MR-363-ESPACE-3.pdf

(407 KB) Pobierz
MR-363-ESPACE-3
Podwozie
SYSTEM KONTROLI CIŚNIENIA W
OGUMIENIU
WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO
AUTOMATYCZNY HAMULEC PARKINGOWY
UKŁAD ABS
JK0B - JK0D - JK0G - JK0H - JK0J - JK0K
77 11 316 267
SIERPIEŃ 2002
EDITION POLONAISE
"Metody napraw zalecane przez producenta w niniejszej dokumentacji zostały
opracowane na podstawie warunków technicznych obowiązujących w dniu
redagowania tekstu.
Wszelkie prawa autorskie są zastrzeżone dla Renault.
Przedruk lub tłumaczenie, nawet częściowe, niniejszego dokumentu, jak również
używanie systemu numerów katalogowych części zamiennych są zabronione bez
wcześniejszej pisemnej zgody Renault.
Mogą one ulec zmianom w przypadku wprowadzania przez producenta modyfikacji
procesu produkcji różnych podzespołów i akcesoriów pojazdów tej marki".
© Renault 2002
229178216.008.png 229178216.009.png 229178216.010.png 229178216.011.png 229178216.001.png 229178216.002.png 229178216.003.png
Podwozie
Spis treści
Strona
Strona
35B
system kontroli ciśnienia w
ogumieniu
37B
automatyczny hamulec parkingowy
Informacje wstępne
37B-1
Informacje wstępne
35B-1
Interpretacja usterek
37B-8
Kontrola zgodności parametrów
37B-42
Interpretacja usterek
35B-4
Uwagi klienta
37B-49
Kontrola zgodności parametrów
35B-11
Drzewko lokalizacji usterki
37B-50
Interpretacja stanów
35B-15
Interpretacja parametrów
35B-16
Interpretacja poleceń
35B-20
Informacje pomocnicze
35B-21
system ABS
38C
36B
Informacje wstępne
38C-1
WSPOMAGANIE UKŁADU
KIEROWNICZEGO
Interpretacja usterek
38C-2
Kontrola zgodności
38C-54
Informacje pomocnicze
38C-55
Informacje wstępne
36B-1
Interpretacja stanów
38C-58
Uwagi klienta
38C-60
Interpretacja usterek
36B-3
Drzewko lokalizacji usterek
38C-61
Kontrola zgodności parametrów
36B-6
Interpretacja parametrów
36B-7
Interpretacja poleceń
36B-10
Konfiguracja
36B-11
229178216.004.png
Nr Programu: 11
Nr Vdiag: 09
SYSTEM KONTROLI CIŚNIENIA W OPONACH
Diagnostyka - Informacje wstępne
135B
35B
Niniejszy dokument przedstawia diagnostykę stosowaną w modułach elektronicznych "S.S.P.P."
(System kontroli ciśnienia w oponach), w który wyposażony jest model ESPACE.
Aby przeprowadzić diagnostykę tego systemu, należy obowiązkowo dysponować następującymi
materiałami:
– Nota Techniczna "Diagnostyka ogólna",
– Podręcznik Napraw dotyczący danego modelu,
– Schemat elektryczny funkcji dla danego pojazdu,
– Przyrządy wymienione w rubryce "Niezbędne narzędzia".
OGÓLNE ZASADY DIAGNOSTYKI
Uruchomienie jednego z przyrządów diagnostycznych w celu przeprowadzenia identyfikacji systemu, w jaki
wyposażony jest pojazd (odczyt rodziny modułu elektronicznego " SYSTEMU KONTROLI CIŚNIENIA W
OPONACH ").
Odszukanie dokumentów "Diagnostyka" odpowiednich dla danego systemu.
Uwzględnienie danych zawartych w rozdziale Informacje wstępne .
Odczyt usterek zapisanych w pamięci modułu elektronicznego i wykorzystanie części "interpretacja usterek" w
dokumentach.
