IV. Jesteśmy włączeni w dziedzictwo
1. Temat
2. Wymagania podstawowe
3.
4. Wymagania rozszerzone
5.
20. Śledzenie rozwoju chrześcijaństwa.(Rozwój chrześcijaństwa)
- opisuje, jak religia chrześcijańska rozprzestrzeniła się na cały świat;- wyjaśnia, jak może głosić Ewangelię dzisiejszemu światu.
A
C
- przedstawia, jak głosił Ewangelię święty Paweł;- uczestniczy w głoszeniu Ewangelii.
B
D
21. Poznawanie świadectw kultury chrześcijańskiej.(Świadectwa kultury chrześcijańskiej).
- wyjaśnia, co było powodem początków piśmiennictwa chrześcijańskiego;- przedstawia świadectwa kultury chrześcijańskiej.
- dostrzega wartości religijne w sztuce chrześcijańskiej;- uzasadnia, że dzieła kultury chrześcijańskiej pomagają człowiekowi być blisko Pana Boga.
22. Wskazanie źródeł chrześcijaństwa w Polsce.(Chrześcijaństwo w Polsce).
- podaje okoliczności, które towarzyszyły przyjęciu chrztu przez Polskę;- wie, czym dla Polski był chrzest.
- wylicza następstwa wynikające z przyjęcia chrztu przez Polskę;- uzasadnia konieczność odpowiedzialności za naród polski.
23. Wzmacnianie szacunku dla kultury chrześcijańskiej w Polsce.(Kultura chrześcijańska w Polsce).
- ukazuje znaczenie polskiego Kościoła w dziedzinie szkolnictwa;- analizuje zaangażowanie Kościoła w zakresie pomocy potrzebującym.
BD
- rozumie, jakie znaczenie miało chrześcijaństwo dla kształtowania kultury w Polsce;- docenia wartość kultury chrześcijańskiej w Polsce.
24. Przybliżenie motywów męczeńskiego świadectwa wiary.(Męczennicy).
- wyjaśnia etymologię słowa męczennik;- zna świadectwa życia wybranych męczenników.
- wskazuje, jakie są możliwości dawania świadectwa Jezusowi;- tłumaczy, dlaczego chrześcijanie oddawali i oddają swoje życie za wiarę.
25. Dostrzeganie roli przodków wiary.(Przodkowie wiary).
- opowiada, jaką rolę pełni rodzina w przekazie wiary;- opisuje, w jaki sposób może przekazywać wiarę w Boga innym ludziom.
AC
- wyjaśnia, jaką rolę odgrywają przodkowie wiary w naszym życiu;- tłumaczy, na czym polega odpowiedzialność za przekaz wiary.
26. Wzmacnianie chrześcijańskiej świadomości misyjnej.(Kościół misyjny).
- objaśnia, w jaki sposób może stawać się misjonarzem;- tłumaczy, dlaczego obchodzimy Tydzień Misyjny.
- odkrywa w słowach Jezusa wezwanie do udziału w misyjnym posłannictwie Kościoła;- uzasadnia, że wszyscy mamy udział w działalności misyjnej Kościoła.
27. Dostrzeganie roli Maryi w Kościele polskim.(Maryja w dziejach Kościoła w Polsce).
- wyjaśnia, na czym polega pośrednictwo Maryi;- zna dzieła sztuki poświęcone matce Bożej.
- podaje motywy oddawania czci Maryi;- tłumaczy, dlaczego wierzący w Polsce darzą Maryję tak wielką czcią.
AD
28. Zachęcanie do kultu Matki Bożej Królowej Polski.(Królowa Polski).
- dostrzega wartość Apelu Jasnogórskiego;- wie, co to znaczy, że Maryja jest Królową Polski.
- wyjaśnia, jak doszło do nadania Maryi tytułu Królowej Polski;- tłumaczy, dlaczego wierzący Polacy czczą Maryję jaką swą Królową.
KATECHEZA_DLA_DZIECI