R-d_odp_Psychometria_B_dzie_AS.pdf

(66 KB) Pobierz
https___www.swps.edu.pl_xap_testowanie
https://www.swps.edu.pl/xap/testowanie
TESTYEGZAMINACYJNEIZALICZENIOWECZĘSTOŚCI
ODPOWIEDZI
2007071712:53:18CEST
IDprotokołu:48672
Nazwa:Psychometriaimetodatestów
Rodzajzaliczenia:egzamin,terminB
Prowadzący:drSobolewskiAdam
Dataigodzinatestu:16lip13:15
Czastrwaniawmin.:50
Listapytań
1.
Narycinie1.zamieszczonorozpowszechnianezapomocąinternetuzdjęcietestuegzaminacyjnego,
którestudentstudiówzaocznychzrobiłpodczasegzaminuwterminie„A”.Studentten:
12%
A.
naruszyłprawokarnewzwiązkuzprawemautorskim
B.
8%
postąpiłwbrewregułomprzyjętymwSWPS
C.
0%
postąpiłwbrewregułomopisanymwDekalogu
D.
80% wszystkiepowyŜszeodpowiedzisąprawidłowe
2.
Zamieszczona na rycinie 2.liczba 12834, widocznana zdjęciu testu egzaminacyjnego, które zrobił
studentstudiówdziennychpodczasegzaminuwterminie„A”to:
99% numerindeksuautorazdjęcia
A.
B.
0%
jednazliczbMersenne'a
C.
0%
tzw.liczbapierwsza
D.
1%
kwadrattzw.liczbybestiiwspomnianejwApokalipsieŚw.Jana
3.
Faktwpisanianumeruindeksu,przezautorazdjęciazamieszczonegonarycinie2,przedzrobieniem
tegozdjęciaipóźniejszymupublicznieniemtegoŜ,świadczyo:
7%
A.
niskiejinteligencjiwspomnianejosoby
B.
1%
skrajniewysokiejarogancjiwspomnianejosoby
C.
87% tym,ŜeprocedurykontrolneiporządkowepodczasegzaminówwSWPSdo
pewnegostopniafunkcjonująiniewkaŜdejchwiliegzaminumoŜnazrobićtakie
zdjęcie
D.
5%
UWAGA:wtympytaniuprawidłowajestodpowiedź„c”itęopcjęproszęwybrać
4.
KtórazwymienionychniŜejosóbniejestautoremŜadnejksiąŜkiwpełnipoświęconejpsychometrii?
1%
A.
BogdanZawadzki
B.
97% StanisławIgnacyWitkiewicz
C.
2%
DavidMagnusson
D.
1%
ElŜbietaHornowska
5.
KtórazwymienionychniŜejosóbjestjednymzklasykówpsychometrii?
97% LeeJ.Cronbach
A.
B.
1%
StuartSutcliffe
C.
0%
JohnW.Lennon
D.
2%
GeorgeHarrison
6.
Wpsychometriizazwyczajzakładasię,Ŝecechymająrozkładzgodnyzkrzywą:
1%
A.
Hammonda
B.
97% Gaussa
C.
1%
Rickenbackera
D.
1%
Peavey’a
7.
ParadygmatbadaniatrafnościzbieŜnejiróŜnicowejwprowadzilidopsychometrii:
10%
A.
SimoniGarfunkel
B.
3%
SaccoiVanzetti
C.
82% CampbelliFiske
D.
6%
LaureliHardy
8.
Twórcąklasycznejteoriitestówjest:
0%
A.
BruceWillis
B.
1%
QuentinJ.Tarantino
C.
0%
SamuelL.Jackson
D.
99% HaroldGulliksen
9.
Psychometriato:
96% dział psychologii zajmujący się opracowywaniem i stosowaniem metod
matematycznychwpsychologii;takŜeteoriaopracowywaniaistosowaniatestów
psychologicznych
A.
1 z 4
07-07-17 12:56
11107114.005.png 11107114.006.png 11107114.007.png 11107114.008.png
https://www.swps.edu.pl/xap/testowanie
B.
0%
zupełnieniepotrzebnyprzedmiotnastudiachpsychologicznych
C.
0%
umiejętnośćprzenoszenianaodległośćrzeczymaterialnychzapomocąsiływoli
D.
Testpsychologicznyjestto:
1% zbiór pytań słuŜących do badania psychologicznych właściwości jednostki przez
wywoływanie w niej określonych obserwowalnych reakcji, będących w miarę moŜliwości
reprezentatywnymipróbkamizachowania
4%
ŜadnazpowyŜszychodpowiedziniejestprawidłowa
10.
A.
B.
29% procedura diagnozowania; moŜe być zbiorem zadań lub pytań, które – w
standardowych warunkach (tj. stałych, jednakowych dla wszystkich) – mają wywoływać
określone rodzaje zachowań i dostarczać wyników o poŜądanych własnościach
psychometrycznych,mającychwysokąrzetelnośćiwysokątrafność
C.
1% zbiórbezsensownychpytań,opracowywanychjedyniepoto,abypsychologowiemogli
twierdzić,iŜsąwstaniedokonywaćpomiaruzmiennychlatentnych
D.
68% prawidłowesąodpowiedzi„a”i„b”
11.
Wteoriirzetelnościprzyjmujesię,Ŝe:
20%
A.
wynikprawdziwyjestskorelowanyzbłędempomiaru
B.
5%
błędypomiarówsąskorelowane
C.
37% wartośćoczekiwanasumybłędówpomiarujestrównazeru
D.
38%
wszystkiepowyŜszeodpowiedzisąprawidłowe
12.
Trafnośćteoretyczna:
38% totakirodzajtrafności,któryświadczyozgodnościzmiennejmierzonejprzeztestz
konstruktemteoretycznym
A.
B.
3%
sprowadzasiędoidentyfikacji„treścipsychologicznej”mierzonejprzeztest
C.
1% jej istotą jest moŜliwość przewidywania kryteriów psychologicznych, a nie kryteriów
„pozatestowych”
D.
58% wszystkiepowyŜszeodpowiedzisąprawidłowe
13.
Trafnośćfasadowa:
3%
A.
częstonaruszazaufanieosobybadanejdosytuacji,wktórejstosowanyjesttest
B.
13% jeśli jest wysoka to „uodparnia” kwestionariusz na zniekształcenia wynikające z
symulacji
C.
52% bywawykorzystywanadomaskowaniaprawdziwegocelubadania
D.
32%
wszystkiepowyŜszeodpowiedzisąprawidłowe
14.
Aspektpsychometrycznydiagnozy:
45% wiąŜesięzwymogamirzetelnościitrafności
A.
B.
3% odnosisiędostosowaniamodelowaniastrukturalnegojakopodstawywnioskowaniao
strukturzecech
C.
6%
wiąŜesięzwymogamiobiektywności,standaryzacjiinormalizacji
D.
47%
poprawnesąodpowiedzi„a”i„c”
15.
Rzetelnośćtestu:
21%
A.
malejezdługościątestu
B.
15% jesttymwiększa,immniejjednorodnajestpróba,dlaktórejsięjąszacuje
C.
35%
jesttymwiększa,imbardziejjednorodnajestpróba,dlaktórejsięjąszacuje
D.
29%
jakowłasnośćtestuniezaleŜyodcharakterystykpróby,naktórejjestszacowana
16.
Które z poniŜszych stwierdzeń nie opisuje specyfiki pomiaru psychometrycznego w odróŜnieniu od
pomiarunp.odległościpomiędzydwomapunktamiwprzestrzeni?
27%
A.
pomiarpsychometrycznywpływanaosobybadane
B.
21% losowy błąd pomiaru moŜe być związany z właściwościami przedmiotu pomiaru
(osobybadanej)–wynikaćnietylkozwadnarzędziapomiarowego
C.
14% błądpomiaruwłaściwydlatechnikpsychometrycznychmoŜemieć nie tylkolosowy,
alerównieŜsystematycznycharakter
D.
38% pomiarpsychometrycznynigdyniejestdoskonały
17.
Ładunekczynnikowy:
3%
A.
wsensieteoretycznymtoznaczeniepsychologiczneczynnika
B.
6%
jegoujemnyznakwskazujenapytanianajmniejrzetelne
C.
42% wsensieoperacyjnymtokorelacjamiędzypytaniemaczynnikiem
D.
48%
wszystkiepowyŜszeodpowiedzisąprawidłowe
18.
Wśród kryteriów równowaŜności i wierności adaptacji wobec wersji oryginalnej testu wymienia się
równowaŜność:
21%
A.
zewnętrzną
B.
31% psychometryczną
C.
6%
synonimiczną
D.
42%
wszystkiepowyŜszeodpowiedzisąprawidłowe
19.
Która ze strategii konstruowania testów nie opiera się na danych pochodzących z prób
reprezentatywnychdlapopulacji?
31%
A.
wewnętrzna
B.
13%
indukcyjna
C.
33% zewnętrzna
D.
23%
dedukcyjna
20.
Prowadzącbadanianadwucelowodobranychgrupachsprawdzamytrafność:
27% teoretyczną
A.
2 z 4
07-07-17 12:56
11107114.001.png
 
https://www.swps.edu.pl/xap/testowanie
B.
25%
treściową
C.
31%
diagnostyczną
D.
Abyoszacowaćniedostatkirzetelnościnarzędziawynikającązchwilowegostanuosóbbadanych,np.
fluktuacjiuwagi,posługujemysię:
17%
17%
prognostyczną
21.
A.
ocenązgodnościwewnętrznej
B.
19%
metodą„połówkową”
C.
44% estymacjąwiarygodności
D.
21%
ocenązgodnościczasowej
22.
Transkrypcjęjakostrategięadaptacjikulturowejtestucharakteryzuje:
64% maksymalnawiernośćtreściiformywersjioryginalnejiadaptacji
A.
B.
24%
przekład dopuszczający modyfikacje, tam gdzie dosłowne tłumaczenie nie jest
moŜliwe
C.
8%
budowanieadaptacjiodnowazgodniezprocedurąkonstrukcjioryginału
D.
3%
ŜadnazpowyŜszychodpowiedziniejestprawidłowa
23.
Kluczowymetapemkonstrukcjijest:
8%
A.
wstrategiikryterialnej–analizadefinicjicech
B.
7%
wstrategiiteoretycznej–stworzenieteoriipomiaru
C.
25% wstrategiizewnętrznej–empirycznydobórwskaźników
D.
60%
poprawnesąodpowiedzi„b”i„c”
24.
Wynikowi60Tenówodpowiadastanina:
13% 7.0
A.
B.
59%
6.0
C.
21%
5.0
D.
7%
4.0
25.
Wynikowi80pktówI.I.odpowiadasten:
7%
A.
1.0
B.
26%
2.0
C.
18% 3.0
D.
49%
4.0
26.
Wteściezdolnościskładającymsięz10zadań,pięćosóbrozwiązałopoprawnienastępującąliczbę
zadań:2;4;6;8i10.Ilewynosiśredniawynikówtegotestu?
11%
A.
5.0
B.
83% 6.0
C.
3%
10.0
D.
3%
12.0
27.
W przypadku, gdy standardowy błąd pomiaru jest równy 10, a współczynnik rzetelności rtt=0,81,
standardowybłądestymacjibędzierówny:
9%
A.
11.0
B.
29%
2.56
C.
53% 9.0
D.
9%
5.12
28.
JeŜeli wynik otrzymany Leona w teście inteligencji równy jest 45 punktom, a test charakteryzuje
SEM=2,10;tozpewnością85%moŜemypowiedzieć,ŜewynikprawdziwyLeonaleŜywprzedziale
(wprzybliŜeniudokilkusetnych):
8%
A.
(44;46)
B.
50%
(43;47)
C.
32% (42;48)
D.
10%
(41;49)
29.
W teście, którego rzetelność wynosi rtt=0,98 Leon zdobył 21 punktów a Erwin 19 punktów.
Odchylenie standardowe w próbie normalizacyjnej wynosiło SD=5. Wnioskując z 99% pewnością
moŜemypowiedzieć,Ŝe:
19%
A.
wynikiteróŜniąsięnieznacznie
B.
41% wynikLeonaniejestistotniewyŜszyodwynikuErwina,przyzałoŜeniuiŜ
obieosobypochodząztejsamejpopulacji
C.
19% wynik Leona jest istotnie wyŜszy od wyniku Erwina, przy załoŜeniu iŜ obie osoby
pochodząztejsamejpopulacji
D.
21%
bezwątpieniawynikLeonajestwyŜszyodwapunkty
30.
Leon rozwiązywał test z ograniczeniem czasowym, którego zadania miały jedną odpowiedź
prawidłowąidwadystraktory.Udzieliłprawidłowejodpowiedziwprzypadku35zadań,abłędnejw
przypadku16zadań.PozastosowaniupoprawkinazgadywaniewynikLeonabędzierówny:
12%
A.
dziewiętnaście
B.
12%
dwadzieściadziewięćidwietrzecie
C.
50% dwadzieściasiedem
D.
25%
obliczaniepoprawkinazgadywaniejesttubezzasadne
31.
JeŜeli odchylenie standardowe wyników surowych w próbie wynosiło SD=5, standardowy błąd
pomiaruobliczonydlatestu,któregorzetelnośćwynosirtt=0,64,będzierówny:
14%
A.
2.0
B.
50% 3.0
C.
25%
4.0
3 z 4
07-07-17 12:56
11107114.002.png
 
https://www.swps.edu.pl/xap/testowanie
D.
JeŜeli test, którego rzetelność wynosi rtt=0,5 wydłuŜymy dziewięciokrotnie, stosując pytania o
takichsamychwłasnościachjakwjegowersjipoczątkowej,tojegorzetelność:
25%
11%
5.0
32.
A.
niezmienisię
B.
20%
wyniesiertt=0,85
C.
32% wyniesiertt=0,90
D.
23%
wyniesiertt=0,95
33.
Aby zwiększyć rzetelność testu, którego rzetelność wynosiła rtt=0,5 do wartości rtt=0,75; naleŜy
tentestwydłuŜyć:
23%
A.
dwukrotnie
B.
53% trójkrotnie
C.
14%
czterokrotnie
D.
10%
pięciokrotnie
34.
Współcześnie podczas konstrukcji kwestionariuszy unika się stosowania formatów odpowiedzi
zawierającychtzw.opcjęśrodkową,zewzględuna:
10%
A.
to,ŜetakaopcjamoŜebyćróŜnieinterpretowanaprzezróŜneosobybadane
B.
14% statystyczne wady pytań zawierających taka opcję odpowiedzi, np. „Uksztaltny”
rozkładwyników
C.
11%
niejasnystatuslogicznytejopcjiodpowiedzi
D.
65% wszystkiepowyŜszeodpowiedzisąprawidłowe
35.
ZałoŜenieonieobciąŜonościnarzędziapomiarowegodotyczyzałoŜeniamówiącego,Ŝe:
22% średniaarytmetycznabłęduwynosizero
A.
B.
50%
współczynnikkorelacjipomiędzywynikiemprawdziwymabłędemwynosizero
C.
11%
odchyleniastandardowebłęduwynoszązero
D.
17%
korelacjabłędówwbadaniutestemjestzerowa
36.
Przy badaniu mocy dyskryminacyjnej, brak załoŜeń co do kształtu rozkładu zmiennych, jest
charakterystycznydlawspółczynnikakorelacji:
19%
A.
jednoseryjnej
B.
14%
dwuseryjnej
C.
18%
punktowodwuseryjnej
D.
49% punktowoczteropolowej
37.
Metodatzw.„instrukcjiszczerości”stosowanaprzykontrolowaniuzmiennejaprobatyspołecznej:
19%
A.
jestmetodąnieskutecznąiniepowinnabyćstosowana
B.
38%
powinnabyćstosowanajuŜnaetapiekonstrukcjikwestionariusza
C.
30% powinnabyćstosowananaetapiestosowaniakwestionariusza
D.
13%
zakładastosowaniewyłączniepozycjineutralnych
38.
Rozkładprawoskośnywynikówtestuwskazuje,ŜetestzawierazaduŜo:
48%
A.
pozycjiomałejtrudności
B.
4%
pozycjioprzeciętnejtrudności
C.
42% pozycjioduŜejtrudności
D.
6%
zarównopozycjioduŜejimałejtrudności
39.
WskaŜzdanienieprawdziwe:
19% skala centylowa dobrze róŜnicuje wyniki znajdujące się na krańcach
rozkładu
A.
B.
19%
skalacentylowanieodzwierciedlakształturozkładuwynikówsurowych
C.
24% skala centylowa pozwala na ocenę wyniku osoby badanej w stosunku do wyników
innychosóbnaleŜącychdopopulacji
D.
38%
skalacentylowamarozkładrównoprawdopodobny
40.
Wzoru„alfa”CronbachaniemoŜemyzastosowaćwprzypadku:
25% zróŜnicowanejtrudnościpytań
A.
B.
38%
jednakowejtrudnościpytań
C.
26%
testuszybkości
D.
12%
testuinteligencji
CopyrightbySzkołaWyŜszaPsychologiiSpołecznej
4 z 4
07-07-17 12:56
11107114.003.png 11107114.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin