Cele ogólne-Aktywizowanie myślenia dzieci poprzez podejmowanie działań w zakresie klasyfikacji jakościowo – ilościowej zbiorów,-Doskonalenie analizy wzrokowo - słuchowej,-Doskonalenie działalności ruchowej-Wdrażanie do samodzielnego podejmowania działań oraz do zgodnego współdziałania w grupie,Cele operacyjne:Dziecko:-przelicza elementy zbioru,-zna i stosuje znaki:<,>,+,-,=,-układa proste działania matematyczne do zadań z treścią,-rozwiązuje zagadki,-dopasowuje podpisy do obrazków,-potrafi odczytać proste wyrazy,-zna cyfry 1 – 10,-zna kwiaty łąkowe,-zna zwierzęta zamieszkujące łąkę,-umie dokonać analizy i syntezy wyrazów,-doskonali koordynację wzrokowo - ruchową i spostrzegawczość,-doskonali umiejętność czytania,-koncentruje uwagę, pamięć, zdolności skojarzeniowe-odczuwa potrzebę komunikacji i współpracy z rówieśnikami,Metody:-aktywne-problemowe-zadań stawianych dzieckuFormy pracy: indywidualna, zespołowaŚrodki wspomagające działanie: puzzle, karty pracy, płyta z nagraniem piosenki, alfabet ruchomy,Przebieg zajęć:1.Podział dzieci wg. emblematów na grupy, 2.Przywitanie z rodzicami i gośćmi „Iskierka”, zajęciemiejsc3.Zatańczenie i zaśpiewanie piosenki na rozpoczęcie zajęć.4.Układanie puzzli przedstawiających łąkowe kwiaty: maki, bratki oraz owady” motyle. Dopasowanie do nich odpowiedniego podpisu. Głośne odczytanie wybranych zdań. Przyklejenie ułożonych puzzli i odpowiedniego zdania na kartkę i powieszenie na tablicy.5.Odgadywanie zagadek:-Sto płatków biało - różowychDookoła żółtego środka.Każdy chyba odgadnie, że to kwitnie ..... (stokrotka)-Kwiat, co się latem na łące czerwieni,Będzie grzechotką w późnej jesieni. (mak)-Lata nad łąką w czerwonej kapotce, A na tej kapotce jest kropka przy kropce. (biedronka)-Skrzydełka mam jak płatki, choć sam nie jestem kwiatem.I nad kwiatami w słońcu wesoło fruwam latem. (motyl)Przegłoskowanie odgadniętych wyrazów oraz dzielenie ich na sylaby.Układanie z liter alfabetu ruchomego odgadniętych nazw.6.Zabawa w „Króla łąki”. Dzieci siedzą na krzesłach wkole. Jedno z nich jest królem łąki. Dzieci wybierają jakim kwiatem lub zwierzęciem chcą być. Król łąki przywołuje mieszkańców do siebie, dzieci= zamieniają się miejscami.(powtórzyć 3 –4 razy).7.Rozwiązywanie zadań matematycznych. Wstaw znaki – rozdanie kart pracy.8.Przeczytanie i rozwiązanie zadania tekstowego.Na liściu siedziało 10 biedronek. 5 z nich odleciało. Ile biedronek zostało na liściu?10 – 5 = 5Odp.: Na liściu zostało 5 biedronek.9.Zaśpiewanie i zatańczenie do piosenki o łące.10.Zrobienie witraża kwiatowego wraz z rodzicami.11. Sprzątnięcie stanowisk pracy.12. Ewaluacja zajęć – rodzice i dzieci przyczepiają kwiatowewitraże na tablicy z uśmiechnięta lub smutną buźką (w zależności czy się im zajęcia podobały czy nie).13. Rozdanie pamiątkowych dyplomów za udział w zabawie i zajęciach.
joannaprzybytkowska