PL. WYN.-Malowane IV.doc

(85 KB) Pobierz
PLAN WYNIKOWY – IV klasa SP

PLAN WYNIKOWY – IV klasa SP

na podstawie podręcznika  Malowane muzyką  IV  P. Piątek

 

Lp.

Treści programowe

Temat lekcji

Ilość godz

Środki dydaktyczne

Wymagania podstawowe

Wymagania ponadpodstawowe

 

IV klasa SP

 

I semestr  ( 16 godz.)

1.

Percepcja muzyki.

Budowa formalna pieśni.

Wartości muzyki ludowej i artystycznej. Śpiewanie.

Pieśni obowiązkowe. Hymn państwowy.

 

1 h

Podręcznik, płyta i odtwarzacz CD

Uczeń:

-zna nazwisko twórcy słów

-zna treść hymnu

-potrafi zaśpiewać hymn

potrafi odróżnić pieśń od piosenki

-potrafi powiedzieć cechy charakterystyczne mazurka

 

Uczeń:

-potrafi zagrać hymn na instrumencie klawiszowym

 

 

 

 

 

  

2.

Pieśni obowiązkowe-patriotyczne.

Wojenko wojenko, Płynie Wisła

1 h

-wie jaki charakter mają pieśni patriotyczne

-wie w jakich okolicznościach śpiewane są pieśni patriotyczne

-zna treść obu pieśni

-potrafi zaśpiewać w grupie

 

-potrafi zagrać na instrumencie melodię do obu piosenek

-potrafi grać i śpiewać pieśń jednocześnie

3.

Muzyka ludowa.

1 h

Płyta z nagraniem piosenki  Przybyli ułani pod okienko oraz

Bartoszu, Bartoszu

 

-potrafi przedstawić cechy, charakter  muzyki ludowej,

-zna treść obu pieśni

-potrafi zaśpiewać z pamięci obie pieśni

-potrafi zagrać obie pieśni na instrumencie klawiszowym

4.

 

Co to jest wartość rytmiczna - utrwalenie wiadomości.

 

1 h

 

-potrafi wyjaśnić co to jest rytm

-zna całą nutę, półnutę, ćwierćnutę, ósemkę, szesnastkę, pauzy,

-zna pojęcia: metrum, takt, klucz wiolinowy, klucz basowy,

-potrafi uzupełniać takty odpowiednimi wartościami rytmicznymi

 

-potrafi uzupełniać takty odpowiednimi wartościami rytmicznymi o wyższym stopniu trudności

-potrafi do schematu rytmicznego dodać dźwięki tak aby tworzyły one melodię

5.

Percepcja muzyki.

Budowa formalna utworu muzycznego

Jak powstaje melodia (muzyka).

 

1 h

Podręcznik, płyta i odtwarzacz CD

-zna pojęcie melodii

-wie co to jest wysokość dźwięku

-potrafi napisać gamę C-dur na pięciolinii

-zna wartości rytmiczne oraz metrum

 

-potrafi zapisać melodię na pięciolinii

-potrafi wykonać melodię w odpowiedniej dynamice,

rytmie, artykulacji

6.

Ekspresja muzyczna. Śpiewanie.

Piosenka na Dzień nauczyciela Plecak na plecach

 

 

1 h

Instrument klawiszowy,

Płyta i odtwarzacz CD

-potrafi poprawnie zaśpiewać

-potrafi poprawnie wymawiać tekst piosenki

 

-potrafi zagrać na instrumencie klawiszowym piosenkę

-potrafi do rytmu i melodii piosenki ułożyć własne słowa

7.

Percepcja muzyki.

Brzmienie

i środki wykonawcze

 

Instrumenty perkusyjne

 

2 h

Podręcznik, płyta i odtwarzacz CD

-potrafi wymienić instrumenty perkusyjne w słuchanym utworze

-potrafi wystukać na instrumencie rytm

 

-potrafi wystukać na instrumencie własny, ułożony rytm

8.

Muzykowanie na instrumentach perkusyjnych Eine Kleine Nacht Musik W.A.Mozarta

 

 

1 h

9.

Percepcja muzyki. Brzmienie

i środki wykonawcze.

Tworzenie akompaniamentów perkusyjnych do piosenek

Kaczka dziwaczka, Na wyspach Bergamutach

 

1 h

-zna rytmiczne wartości

-potrafi ułożyć prosty akompaniament rytmiczny do piosenki

-potrafi wykonać akompaniament bez oraz z muzyką

-potrafi ułożyć skomplikowany akompaniament rytmiczny do piosenki

-potrafi wykonać akompaniament rytmiczny bez oraz z melodią

-potrafi jednocześnie akompaniować i śpiewać piosenkę

 

10.

Percepcja muzyczna. Wartości muzyki ludowej i artystycznej.

Tradycje Bożonarodzeniowe.

1 h

Płyty z nagraniami kolęd i odtwarzacz CD, teksty kolęd, instrument klawiszowy

-zna Scherzo h-moll

op. 20 F. Chopina (fragm. Lulajże, Jezuniu)

-potrafi wymienić tradycje świąteczne w rodzinnym domu

-potrafi podać które tradycje świąteczne są zapożyczone z innych krajów

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin