MARZEC 2007.doc

(157 KB) Pobierz
MARZEC 2007

MARZEC    2007

 

Opracowała: mgr B. Drążewska

 

 

 

GRUPA VII

 

 

 

Tematyka:

 

§       „Ostatnie podmuchy zimy” - 5.03.07 – 9.03.07

§       „Witaminy, witaminy…” - 12.03.07 – 16.03.07

§       „Witamy wiosnę”   -          19.03.07 – 23.03.07

§       „ Zwyczaje i tradycje związane ze Świętami Wielkanocnymi” 26.03.07 –30.03.07

 

 

Cele główne:

 

1.Prowokowanie do stawiania pytań, poszukiwania odpowiedzi.

2.Organizowanie działań umożliwiających poznawanie pogody marcowej.

3.Kształtowanie prawidłowych nawyków warunkujących zdrowie.

4.Stwarzanie warunków do rozwijania ekspresji słownej, plastycznej, muzycznej i ruchowej. w sferze językowej,

5.Wyrażanie siebie –własnych uczuć

1.Organizowanie działań sprzyjających kultywowaniu zwyczajów i tradycji związanych ze Świętami Wielkanocnymi.

 

2.Kształtowanie prawidłowych nawyków warunkujących zdrowie.

 

3.Rozumienie potrzeby wizyt kontrolnych u lekarza oraz potrzeby stałego kontrolowania i leczenia zębów.

 

Plan opracowano na podstawie:

 

Podstawy programowej

Programu autorskiego – „Potrafię sam”

Literatury:

 

1.      U.Smoczyńska- Nachtman –Rozśpiewane przedszkole.

2.     I. Salach- Nasza pani opowiada.

3.     E. Gruszczyk-Kolczyńska- Dziecięca matematyka.

4.     H. Kruk-Wybór literatury do zabaw i zajęć w przedszkolu.

5.     Edukacja w przedszkolu.

6.     Brygida Lojewska- Scenariusze zajęć dla dzieci pięcioletnich.

7.            M. Arndt, Przyroda przeżywana i obserwowana z dzieckiem przedszkolnym.

8.            E.Chmielewska-Zabawy logopedyczne i nie tylko

9.            Demel- Minimum logopedyczne

10.        K. Wlażnik- Wychowanie fizyczne

11.        M.Kownacka-Wesołe przedszkole

 

Tytuł  bloku tematycznego  i  data  „Ostatnie podmuchy zimy” - 5.03.07 – 9.03.07

 

 

 

Zajęcia w

ranku

 

Zajęcia

główne

 

      Sfera   aktywności            

   dzieci

 

Cele operacyjne zajęć

głównych

 

Zajęcia popołudniowe

 

Cele operacyjne zajęć

popołudniowych

 

„Słonko świeci- deszcz pada”- zabawa ruchowa z elementem ćwiczeń ortofonicznych.

 

 

„Jaka może być pogoda ?” -  zachęcenie do interesowania się światem pogody i przyrody w trakcie rozmowy kierowanej na podstawie książki „Razem ze słonkiem”, historyjki obrazkowej „Bałwankowe  wędrówki” oraz własnych spostrzeżeń. Nawiązanie do aktualnych warunków pogodowych.

 

Zestaw gimnastycznych wg  W. Sherborne- ruch kreatywny i prowadzący do współdziałania.

 

 

językowa

społeczna

przyrodni-cza

 

 

 

 

 

 

 

 

zdrowotna

Dziecko:

-wypowiada się na temat własnych obserwacji ,wymienia kilka charakterystycznych cech przedwiośnia, tworzy wypowiedź kilkuzdaniową na podstawie historyjki, czyta tekst w chmurkach

-ćwiczy wg pokazu i instrukcji nauczyciela, tworzy własny ruch z kolegą, przestrzega zawartych umów

 

 

„W krainie alfabetu” –utrwalenie poznanych liter w trakcie rozwiązywania różnorodnych zadań umysłowych.

Kształcenie spostrzegawczości wzrokowej; doskonalenie techniki czytania.

 

„Śpiewaj dalej”- zabawa muzyczna. Kształcenie umiejętności podjęcia wspólnego zadania w zespole rozwijanie poczucia rytmu oraz umiejętności wokalnych.

Dziecko:

-zna wprowadzone litery, odczytuje ich połączenia, rozwiązuje rebusy i zagadki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-podejmuje śpiew w określonej kolejności, zna poznane piosenki o tematyce zimowej

 

 

„Przejście po kamieniach”- zabawa ruchowa z elementem równowagi (z krążkami).

 

 

Na podstawie wierszy: Dziewięć bałwanków”  - A.  Łady- Grodzickiej (s.104) i „Bałwan i wiosna” (103) utrwalenie poznanych liczb, znaków,  wprowadzenie znaku matematycznego: „-„ .

 

„W marcu jak w garncu” – wykonanie ilustracji do przysłowia.

matematy-czna

 

 

 

 

 

 

plastyczna

 

 

 

 

 

 

-przelicza zbiory wzrastające i malejące, porównuje ich liczebność, prawidłowo stosuje znaki matematyczne, doskonali umiejętność dodawania i odejmowania w zakresie 9

-zna charakterystyczne cechy pogody marcowej i potrafi je zilustrować w formie ekspresji malarskiej

„Co się dzieje na przedwiośniu?” -wyjście do ogrodu przedszkolnego. Obserwacja środowiska przyrodniczego.

 

„Wierzbowe kotki” słuchanie wiersza T. Kubiaka.

-dostrzega zmiany w przyrodzie, dzieli się uwagami na temat własnych spostrzeżeń

 

 

 

 

-dz. wie jak wyglądają bazie, rozumie wieloznaczność wyrazu „kotki”

„Język na defiladzie” –ćwiczenie narządów mowy.

.

 

 

„Pierwsze kwiaty” –wprowadzenie głoski i litery „F” , f” w oparciu MDS M. Bogdanowicz w trakcie rozwiązywania zagadek I wykonywania różnorodnych zadań.

Zestaw zabaw ruchowych nr 17(Wlaźnik) – kształtowanie i utrzymanie równowagi ciała, sprawności ruchowej takiej jak zwinność i szybkość

językowa

społeczna

ruchowa

graficzna

 

 

 

zdrowotna

-wykonuje ćwiczenia  słuchowo-wzrokowo- ruchowe, zna literę f, F, układa nową  literę z tasiemek, czyta połączenia sylabowe z poznanych liter, odczytuje wprowadzone wyrazy

 

-doskonali ogólną sprawność ruchową

 

 

„Zakładamy zielony ogródek” – sianie i sadzenie z dziećmi nasion -kwity, trawa itp., warzyw – pietruszka, cebula, burak

 

„Echo rytmiczne” – zabawa muzyczna.

-zna sposoby sadzenia roślin, rozróżnia i segreguje różnorodne nasiona, bierze czynny udział w pracach poznają warunki potrzebne do rozwoju roślin;

-uwzględnia zmiany dynamiczne, chętnie śpiewa poznane piosenki w tym roku, śpiewa indywidualnie lub w grupkach

 

„Wiatr i wiaterek”- zabawa ruchowa z elementem ćwiczeń ortofonicznych i oddechowych.

 

 

„Pierwsze kwiaty” – zapoznanie  z nazwami kwiatów chronionych oraz fazą rozwoju rośliny na podstawie wiersza „Pierwiosnek”. Praca z książką s. 76.

 

„Kwiaty chronione” – składanka papierowa.

przyrodnicza

językowa

 

 

 

 

plastyczna

techniczna

-zna fazy rozwoju rośliny, potrafi nazwać poszczególne części rośliny, zauważa różnice w wyglądzie rośliny w różnych fazach jej rozwoju

-dobiera właściwe kolory papieru, dba o estetykę pracy, zna nazwy kwiatów chronionych

„Szukamy ukrytych roślin i ptaków” zabawa dydaktyczna.

 

„Wiosna lubi porządek”- prace porządkowe w kącikach tematycznych..

-umie wypowiadać się całym zdaniem, potrafi rozwiązywać zagadki, zna pierwsze zwiastuny wiosny

 

 

-układa i segreguje zabawki, rekwizyty w kącikach tematycznych

 

„Przejdź przez okienko”- zabawa ruchowa

 

 

„Wiosna tuż, tuż”- nauka piosenki  (Kalendarz muzyczny w przedszkolu)

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych doskonalących sprawność ruchową  z wykorzystaniem woreczków, oraz ćwiczenia przeciw płaskostopiu.

 

 

muzyczna

ruchowa

 

 

zdrowotna

-potrafi określić o czym jest piosenka, wie, że na wiosnę przylatują do nas bociany, zna znaczenie słowa: ozimina

-przyjmuje prawidłową postawę w trakcie różnorodnych ćwiczeń i zabaw

„Tajemnicze rysunki”- praca z komputerem w programie Paint.

 

„Termometr”- poszerzenie zakresu pojęcia miary o mierzenie temperatury w stopniach.

-posiada umiejętności rysowania w programie

Paint

 

-wie, jakie zastosowanie ma termometr, wie jak wygląda termometr pokojowy i zaokienny

 

 

 

 

Tytuł  bloku tematycznego  i  data „Witaminy, witaminy…” - 12.03.07 – 16.03.07

 

 

Zajęcia w

ranku

 

Zajęcia

główne

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin