Zabawy z mamą i tatą.doc

(29 KB) Pobierz
Zabawy z mamą i tatą

Zabawy z mamą i tatą

J Rysowanie i malowanie – farby plakatówki, pędzelek, dużo kartek papieru, duże kartony i.... duuuuużo cierpliwości, 
                żeby się nie przejmować tym, że wszystko dookoła jest brudne

J Karton (np. po telewizorze) do zrobienia domku, który można następnie pomalować razem z dzieckiem

J Zabawa w „a ku ku” – przykrywamy dziecko chustką, można w ten sposób chować również zabawki

J Jazda samochodem po mieszkaniu z przystankami, zabieranie pasażerów i nazywanie przystanków (uwaga, przystanek
                komoda, wsiada miś, wysiada piesek, etc.)

J Wożenie dziecka w kocu po podłodze, wersja huśtawka, ale muszą być dwie dorosłe osoby do bujania

J Pływamy na statku – poduszce z kanapy

J Zabawa ciastoliną -robimy węże, jeże, bałwanki itp.

J Domki dla misiów lub innych zabawek – kładziemy na podłodze np. kartonowe pudełka (mogą być z wieczkami),
               poszukiwanie ukrytych zabawek – zabawa według inwencji

J Wersja garnuszka na klocuszek – dziecko wrzuca duże guziki i pojedyncze klucze do puszki z otworem

J Ganie się, udając pieski, węże, latające ptaszki itp.

J Czytamy książeczki tzn. objaśniamy obrazki

J JZabawa w chowanego – dziecko najczęściej chowa się do naszych kryjówek

J Robimy zdjęcia telefonem lub aparatem cyfrowym różnym przedmiotom lub zabawkom w domu, następnie
                pokazujemy i pytamy gdzie to jest

J Chowamy różne przedmioty, na początek w widoczne miejsca, następnie utrudniamy

J Zabawy z czapkami – różne wersje: zbieramy różne czapki mamy, taty, dziecka, czepki kąpielowe, wkładamy je
                zwierzątkom lub przymierzamy przed lustrem śmiejąc się z siebie nawzajem, wrzucamy czapki z odległości i najczęściej z
               wysokości rąk mamy do łóżeczka, następnie dziecko wyrzuca je na podłogę i zabawa od nowa.

J Zabawa w teatrzyk – chowamy się za fotelem, misie występują na oparciu. Scenariusz dowolny, można również
                śpiewać piosenki z wykorzystaniem różnych zabawek.

J Zabawy z balonem – podbijanie kilku balonów, rysowanie wesołych buziek na balonach, można dokleić „włosy” z
               krepiny, wypuszczamy powietrze z balona i gonimy za nim

J Zabawy z kolorowymi czasopismami – odszukujemy np. dzieci, samochody, zwierzątka itp.


J Turlanie się po podłodze

J Kulki z papieru – robimy kule z gazet, którymi można się obrzucać lub wrzucać np. do dużego garnka, drzemy papier
                na drobne kawałeczki, w ten sposób powstaje „śnieg”. Kawałeczki papieru można zbierać łopatką do wiaderka,
                podrzucać i rozdmuchiwać - bałaganu co niemiara, ale szybko się sprząta!!

J Zabawy z parasolką: do końcówek parasolki przywiązujemy na nitkach małe zabawki lub figurki wykonane z papieru –
                chodzimy po domu śpiewając wesołe piosenki, chowamy się pod parasol i mówimy „pada deszcz”, zabawy według
                inwencji, ale kolorowy parasol dobrze się sprawdza

J Bańki mydlane

J Tuby kartonowe – z dużych kartonów robimy, tuby i układamy tam pluszowe zwierzaki, później wyjmujemy drugą
                stroną

J Oglądanie zdjęć – poświęcamy kilka zdjęć gorszej jakości na specjalny album do oglądania dla dziecka, można tam  umieszczać zdjęcia wycięte z gazet

J Poduszkowy koń – poduszkę owijamy w koc, związujemy gumą, powstaje "koń", można z niego spadać na tapczan  i "wozić" inne zabawki

J Zjeżdżalnia – obok fotela układamy poduchy, na które można zjeżdżać 

J Odrysowywanie kształtów rączek i stóp – następnie dziecko może je pokolorować

J Papierowe samoloty – robimy samoloty z papieru (takie jak w szkole podstawowej), rzucamy i ganiamy za nimi po  całym domu

J Basen – wyciągamy wszystkie akcesoria basenowe (czepek, kostium, koło, piłka itp. ) i pływamy po podłodze, można
                wykorzystać mały basenik ogrodowy – oczywiście bez wody

J Kąpiel „na sucho” – wyjmujemy wanienkę dziecka, wrzucamy zabawki, można wykąpać lalę, wykonując wszystkie    czynności jakie robimy w czasie kąpieli dziecka

J Zabawy latarką – w ciemnym pokoju zapalamy i gasimy latarkę mówiąc „jasno – ciemno”, „światło – nie ma światła”,  można przykleić kolorową krepinę.

J Wieża z pudełek – zbieramy pudełka różnej wielkości (np. po butach, lekarstwach, ryżu, sokach itp.), budujemy z nich
                wieże i różne domki, a następnie rozwalamy. Można wkładać większe w mniejsze.

J Grzechotki – do puszek po napojach lub plastikowych butelek wrzucamy ryż, kaszę itp. Grzechotki wykorzystujemy w
                 trakcie śpiewania rytmicznych piosenek.

J Czarodziejska różdżka – z kolorowej krepiny wycinamy paski, przyklejamy do patyczka, wykorzystujemy w czasie
                 różnych zabaw.
J Karuzela – wprawiamy w ruch obrotowy np. kółka z piramidki, dziecko może je łapać

J Trąby z papieru – robimy tuby z papieru i trąbimy przez nie

J Tor przeszkód – robimy prosty tor przeszkód z krzeseł, poduszek itp. pokonujemy go razem z dzieckiem

J Szałas – budujemy szałas z koców i krzeseł
J Pociąg – ustawiamy pociąg z krzeseł

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin