich nie było, człowiek nie miałby po
co żyć. Nic nie popychałoby do przodu rozwoju. Ludzie staliby w miejscu.
N ikt chyba nie sprzedał nigdy żadnego swojego produktu lub usługi, jeżeli produkt ten
lub ta usługa nie rozwiązywały jakiegoś istotnego problemu klienta. Po co miałbym kupować
odmrażacz do samochodowego zamku, jeżeli nie mam samochodu? Najpierw muszę mieć
samochód, potem musi panować zima. I w związku z tym tworzy się problem – mam
zamarznięte zamki. I kupuję odmrażacz. Proste, jednak wielu twórców i marketingowców
zapomina o tym jakże ważnym problemie – problemie, aby mieć problem.
J eśli chcesz stworzyć genialny produkt lub usługę, która przyniesie Ci realny zysk,
musisz być uważny i słuchać ludzi. Słuchać ich problemów i je dostrzegać. A najlepiej, byś
takie problemy dostrzegał w branży, jaką się zajmujesz. Jeśli jesteś hydraulikiem, trudno, byś
rozwiązywał problemy paleontologów. Odnajdź problemy ze swojego otoczenia, ze swojej
dziedziny. W niej czujesz się najlepiej i o niej wiesz najwięcej. I w związku z tym masz
największe szanse na sukces.
P rzypuśćmy, że jesteś informatykiem. Obserwuj zatem ludzi korzystających z
komputerów. Jakie mają największe problemy? Na czym one polegają? Czy są to tylko
chwilowe, lokalne problemy, czy może dotyczą większej ilości osób? Szukaj problemów, a
znajdziesz ich dużo.
O to najważniejsze kryteria, które musi spełniać problem, który chcesz znaleźć:
·
musi dotyczyć wielu ludzi – jeśli jest to problem lokalny (dotyczący tylko jednego
domu, ulicy, miasta) może Ci się to nie opłacać. Im większej ilości ludzi dotyczy
problem, tym więcej ludzi będzie go chciało rozwiązać. I więcej ludzi za to zapłaci. Ktoś,
kto odkryje lek na raka, zarobi majątek. Dlaczego? Bo to problem milionów ludzi na
całym świecie.
© 2006 Ententa. Przekaż ten raport swoim znajomym, którzy mogliby docenić Cię za zawartą w
nim wiedzę. (Zastrzegamy sobie jedynie: Zakaz modyfikowania treści)
Strona 3 z 12
 
www.ententa.pl Ententa - Buduje Twoje Zyski
·
musi być aktualny cały czas – zamrożone zamki w samochodzie to problem
okresowy, więc słabo opłacalny. Problem nie jest bowiem aktualny większą część roku.
Z czego więc żyłbyś latem?
·
musi być ważny – jeżeli problem jest błahy albo jego negatywne skutki da się
zniwelować tanio i szybko, ludzie nie zauważą, że problem w ogóle istnieje. Pamiętam,
że ktoś kiedyś wymyślił świetne urządzenie. Przypominało taką pozaginaną deskę, która
doskonale składała ubrania w kostkę. Jednak nikt tego nie chciał kupować. Problem ze
składaniem ubrań w kostkę być może i był, ale wysiłek, jaki by trzeba było w to
wsadzić, przerastał korzyść. Poza tym problem dałoby się rozwiązać w inny sposób
(tańszy) – samodyscypliną. Najlepiej więc, by za problemem kryła się jakaś ważna,
uniwersalna wartość – zdrowie, rodzina, miłość, poczucie bezpieczeństwa itd. Porządek
na półce czy w szafce najwyraźniej nie jest wielką wartością.
·
musi być jeszcze nierozwiązany – istnieje ryzyko, że znajdziesz problem, który
spełnia powyższe kryteria, ale jest już rozwiązany na sto różnych sposobów. Dlatego
też ważne, byś rozwiązywał problemy, których nikt nie ruszył. Oczywiście istnieje
możliwość, że ulepszysz stare rozwiązania – wybór należy do Ciebie.
G dy już znajdziesz problem z Twojej dziedziny, sprawdź, czy spełnia powyższe kryteria.
Jeśli tak, to świetnie. Jesteś na świetnej drodze do pomysłu na swój sukces.
© 2006 Ententa. Przekaż ten raport swoim znajomym, którzy mogliby docenić Cię za zawartą w
nim wiedzę. (Zastrzegamy sobie jedynie: Zakaz modyfikowania treści)
Strona 4 z 12
 
www.ententa.pl Ententa - Buduje Twoje Zyski
2. Rozwiąż problem tworząc cel
A by rozwiązać problem, który opisałeś w punkcie pierwszym, potrzebujesz być
kreatywny, otwarty na niekonwencjonalne pomysły i wierzyć w swoje siły. Potrzebujesz być
marzycielem i wizjonerem.
J eżeli w punkcie drugim, w którymkolwiek momencie spróbujesz stwierdzić, że „nie da
się, to niemożliwe” – przegrałeś. Ludzie sukcesu, wizjonerzy, marzyciele wierzą, że nie istnieją
żadne ograniczenia. Zapomnij więc o barierach finansowcy, czasowych i uwierz, że masz taką
nieziemską siłę sprawczą, że jeśli chcesz, to osiągniesz swój cel. Wyobraź sobie, jakby to było,
gdybyś mógł wszystko…
R ozwiązywanie problemu polega na przekształcaniu problemu z punktu pierwszego w
cel . Co to za cel? To kwestia Twojej kreatywności. Wszystko w tym momencie zależy od
Ciebie. Od jednego problemu można podążyć w stronę różnych celów.
P odczas określania celu musisz pamiętać o jednej ważnej rzeczy:
K ażdy problem można rozwiązać, formułując konkretny cel.
O to ważne kryteria, które pomogą Ci stworzyć genialny cel, rozwiązujący problem z
punktu pierwszego:
·
cel musi być określony pozytywnie – jeśli spróbujesz się skoncentrować na unikaniu
problemu, to zaliczasz porażkę. Dlatego zawsze, by ująć cel w słowa, zaczynaj zdanie
od „Chcę…”. Zdecyduj się, co klient chciałby mieć zamiast problemu.
·
cel musi być samodzielny – człowiek, który będzie korzystał z Twojego rozwiązania
problemu, musi móc zrobić to sam. Jeżeli do rozwiązania swojego problemu będzie
musiał zaangażować rodzinę, sąsiadów itd. – szansa na sukces spada.
© 2006 Ententa. Przekaż ten raport swoim znajomym, którzy mogliby docenić Cię za zawartą w
nim wiedzę. (Zastrzegamy sobie jedynie: Zakaz modyfikowania treści)
Strona 5 z 12
6293014.001.png 6293014.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin