Zmiana rysów twarzy.doc

(228 KB) Pobierz

Zmiana rysów twarzy

zdjęcie po retuszu

Wykorzystany program graficzny:
Adobe Photoshop 7 (eng.)

Już kilka razy zwracano się do mnie z prośbą o tutorial związany ze zmianą rysów twarzy. Jako że zainteresowanie jest spore, postanowiłem go zrobić.

Po najechaniu kursorem na zdjęcie po lewej - ukaże się wersja przed edycją.


Bardzo proszę o dokładne czytanie opisu kolejnych czynności. Często w komentarzach zadawane są pytania, na które odpowiedź znajduje się w treści tutorialu. Podczas pracy z Photoshopem - pośpiech nie jest wskazany ;)


1. Otwieramy program Photoshop.

2. Otwieramy zdjęcie przeznaczone do obróbki.

File » Open (pol. Plik » Otwórz) lub wciskając klawisze Ctrl + O
lub dwukrotnie klikając lewym przyciskiem myszki na ciemnoszarym tle programu.

zdjęcie przed retuszem

3. Od razu przechodzimy do rzeczy. Potrzebny nam do tego tylko jeden filtr (liquify - skraplanie).
Wybieramy z menu programu: Filter » Liquify (Filtr » Skraplanie/Deformacja) lub wciskamy klawisze: Ctrl + Shift + X
Otworzy się nowe okno:

liquify filter

Na zielono zaznaczyłem przybornik filtra (czyli narzędzia), na niebiesko - menu powiększenia widoku, a na czerwono pole gdzie ustawiamy parametry narzędzia (wielkość, nacisk).

4. Przechodzimy do nosa. Nadamy mu kształt a’la Michael Jackson ;) (cieńszy i bardziej szpiczasty).
W tym celu wybieramy z przybornika narzędzie Pucker Tool pucker tool (P). Jest to narzędzie zmniejszające (jakgdyby wsysajace do środka). W menu właściwości narzędzia (zaznaczone na czerwono) - ustawiamy wielkosć jego główki Brush Size (pol. Wielkość pędzla) tak aby wystawał trochę poza skrzydełka nosa. Nacisk Brush Pressure (pol. Nacisk pędzla) na: 20 - 30%.
Wielkość pędzla możemy także zmieniać za pomocą klawiszy: [ ] (nawiasy kwadratowe) - lewy zmniejsza, prawy zwiększa. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie.
Umieszczamy kursor (okrąg) nad czubkiem nosa, tak aby wystawał troszeczkę poza jego skrzydełka, i wciskamy lewy przycisk myszy.

nos

Widzimy że końcówka nosa się zmniejszyła - efekt jest najsilniejszy w środku. Czym dłużej trzymamy wciśnięty przycisk, tym bardziej go wsysa. Im większy nacisk pędzla (Brush Pressure) tym szybciej. Uważaj, bo łatwo przesadzić.
Jeżeli nie podobają się Tobie skutki ostatnio wykonanej czynności (coś Ci nie wyjdzie) - możesz ja cofnąć - wcisnij klawisze: Ctrl + Z. Jeżeli wykonałeś więcej czynności i chcesz cofnąć ich efekt - wybierz z przybornika narzędzie Reconstruct Tool reconstruct tool (E) i przeciągnij nim po obszarze, któremu chcesz nadać wygląd sprzed edycji.

Czubek nosa zmniejszony. Mozesz jeszcze przejechać tym narzędziem (Pucker Tool) po grzbiecie nosa - stanie sie cieńszy.
Teraz jeszcze zwęzimy skrzydełka nosa.
Z przybornika wybieramy narzędzie Warp Tool warp tool (W). Jest to jakgdyby nasz palec, a zdjęcie jest z plasteliny - możemy nim deformować powierzchnię zdjecia.
W polu właściwości narzędzia Brush Size (pol. Wielkość pędzla) - ustawiamy w zależności od potrzeb i wielkości deformowanego obiektu. Wielkość jaką ja ustawiłem - widać na zdjęciach na dole.
Mając aktywne narzędzie Warp Tool - ustawiamy je nad szkrzydełkiem, tak aby 3/4 okręgu wystawało poza skrzydełko. Wciskamy przycisk myszy i przesuwamy kursor w kierunku czubka nosa. POdobnie postępujemy z drugą stroną.

zmniejszamy nos

Oto efekt (najedź kursorem na zdjecie poniżej):

zdjęcie po retuszu

5. Przechodzimy do brwi. Nadamy im bardziej łukowaty kształt. Końcówki uniesiemy, a początek opuścimy, aby nie były za wysoko.
W dalszym ciagu używamy narzędzia Warp Tool warp tool (W).
Chwytamy brew środkiem okręgu symbolizującego narzędzie i unosimy lekko końcówki (w 3/4 długości brwi) kilkoma ruchami. Następnie chwytamy początki brwi i przesuwamy je lekko w dół. Zauważ, że ma znaczenie którą częścią okręgu operujesz - efekt jest najsilniejszy w jego środkowej części. Kwestia treningu. Lepiej widoczne jest to na filmie instruktażowym.

brwi do górybrwi do dołu

Brwi mamy z głowy. Oto efekt (najedź myszką):

zdjęcie po retuszu

6. Teraz sprawimy, że usta będą pełniejsze. W dalszym ciągu korzystamy z tego samego narzędzia (Warp Tool).
Powiększamy widok tak aby usta były lepiej widoczne (lupa lub menu wielkości podglądu zaznaczone na niebiesko). Zmniejszamy trochę wielkość pędzla i podobnie jak przy skrzydełkach nosa wyciągamy usta, tyle że na zewnątrz. Początkowe umiejscowienie okręgu powinno być takie, żeby wystawał on 1/3 powierzchni poza obrys ust.
Usta wypełnione. Teraz zwiekszamy dwukrotnie wielkosć pędzla. Umieszczamy kursor nad kącikiem ust i przesuwamy kursor łukowatym ruchem na zewnatrz i wgórę, aby nadać im wygląd uśmiechniętych.

wypełniamy usta

Oto efekt (najedź kursorem):

zdjęcie po retuszu

7. Możemy jeszcze złagodzić zarys szczęki, w dalszym ciągu posługując się tym samym narzędziem (duża wielkość pędzla). Umieszczamy go w połowie zarysu szczęki i przeciągamy w kierunku środka twarzy.

zarys szczęki

Efekt (jak zwykle):

zdjęcie po retuszu

Klikamy przycisk OK w prawej górnej części okna filtra Liquify

Efekt naszej całej pracy możemy zobaczyć wciskając klawisze: Ctrl + Z - cofając ostatnią zmianę, czyli całą pracę w oknie filtra. Po ponownym wciśnięciu tych klawiszy wrócimy spowrotem do stany po edycji.

7. No i na koniec możemy zrobić nastrojowe oświetlenie.
Wybieramy z menu: Image » Adjustments » Levels (Obraz » Dopasoiwanie » Poziomy) lub Ctrl + L
W onie które się pojawi przeciągamy trójkąciki pod wykresem stosownie do potrzeb - obserwując na bierząco zmiany. Przeważnie lewy trójkącik przeciągamy w prawo, prawy w lewo, a środkowy różnie :)

ustawiamy poziomy

I to by było na tyle. Pozdro.

zdjęcie po retuszu

Koniec.


 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin