czy dzieci mogą mieć wpływ na ochronę środowiska.doc

(22 KB) Pobierz
KONSPEKT DO ZAJĘĆ

KONSPEKT DO ZAJĘĆ

KWIECIEŃ    

 

 

Temat: Czy dzieci mogą mieć wpływ na ochronę środowiska?

 

 

CELE:

-- zapoznanie dzieci z wierszem J.Porazińskiej pt. „Chora rzeka”.

    wybór literatury Kruk.

-- zapoznanie z formami ochrony środowiska naturalnego

-- uświadomienie dzieciom konieczności ochrony przyrody dla dobra

    człowieka.

-- zwracanie uwagi na zachowanie porządku w parkach, na placu zabaw

    podczas wycieczek do lasu, na łąkę, nad rzekę.

-- kształcenie aktywnej postawy wobec środowiska naturalnego

-- utrwalenie poznanych liter w czasie układania hasła:

    „Chora rzeka”, „Zdrowy las” – praca wg. wzoru.

 

POMOCE:

Ilustracje przedstawiające „chorą rzekę” zanieczyszczoną , bez zanieczyszczeń, brudny las, czysty , dymiące kominy, napisy do globalnego czytania :ZAKAZ KĄPIELI, BRUDNY LAS, CZYSTY LAS, CHORA RZEKA, ZDROWA RZEKA, naczynia z wodą mętną

i czystą, nagranie utworu „Cztery pory roku” Vivaldiego.

 

PREBIEG ZAJĘCIA:

1.    Przywitanie się dzieci piosenką „Witam was…”

2.    Zapoznanie z wierszem „Chora rzeka”, „Leśna polanka”.

3.    Omówienie treści utworów.

4.    Nawiązywanie rozmowy do zakazu kąpieli w brudnej rzece i dlaczego?. Globalne czytanie.

5.    Czy tylko chronimy rzeki, jeziora i stawy, czy też całą otaczającą nas przyrodę.

6.    Przyczyny zagrożeń lasów?

7.    Zabawa ruchowa do muzyki Vivaldiego

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin