044.Przekaz.pdf

(90 KB) Pobierz
PRZEKAZ 44
PRZEKAZ 44
NIEBIAŃSCY TWÓRCY
W koloniach kurtuazyjnych, znajdujących się na różnych światach zarządu i w
różnych sekcjach wszechświata, można znaleźć unikalną klasę różnorodnych
osobowości, zwanych niebiańskimi twórcami. Istoty te są wspaniałymi artystami
i twórcami, działającymi w domenach morontialnych i w niższych domenach
duchowych. Są to duchy i częściowe duchy, które zajmują się zdobnictwem
morontialnym i estetyką duchową. Twórcy ci rozlokowani są w całym wielkim
wszechświecie – na światach zarządu superwszechświatów, wszechświatów
lokalnych, konstelacji i systemów, jak również na planetach ustanowionych w
światłości i życiu; jednak główną domeną ich działalności są konstelacje a
zwłaszcza siedemset siedemdziesiąt światów, otaczających każdą sferę zarządu.
Należy pamiętać, że światy morontialne i duchowe nie są pozbawione
wspaniałej sztuki i niebiańskiej kultury, chociaż jej dzieła mogą być nieomal
niemożliwe do zrozumienia materialnym umysłem.
Niebiańscy twórcy nie są stworzeni jako tacy, są korpusem istot wybieranych
i rekrutowanych z pewnych osobowości nauczających, rodzimych dla
wszechświata centralnego, oraz z ich uczniów-ochotników, wznoszących się
śmiertelników i licznych innych grup istot niebiańskich. Pierwotny,
nauczycielski korpus tych twórców, był kiedyś mianowany przez
Nieskończonego Ducha, przy współpracy Siedmiu Duchów Nadrzędnych i
składa się z siedmiu tysięcy instruktorów z Havony, po tysiąc na każdą z
siedmiu grup twórców. Rozpoczęto z takim zalążkiem, z którego przez epoki
rozwinęła się wspaniała grupa pracowników, biegłych w zadaniach duchowych i
morontialnych.
Do korpusu niebiańskich twórców może być przyjęta każda osobowość
morontialna czy byt duchowy; znaczy każda istota poniżej rangi naturalnego
synostwa Boskiego. Wznoszący się synowie Boga ze sfer ewolucyjnych mogą się
starać, po swym przybyciu do światów morontialnych, o przyjęcie do korpusu
twórców a jeśli są odpowiednio utalentowani, mogą zechcieć działać jako tacy
przez dłuższy czy krótszy czas. Nikt jednak nie może wstępować w szeregi
niebiańskich twórców na czas krótszy niż millennium, na tysiąc lat czasu
superwszechświata.
Wszyscy niebiańscy twórcy rejestrowani są w zarządzie superwszechświata,
ale w stolicach wszechświata lokalnego kierowani są przez nadzorców
morontialnych. Są oni powoływani do następujących siedmiu głównych grup
zajęciowych, przez centralny korpus nadzorców morontialnych, działający na
światach zarządu każdego wszechświata lokalnego:
1. Niebiańscy muzycy.
2. Niebiańscy odtwórcy.
3. Niebiańscy budowniczowie.
4. Rejestratorzy myśli.
5. Operatorzy energii.
6. Projektanci i dekoratorzy.
7. Harmonizatorzy.
Wszyscy pierwotni nauczyciele tych siedmiu grup przybywają z doskonałych
światów Havony a Havona zawiera formy, formy do nauczania, dla wszystkich
stadiów i postaci sztuki duchowej. Próba przeniesienia sztuk Havony do
światów przestrzeni jest gigantycznym zadaniem, jednak niebiańscy twórcy
doskonalili się wiele epok w metodach ich przenoszenia i wdrażania. Tak jak we
wszystkich innych stadiach drogi wznoszenia się, od tych, którzy są najbardziej
zaawansowani w jakiejkolwiek dyscyplinie, wymaga się stałego udzielania tej
wyższej wiedzy i umiejętności mniej wyróżniającym się braciom.
Od tego momentu, gdy na światach-mieszkaniach po raz pierwszy rzucicie
okiem na sztuki przeniesione z Havony, ich piękno i wasze uznanie tego piękna
będzie coraz większe i intensywniejsze, aż kiedyś staniecie w halach ducha
Salvingtonu i ujrzycie inspirujące arcydzieła niebiańskich artystów domen
duchowych.
Wszelkie takie działania na światach morontialnych i duchowych są
rzeczywiste. Dla istoty duchowej świat duchowy jest rzeczywistością. Dla nas to
raczej świat materialny jest nierzeczywisty. Wyższe formy ducha przenikają
swobodnie zwykłą materię. Wyższe duchy nie reagują na nic materialnego, za
wyjątkiem niektórych podstawowych energii. Dla istoty materialnej świat ducha
jest bardziej czy mniej nierzeczywisty; dla istot duchowych świat materialny jest
prawie zupełnie nierzeczywisty, stanowiąc jedynie cień tworzywa rzeczywistości
duchowych.
Posiadając wyłącznie duchowy wzrok, nie potrafię dostrzec budynku, w
którym narracja ta jest tłumaczona i zapisywana. Niebiański Radca z Uversy,
który przypadkiem stoi obok mnie, dostrzega jeszcze mniej czysto materialnych
wytworów. Widzimy jak dla was wyglądają takie struktury materialne, gdy
oglądamy ich duchową kopię, przedstawianą naszym umysłom przez jednego z
przetwarzaczy energii, który nam towarzyszy. Ten materialny budynek nie jest
dla mnie, jako istoty duchowej, zupełnie rzeczywisty, ale jest oczywiście bardzo
rzeczywisty i użyteczny dla śmiertelników materialnych.
Istnieją pewne rodzaje istot, które potrafią dostrzegać rzeczywistość zarówno
istot ze światów duchowych jak i materialnych. Do tej klasy zaliczają się tak
zwane czwarte istoty Servitali Havony i czwarte istoty rozjemców. Aniołowie
czasu i przestrzeni wyposażeni są w zdolność dostrzegania istot zarówno
duchowych jak i materialnych, tak samo jak wznoszący się śmiertelnicy, po
uwolnieniu się od życia w ciele. Po osiągnięciu wyższych poziomów duchowych,
wznoszące się istoty potrafią rozpoznawać rzeczywistości materialne,
morontialne i duchowe.
Jest tutaj też ze mną Możny Posłaniec z Uversy, wznoszący się były
śmiertelnik, zespolony z Dostrajaczem i on dostrzega was takimi, jakimi
jesteście a jednocześnie widzi Samotnego Posłańca, supernafina i inne
przebywające tutaj istoty niebiańskie. Nigdy, podczas długiego wznoszenia się,
nie stracicie zdolności rozpoznawania waszych towarzyszy z poprzednich bytów.
Kiedy wznosicie się na skali życia, do wewnątrz, zawsze zachowacie zdolność
rozpoznawania i bratania się z bratnimi istotami z waszych poprzednich,
niższych poziomów doświadczeń. Każde nowe transponowanie czy
zmartwychwstanie doda do zasięgu waszego wzroku jeszcze jedną grupę istot
duchowych, bez pozbawiania was w najmniejszym stopniu zdolności
rozpoznawania przyjaciół i braci z wcześniejszych domen.
W doświadczeniu wznoszących się śmiertelników wszystko to jest możliwe
dzięki funkcjonowaniu zamieszkujących ich Dostrajaczy Myśli. Dzięki
zachowaniu, przez Dostrajacze, duplikatów wszelkich waszych doświadczeń
życiowych, macie gwarancję, że nigdy nie stracicie żadnego istotnego przymiotu,
jaki kiedykolwiek posiadaliście; a Dostrajacze te idą z wami dalej, jako część was,
w rzeczywistości, jako wy sami.
Wątpię jednak, czy będę potrafił przekazać materialnemu umysłowi istotę
pracy niebiańskich twórców. Zmuszany jestem nieustannie wypaczać myśl i
zniekształcać język, żeby przedstawić śmiertelnemu umysłowi rzeczywistości
spraw morontialnych i zjawisk bliskich duchowym. Nie potraficie uchwycić
waszym rozumowaniem znaczeń, wartości i związków tych częściowo
duchowych funkcji, a wasz język nie jest odpowiedni do ich przekazania. I dalej
próbuję oświecić umysł ludzki odnośnie tych rzeczywistości, zdając sobie
dobrze sprawę z tego, że nie mogę osiągnąć pełnego sukcesu w tym zadaniu.
Nie mogę zrobić nic, prócz naszkicowania uproszczonej analogii pomiędzy
materialnymi działaniami śmiertelników a różnorodnymi czynnościami
niebiańskich twórców. Gdyby narody Urantii były bardziej zaawansowane w
sztuce i innych osiągnięciach kulturalnych, wtedy mógłbym iść znacznie dalej w
mych wysiłkach przeniesienia ludzkiego umysłu od spraw materialnych do
morontialnych. Wszystko, czego mogę się spodziewać, to zaakcentowanie faktu
rzeczywistości spraw świata morontialnego i duchowego.
1. NIEBIAŃSCY MUZYCY
Przy ograniczonym zakresie ludzkiego słuchu, trudno wam będzie wyobrazić
sobie melodie morontialne. Istnieje nawet materialny zakres pięknych
dźwięków, niesłyszalnych dla ludzkiego zmysłu słuchu, nie mówiąc już o
niepojętej skali harmonii morontialnej i duchowej. Melodie duchowe nie są
falami materialnego dźwięku, ale pulsacjami ducha, odbieranymi przez duchy
niebiańskich osobowości. Ogromna szerokość zakresu i dusza ekspresji, jak
również majestatyczność wykonania, związana jest z melodią sfer, która
przekracza zakres ludzkiego pojmowania. Widziałem miliony zachwyconych
istot, w stanie podniosłej ekstazy, kiedy melodia sfer falowała na duchowej
energii niebiańskich obwodów. Te cudowne melodie mogą być transmitowane
do najodleglejszych części wszechświata.
Niebiańscy muzycy tworzą niebiańską harmonię, operując następującymi
siłami duchowymi:
1. Dźwięk duchowy – zaburzenia strumienia duchowego.
2. Światłość duchowa – kontrola i wzmacnianie światłości domen
morontialnych i duchowych.
3. Oddziaływania energii – melodia wytwarzana przez zręczne kierowanie
energiami morontialnymi i duchowymi.
4. Kolorystyczne symfonie – melodia tworzona z odcieni kolorów
morontialnych; zalicza się ona do najwyższych osiągnięć niebiańskich muzyków.
5. Harmonia złączonych duchów – swoiste rozmieszczenie i połączenie
różnych klas istot morontialnych i duchowych, wytwarzające majestatyczne
melodie.
6. Melodia myśli – myślenie myślą duchową może być tak udoskonalone, że
wybuchnie melodiami Havony.
7. Muzyka przestrzeni – dzięki prawidłowemu dostrojeniu się, melodie
innych sfer mogą być wychwycone w obwodach transmisji wszechświatowej.
Istnieje ponad sto tysięcy różnych metod operowania dźwiękiem, kolorem i
energią, technik analogicznych do ludzkich w odniesieniu do instrumentów
muzycznych. Wasze zespoły taneczne reprezentują bez wątpienia niedojrzałe i
groteskowe próby zbliżania się istot materialnych do niebiańskiej harmonii
rozmieszczania istot i zestawiania osobowości. Pozostałe pięć form melodii
morontialnych nie jest rozpoznawalne przez mechanizm zmysłowy ciał
materialnych.
Harmonia, muzyka siedmiu poziomów związków melodycznych, jest
jednolitym, uniwersalnym kodem duchowego porozumiewania się. Muzyka, tak
jak ją rozumieją śmiertelnicy Urantii, osiąga swą najwyższą ekspresję w szkołach
Jerusem, w zarządzie systemu, gdzie częściowo materialne istoty uczą się
harmonii dźwięku. Śmiertelnicy nie reagują na inne formy melodii
morontialnych i niebiańskiej harmonii.
Wartościowanie muzyki na Urantii jest zarówno materialne jak i duchowe; i
wasi muzycy zrobili wiele, aby poprawić smak muzyczny, od barbarzyńskiej
monotonii waszych wczesnych przodków do wyższych poziomów
wartościowania dźwięku. Większość śmiertelników Urantii reaguje na muzykę
przeważnie materialnymi mięśniami a bardzo słabo umysłem i duchem; jednak
od ponad trzydziestu pięciu tysięcy lat wartościowanie muzyki jest wciąż
doskonalone.
Melodyjne synkopowanie reprezentuje przejście od muzycznej monotonii
człowieka prymitywnego do pełnej ekspresji harmonii i wyrazistych melodii
muzyków współczesnych. Wcześniejsze typy rytmu stymulują reakcje zmysłu
muzycznego, nie wywołują jednak oddźwięku w wyższych władzach
intelektualnych, zdolnych do oceny harmonii i tym samym przemawiają w
zasadzie do jednostek niedojrzałych lub duchowo ociężałych.
Najlepsza muzyka Urantii jest tylko dalekim echem świetnych melodii,
słyszanych przez niebiańskich towarzyszy waszych muzyków, tych, którzy
zostawili w swych zapisach zaledwie fragmenty harmonii morontialnej, jako
muzyczne melodie harmonii dźwiękowych. Muzyka duchowo-morontialna
nierzadko stosuje wszystkie siedem metod wyrazu i odtwarzania, tak więc
ludzki umysł jest niezmiernie ograniczony w jakichkolwiek próbach
zredukowania melodii wyższych sfer do zwykłych nut – do dźwięków
Zgłoś jeśli naruszono regulamin