Przypomnienie: każda usterka jest interpretowana ze względu na typ jej zapisu (usterka obecna, usterka
zapisana w pamięci, usterka obecna lub zapisana w pamięci). Kontrole określone dla opracowania każdej usterki
mogą być stosowane w pojeździe wyłącznie, jeśli usterka sygnalizowana przez przyrząd diagnostyczny jest
interpretowana w dokumencie zgodnie z typem jej zapamiętywania. Typ zapisu należy stwierdzić poprzez użycie
przyrządu diagnostycznego po wyłączeniu i włączeniu zapłonu.
Jeśli usterka jest interpretowana po rozpoznaniu jej jako "zapisanej w pamięci", warunki przeprowadzania
diagnostyki znajdują się w ramce "Zalecenia". Jeżeli warunki nie są spełnione, wykonać diagnostykę w celu kontroli
obwodu wadliwej części, gdyż usterka już nie jest obecna w pojeździe. Tę samą procedurę wykonać gdy usterka
jest stwierdzona jako zapisana w pamięci przez przyrząd diagnostyczny, a w dokumentacji figuruje tylko jako
usterka obecna.
Przeprowadzić kontrolę zgodności (ujawnienie ewentualnych nieprawidłowości nie zgłoszonych jeszcze przez
autodiagnostykę systemu) i zastosowanie odpowiednich trybów diagnostycznych zależnie od wyników.
Potwierdzenie naprawy (brak uwagi klienta).
SSPP J81 V09 v1.O
35B-1
SYSTEM KONTROLI CIŚNIENIA W OPONACH
Diagnostyka - Informacje wstępne
229178216.005.png
Nr Programu: 11
Nr Vdiag: 09
SYSTEM KONTROLI CIŚNIENIA W OPONACH
Diagnostyka - Informacje wstępne
35B
Niniejszy rozdział diagnostyczny składa się z dwóch części:
– części dotyczącej systemu wyposażonego tylko w poduszki powietrzne czołowe, oznaczonego jako "Elementy
czołowe",
– części dotyczącej systemu wyposażonego w poduszki powietrzne czołowe i boczne, oznaczonego jako "Elementy
boczne".
Warunki przeprowadzania kontroli w ramach niżej opisanych czynności diagnostycznych:
W niniejszej diagnostyce każda usterka jest interpretowana ze względu na typ jej zapisu (usterka obecna, usterka
zapisana w pamięci, usterka obecna lub zapisana w pamięci).
Kontrole opisane przy każdej usterce można zatem zastosować tylko wtedy, gdy usterka stwierdzona przyrządem
diagnostycznym jest interpretowana według typu zapisu.
Jeżeli usterka jest interpretowana wyłącznie wtedy, gdy została zgłoszona jako "obecna", to stosowanie diagnostyki
kiedy jest ona tylko "zapisana w pamięci" nie umożliwi zlokalizowania przyczyny zapisu tej usterki w pamięci. W
takim wypadku powinna być wykonana wyłącznie kontrola wiązki przewodów oraz połączeń wadliwego elementu
(możliwe jest sprawdzanie danej wiązki przewodów w trybie diagnostycznym jako próba doprowadzenia do
wyświetlenia zmiany usterki zapisanej w pamięci w usterkę obecną).
Jeżeli usterka jest interpretowana, gdy została "zapisana w pamięci", warunki stwierdzenia rzeczywistej obecności
usterki (oraz konieczność zastosowania diagnostyki) pojawiają się w ramce "Zalecenia " lub na początku
interpretacji punktu.
UWAGA: zapłon powinien zostać wyłączony przed użyciem przyrządu diagnostycznego.
Narzędzia niezbędne do wszelkich napraw systemów poduszek powietrznych i napinaczy pasów
bezpieczeństwa:
– Przyrządy diagnostyczne (z wyjątkiem XR 25).
– Zestaw adapterów i końcówek potrzebnych przy używaniu funkcji "Kontrola wiązek przewodów poduszek
powietrznych i napinaczy pasów" przyrządów CLIP i NXR lub walizki XRBAG z aktualizacją obejmującą adaptery
30-ścieżkowy B40 (z podstawą modułu elektronicznego w kolorze żółtym) i 50-ścieżkowy B50 (z podstawą
modułu elektronicznego w kolorze pomarańczowym).
– Adapter 2-ścieżkowy B36 .
– Końcówki do kontroli 10 i 16 ścieżkowe Elé. 1617 .
Przypomnienie:
Podczas napraw i kontroli systemów zabezpieczających airbag/napinacze pasów, konieczne jest zablokowanie
modułu elektronicznego za pomocą specjalnego polecenia, aby wyeliminować ryzyko nieoczekiwanego odpalenia
(wszystkie linie odpalająca przejdą wówczas w stan "uśpienia"). Tryb "zablokowany" jest sygnalizowany przez
zapalenie się kontrolki na desce rozdzielczej.
Jeżeli kontrola lub naprawa odbywa się w następstwie zderzenia, podczas którego doszło do zadziałania
napinaczy pasów i/lub poduszek powietrznych, zablokowanie będzie możliwe dopiero po wprowadzeniu
polecenia odblokowania modułu elektronicznego.
W następstwie zderzenia, podczas którego doszło do zadziałania napinaczy pasów i/lub poduszek
powietrznych, skasowanie usterek zapisanych w pamięci będzie możliwe dopiero po wprowadzeniu
polecenia "Odczyt warunków zderzenia", a następnie "Odblokowanie" modułu elektronicznego.
Nigdy nie przeprowadzać pomiarów na liniach odpalających poduszek powietrznych i napinaczy pasów
bezpieczeństwa innym przyrządem niż XRBAG lub funkcją "Kontrola wiązek przewodów elektrycznych poduszek
powietrznych i napinaczy pasów bezpieczeństwa" przyrządów CLIP i NXR.
Przed użyciem zapalnika bezwładnościowego upewnić się, że jego oporność zawiera się między 1,8 a 2,5 .
Sprawdzić, czy podczas badania napięcie zasilania modułu elektronicznego nie spada poniżej 10 V .
SSPP J81 V09 v1.O
35B-2
229178216.006.png
SYSTEM KONTROLI CIŚNIENIA W OPONACH
Diagnostyka - Informacje wstępne
35B
Narzędzia niezbędne do wykonywania napraw systemu kontroli ciśnienia w oponach
– Przyrządy diagnostyczne CLIP, NXR i optima.
– Wzbudzacz zaworów nr ref.: MS-1607 (jeśli to narzędzie jest dostępne w serwisie).
– Końcówka nr ref.: 1603 , do wykonywania wszelkich prac przy złączach Modułu Zespolonego w Kkabinie.
– Multimetr.
Ustalenie komunikacji między Modułem Zespolonym w Kabinie a narzędziem diagnostycznym (CLIP lub
NXR):
Podłączyć przewód do gniazda diagnostycznego (nie ma potrzeby włączania zapłonu).
Clip lub NXR :
– Włączyć urządzenie,
– Wybrać typ pojazdu i wykonać test sieci multipleksowej,
– Wybrać dziedzinę: "OGUMIENIE",
– Postępować zgodnie z procedurą diagnostyczną opisaną wcześniej.
WAŻNE:
WYMIANA MODUŁU ZESPOLONEGO W KABINIE
Po dokonaniu wymiany Modułu Zespolonego w Kabinie należy skonfigurować moduł elektroniczny.
Patrz rozdział "Konfiguracja" w niniejszej nocie, oraz Podręcznik Napraw, rozdział 87: "Moduł Zespolony
w Kabinie".
SSPP J81 V09 v1.O
35B-3
135B
Nr Programu: 11
Nr Vdiag: 09
SYSTEM KONTROLI CIŚNIENIA W OPONACH
Diagnostyka - Informacje wstępne
229178216.007.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin