Podróże misyjne św. Pawła.rtf

(3964 KB) Pobierz
DZIAŁALNOŚĆ MISYJNA ŚW

Działalność misyjna św. Pawła

 

Klasa 6 (temat nr 14 [fragment] i 15 wg podręcznika Uświęceni w Duchu świętym (kl. VI), Lublin: Gaudium 2005)

1 godz. lekcyjna

Cele szczegółowe:

·            uczeń wymienia podróże misyjne św. Pawła i potrafi wskazać ich czas, wymienia kilka listów św. Pawła z Nowego Testamentu

·            uczeń rozpoznaje na mapie I, II i III podroż misyjną św. Pawła; rozpoznaje nowotestamentalne skróty listów św. Pawła

·            uczeń wyjaśnia związek między podróżami św. Pawła i powstaniem listów, potrafi wskazać na mapie miejsca związane z listami św. Pawła, potrafi zapisać biblijne skróty listów św. Pawła

·            uczeń tłumaczy, dlaczego św. Pawła nazywamy Apostołem Narodów, wyjaśnia, na czym polegało powołanie św. Pawła i czym różniło się od powołania Apostołów, samodzielnie charakteryzuje postać św. Pawła

 

Przebieg zajęć:

 

1. Wspólna modlitwa

 

2. Wprowadzenie w temat

·            Powtórzenie wiadomości z poprzednich zajęć (nawrócenie Szawła) – pogadanka

·            Podanie tematu (zeszyt)

·            Wprowadzenie w dalsze losy Pawła – głośne czytanie (podręcznik, s. 44–45, 48–49) i równolegle prezentacja podróży misyjnych na mapie (z braku dużej mapy może być xero map zamieszczonych w Biblii Tysiąclecia)

·            notatka: lata kolejnych podróży, teren działalności misyjnej (ogólnie)

 

3. Rozwinięcie

·            Cel i znaczenie podróży, listy apostolskie – krótka pogadanka, wykład

·            Adresaci listów – praca z Pismem św.: uczniowie w Piśmie św. sprawdzają, do kogo adresował listy św. Paweł

·            Miejsca pobytu św. Pawła – praca z mapą: uczniowie na mapę nanoszą nazwy miejsc, które odwiedził św. Paweł (mapa wydrukowana na kopercie C6, każdy uczeń dostaje taką kopertę – patrz załącznik)

 

4. Utrwalenie wiadomości

·            uczniowie samodzielnie przygotowują pomoc służącą zapamiętaniu listów św. Pawła i ich biblijnych skrótów: na małych kartkach (z bloczku) zapisują z jednej strony nazwę księgi, a z drugiej jej skrót; opisane karki chowają do koperty. Następnie pracują w parach: jeden uczeń losuje kartkę, pokazuje stronę ze skrótem koledze/koleżance, którego zadaniem jest rozwinąć ten skrót, podając pełną nazwę księgi.

·            jeśli czas pozwoli, uczniowie mogą na lekcji wkleić kopertę do zeszytu (jeśli zabraknie czasu na lekcji, robią to w domu)

 

5. Podsumowanie nauczyciela: cel podróży misyjnych teren działalności św. Pawła, cel i treść listów


Zgłoś jeśli naruszono regulamin