marzec 2005.doc

(60 KB) Pobierz

 

PLAN PRACY Alicji Buczek w GRUPIE DZIECI SZEŚCIOLETNICH

marzec 2005

 

Ośrodki zainteresowań

Formy realizacji

Kompetencje

1. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

2. Realizacja założeń programowych

Pomagając innym- pomagam sobie

W domu (JĘZYKOWA)- zabawa dramowa

Dz. przedstawia scenki rodzajowe, określa rodzaj uczuć towarzyszących ludziom w różnych sytuacjach, „przygląda się” własnym uczuciom

 

PRZYGOTOWANIE DO NAUKI CZYTANIA I PISANIA

Duża część dzieci jest już dobrze przygotowana do nauki czytania i pisania.

Dzieci już potrafią:

Bezbłędnie dokonywać syntezy i analizy słuchowej wyrazów

Spośród 35 liter znają ich większą część.

·                Potrafią kreślić kształty po śladzie i w dużej liniaturze (fale, zygzaki, pętle)

·                Zauważają zależności między obrazem fonemowym wyrazu i jego graficznym zapisem (trudności ortograficzne).

·                Potrafią wymienić samogłoski i spółgłoski miękkie

·                Badają dźwięczność (bezdźwięczność) głosek

Kolejne miesiące naszej pracy w tym zakresie będą polegały na:

·                doskonaleniu techniki czytania (ślizganie się z głoski na głoskę)

·                usprawnianiu ręki, kreśleniu kształtów w coraz mniejszej liniaturze

·                Odkrywaniu i utrwalaniu zasad ortograficznych (pisownia głosek miękkich)

 

MATEMATYKA

W matematyce dzieci potrafią:

·                Odliczać po kolei w zakresie 0-23

·                Znają cyfry od 0-10

·                Z umówionego układu palców odczytują bez przeliczania określoną liczbę

·                Z użyciem liczmanów określają wynik dodawania i odejmowania

·                Układają działania matematyczne z użyciem znaków  +, -, =, <, >

Kolejne miesiące pracy poświęcimy na doskonalenie czynności matematycznych:

·                Rozwiązując krzyżówki, rebusy, zadania

·                Przeliczając w zakresie 23-1 (wstecz)

·                Porównując zbiory równo- i różnolicznych

·                Szybko określając wynik dodawania i odejmowania na palcach w zakresie 0-10 (bez przeliczania)- zabawa „jestem liczbą...„

 

Zakupy (MATEMATYCZNA)- zabawa

Dz. przelicza elementy zbiorów, dodaje i odejmuje, porównuje zbiory różnoliczne, uczy się pomagać domownikom.

Zabawy z siostrą i braciszkiem

(ZDROWOTNA)- opowieść ruchowa

Dz. uważnie słucha opowiadania, współdziała w parach, napina i rozluźnia mięśnie, doskonali dużą i małą motorykę

Pomagam w domu

(SPOŁECZNA)- międzyprzedszkolny konkurs sprawnościowy

Dz. bierze udział w konkursie w roli zawodnika lub kibica, czuje się współgospodarzem imprezy, zapoznaje się i integruje z dziećmi zaprzyjaźćnionych przedszkoli, panuje nad emocjami, potrafi przegrywać i wygrywać, tworzy radosną i serdeczna atmosferę

Pomagając innym pomagam sobie

(PLASTYCZNA)

Dz. rysuje kredkami ołówkowymi wybrane przez siebie scenki, przestrzega umówionych zasad i mieści się w ramach obrazka, umieszcza rysunek w centralnej części kartki, dba o estetyke pracy

 

Dbam o zdrowie

Co to jest zdrowie?

(JĘŻYKOWA)

Dz.wypowiada się na temat zdrowia, rozumie znaczenie słów: higiena, zdrowie, czystość, współtworzy drzewo zdrowia, wskazuje i nazywa części ciała,

Fikający zuch

(MUZYCZNA)

Dz. zapoznaje się z tekstem i melodią piosenki A.Galicy i T.Pabisiak, rytmizuje tekst, improwizuje ruchem treść piosenki, śpiewa w grupie z akompaniamentem

Czystość- sfabularyzowana opowieść ruchowa

(ZDROWOTNA)

Dz. jest uważnym słuchaczem, współuczestniczy w bajce dołączając ruch do opowiadanej fabuły, wie jak wygląda borsuk, bóbr, szop pracz i lis, doskonali ogólną sprawnośc ruchową

Czystość w łazience

(PLASTYCZNA)

Dz. zdobywa praktyczne umiejętności dbania o czystośc w pomieszczeniach szczególnie narażonych na zabrudzenia, utrwala przyzwyczajenia i nawyki higieniczne,

Porządki (rytmy)

(MATEMATYCZNA)

Dz. dba o porzadki na półkach w sali, porzadkuje przedmioty wg podanego schematu, dostrzega i konstruuje własny rytm ułożonych przedmiotów, wykonuje ćwiczenia rytmiczne ciałem, 

Zbudź się wiosno

Oznaki wiosny (JĘZYKOWA)- wypowiedzi dzieci na podstawie własnych obserwacji

 

Dz. odkrywa nadchodzącą porę roku, nazywa ją,  potrafi wymienić zaobserwowane w czasie spaceru zmiany w przyrodzie

Pory roku- zabawa dydaktyczna

(MATEMATYCZNA)-

rytmiczna organizacja czasu

Dz. zna kolejno postępujące po sobie pory roku, nazywa je i potrafi krótko opowiedzieć o nich

W ogródkach działkowych- spacer

(PRZYRODNICZA)

Dz. obserwuje zmiany zachodzące w danym ekosystemie, potrafi omijać kałuże, podejmuje próby pokonywania przeszkód

Wiosenne kwiaty- origami

(PLASTYCZNA)

Dz. składa papier wg instrukcji nauczyciela, komponuje ze złożonych elementów wybrane wiosenne kwiaty, nakleja je na kartkę.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem naturalnych przeszkód

(ZDROWOTNA)

Dz. podejmuje próby pokonywania przeszkód terenowych, przeskakuje przez drobne przeszkody

Powitanie wiosny

Gra w zielone- konstruowanie gry

(MATEMATYCZNA)

Dz. potrafi skonstruować grę z wątkiem matematycznym, określa i ustala reguły i zasady gry, potrafi współdziałać w zespole

Wiosenne kwiaty- opowiadanie nauczycielki

(JĘZYKOWA)

Dz. zna nazwy wiosennych kwiatów, potrafi wymienić kwiaty chronione, odczytuje napisy i dopasowuje je do odpowiedniej ilustracji,, odczytuje zdania ślizgając się z głoski na głoskę

 

„Wiosna”

taniec

(MUZYCZNA)

Dz. utrwala kroki taneczne do piosenki, porusza się zgodnie z jej rytmem, synchronizuje ruch z muzyką

 

Powitanie wiosny –

(SPOŁECZNA)

Dz. prezentuje swoje umiejętności przed dużą publicznością, oswaja się z dużą sceną, pokonuje lęk i tremę, czuje się odpowiedzialne za prezentację, śpiewa piosenki, deklamuje wiersze, tańczy

 

Kolorowe doniczki

(PLASTYCZNA)

Dz. ozdabia wzorami litero podobnymi i innymi elementami wyciętymi z kolorowego papieru szablon doniczki.

 

Plan pracy opracowany zgodnie z Podstawą Programową Wych. Przedszkolnego dla przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych (Dz.U.nr 2 z 17 stycznia 2002 r., poz 18)

i realizowany na podstawie programów:

 

1.      „Odkrywam siebie i świat”

Program wychowania przedszkolnego pod redakcją U. Strzelczyk (DKOS-4013-1/02)

2.      „Dziecięca Matematyka”

E.Gruszczyk-Kolczyńskia (DKW-4013-5/01)

3.      „Przygotowanie dzieci w wieku przedszkolnym do nauki czytania i pisania”

Program autorski A. Buczek  (uchwała Rady Pedagogicznej z dnia 30.08.2002)

4.      „Pedagogizacja Rodziców”

Program autorski A. Buczek (uchwała Rady Pedagogicznej z dnia 4.06.2002)

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin