Interfejs DDT 2000 Renault Nissan Dacia
Charakterystyka urządzenia:
Przy pomocy tego interfejsu można zdiagnozować wszystkie systemy znajdujące się w samochodzie, dzięki temu można bardzo szybko wykryć usterkę, oprogramowanie pozwala w bardzo prosty sposób:
· kasować kody usterek (AIR BAG, ABS, IMMOBILIZER, SILNIK, ŚWIECE ŻAROWE, CZUJNIK TEMP. SONDA LAMBDA ITD.),
· kasować inspekcje olejową zarówno ze stałym przedziałem okresowym, jak i ze zmiennym przedziałem okresowym, Long Life.
· podglądać i rejestrować bieżące parametry samochodu podczas jazdy: silnik, ciśnienie doładowania, czasy wtrysków, korekcje i kodowanie wtrysków, temperaturę, przepływomierz, wskaźniki, itp.),adaptować i korygować nowe elementy w samochodzie: kąt wtrysku, przepustnica, regulacja obrotów i zapłonu, dawkę wtrysku przy rozruchu, uchylenie EGR, )
· kodować piloty.
W przypadku wybrania już odpowiedniego sterownika np. komputera silnika możliwe jest:- odczytywanie oczekujących kodów błędów (DTC)- odczytywanie zarejestrowanych kodów błędów (DTC)- kasowanie kodów oraz kontrolki "check engine" (MIL)- możliwość zapisywania odczytywanych danych do pliku w celu późniejszej analizy- diagnoza elementów wykonawczych typu przepustnice zawory, czujniki- dynamiczne sprawdzenie zapłonu, dawki rozruchowej, - prędkość obrotowa silnika (RPM) - obciążenie (Calculated Load Value) - temperatura płynu chłodzącego (Coolant Temperature) - status układu paliwowego (Fuel System Status) - prędkość pojazdu (Vehicle Speed) - krótkoterminowa korekta czasu wtrysku (Short Term Fuel Trim) - długoterminowa korekta czasu wtrysku (Long Term Fuel Trim) - podciśnienie w kolektorze ssącym (Intake Manifold Pressure) - kąt wyprzedzenia zapłonu (Timing Advance) - temperatura pobieranego powietrza (Intake Air Temperature) - przepływ powietrza - wskazanie przepływomierza (Air Flow Rate) - położenie przepustnicy TPS (Absolute Throttle Position) - wskazania sondy lambda (Oxygen sensor voltages/associated short term fuel trims) - ciśnienie paliwa (Fuel Pressure)- sprawdzenie kondycji silnika na podstawie zużycia poszczególnych cylindrów - czyliróżnicy w dawkach paliwa dozowanych przez komputer na poszczególne cylindry, aby silnik równo pracował na biegu jałowym.- pomiary parametrów pojazdu - mocy i przyspieszenia
Ponadto w przypadku wybrania już odpowiedniego sterownika np. komputera silnika możliwe jest odczytanie kodów błędów, wykasowanie oraz ich, diagnoza. Diagnoza elementów wykonawczych typu przepustnice, zawory elektromagnetyczne, czujniki.Korekcja niektórych wartości w pamięci sterownika np. dawki paliwa do rozruchu lub podniesienie obrotów biegu jałowego w przypadku wibracji lub nierównomiernej pracy.Dynamiczne sprawdzenie zapłonu, dawki rozruchowej, sprawdzenie kondycji silnika na podstawie zużycia poszczególnych cylindrów - czyli różnicy w dawkach paliwa dozowanych przez sterownik ECU na poszczególne cylindry, aby silnik równo pracował na biegu jałowym.
Technologia wykonania
Interfejs do komputera jest podłączany poprzez port USB, idealny do komputerów które nie posiadają portów COM. Posiada 2 linie K automatycznie przełączane z linią L, (nie jest to interfejs na maxie ze zwartą linią K i L jak na niektórych aukcjach tylko autentyczny interfejs KKL- automatyczne przełączanie między K i L realizowane przez elektronikę w interfejsie) co zapewnia pełną kompatybilność zarówno ze samochodami starszymi, jak i tymi po 2002r. Elektronika jest wbudowana we wtyk OBD2, zapewnia komfortowe podpięcie do samochodów wyposażonych w gniazdo OBD2. Jest wyposażony w diodę sygnalizujące stan zasilania.
Oprogramowanie Współpracuje z programem DDT2000Zastosowanie: Przy pomocy interfejsu można zdiagnozować wszystkie systemy znajdujące się w samochodzie, dzieki temu można bardzo szybko wykryć usterkę, oprogramowanie pozwala w bardzo prosty sposób:
· podglądać i rejestrować bieżące parametry samochodu podczas jazdy: silnik, ciśnienie doładowania, czasy wtrysków, korekcje wtrysków , temperaturę, przepływomierz, wskaźniki, itp.) Przy odrobinie doświadczenia można:
· adaptować i korygować nowe elementy w samochodzie: kąt wtrysku, dawkę wtrysku, przepustnica, regulacja obrotów i zapłonu, dawkę wtrysku przy rozruchu, uchylenie EGR, sprawdzenie ciśnienie doładowania, sprawności regulacji doładowania VTG, możliwość oceny stanu technicznego turbiny, silnika, pompo wtryskiwaczy, pompy wtryskowej na podstawie otrzymanych danych(logi). programować wtryskiwacze
· kodować piloty. Podstawowe funkcje interfejsu:Elektronika silnika ( w tym diagnoza elementów wykonawczych, czujników, sprawdzenie zapłonu, regulacja wtrysku, regulacja dawki wtrysku, uchylenie % EGR, sprawdzenie ciśnienie doładowania, sprawności regulacji doładowania, możliwość oceny stanu technicznego turbiny, silnika, 1. Elektronika Silnika 2. System ABS 3. Poduszki powietrzne SRS 4. Immobiliser - dopasowywanie nowych kluczyków5. Centralny zamek, alarm - fabryczne6. Skrzynia biegów automatyczna7. Liczniki i wskaźniki - komputer ECU8. Radio, system nawigacji, telewizja9. System dodatkowego ogrzewania (typu webasto lub inne)10. Klimatyzacja11. System pomocy przy parkowaniu 12. Regulacja zasięgu świateł (xenony)13. Szyberdach itd
DDT 2000
Obsługiwane modele:
RENAULT: Twingo Clio ModusMegane & ScenicMegane IILagunaLaguna IIAvantimeSafrane VelStatisEspace IV
Master Kangoo W61 TrafficMascottNISSAN: March-Micra, Primera, Almera;
DACIA: Logan, Nova;.
Interfejs diagnostyczny Renault DDT2000 K-LINE OBD2 na USB do samochodów Renault Nissan Dacia.Interfejs jest alternatywą dla urządzenia serwisowego CAN CLIP. Oba testery posiadają te same funkcje i pozwalają na kompleksową diagnostykę samochodu. Interfejs został zaprojektowany tak aby z komputera PC/laptopa uczynić profesjonalne narzędzie diagnostyczne. Ma minimalne wymagania sprzętowe, wystarczy praktycznie każdy komputer klasy Pentium lub laptop z portem USB. Interfejs podłączany do komputera przez port USB, idealny do komputerów które nie posiadają portów RS232 COM.
Zawartość sprzedawanego zestawu:1. Interfejs USB DDT2000 z 2 liniami K - KKL we wtyku OBD22. Płyta CD ze sterownikami, tłumaczeniem niektórych fukncji programu, instrukcje m.in. kodowanie czujników ciśnienia opon, zmiana języka wyświetlacza, kasowanie inspekcji.
3. instrukcja instalacji interfejsu i oprogramowania.
Lewatywian