Poniższy materiał podlega Klauzuli Ogólnego Dostępu (Open Game Content) i jest licencjonowany do publicznego użytku na warunkach Open Game License v1.0a.
Atrybuty
Po zmianach wynikających z rasy modyfikator z każdego atrybutu będzie się mieścił w przedziale od –5 do +5. W Tabeli: Modyfikatory wynikające z atrybutów oraz czary premiowe znajdziesz modyfikatory dla każdej wartości. Podano tam również liczbę premiowych czarów na każdym poziomie – jest to informacja istotna dla postaci, które potrafią rzucać zaklęcia.
Modyfikator to liczba, którą stosujesz, gdy bohater próbuje wykonać jakąś czynność związaną z danym atrybutem. Czasem stosujesz modyfikator do liczb, a nie do rzutów kostkami. Dodatni modyfikator nazywamy premią, a ujemny – karą.
Tabela: Modyfikatory wynikające z atrybutów oraz czary premiowe
Wartość
Modyfikator
Czary premiowe (zależnie od poziomu zaklęć)
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
–5
Nie można rzucać czarów związanych z tym atrybutem
2-3
–4
4-5
–3
6-7
–2
8-9
–1
10-11
—
12-13
+1
14-15
+2
16-17
+3
18-19
+4
20-21
+5
22-23
+6
24-25
+7
jarlax1