13.
Ludzie do ludzi
15.
Fale na oceanie
CSU PRZEBIEG:
MATERIAŁY: niepotrzebne
CEL: podniesienie nastroju, integracja grupy
PRZEBIEG: wszyscy dobierają się w pary. Osoba, która nie ma pary, kontroluje wykonanie i kieruje pracą zabawy mówiąc np.: nos do nosa lub plecy do pleców, czy ręka do nogi itp. Kiedy mówi: ludzie do ludzi, każdy zmienia partnera (łącznie z osobą wydającą polecenia). Osoba, która zostanie bez pary, prowadzi zabawę dalej
14.
Krzesło elektryczne
zabawa, podniesienie nastroju
wszyscy siedzą na krzesłach w kręgu. Dwa krzesła są puste. Jedna osoba stoi w środku. Kiedy prowadzący mówi: fale w lewo, wszyscy przesuwają się w lewo na krzesłach, patrząc jednocześnie do środka koła i utrzymując pozycję siedzącą (gdy mówi: w prawo -przesuwają się w prawo). Osoba ze środka próbuje zająć wolne krzesło. Jeśli jej się to uda, osoba z jej prawej strony zajmuje miejsce w środku koła i zabawa toczy się dalej. Osoba prowadząca w dowolnym momencie przerywa przemieszczanie się, mówiąc: stop lub zamieniając kierunek
16.
MATERIAŁY: jedno krzesło lub lepiej materacCEL: zabawa, ruch
PRZEBIEG: jest to zabawa dla dużej grupy. Wszyscy ustawiają się w kręgu i biorą za ręce, w środku jest „elektryczne krzesło". Zadanie polega na tym, aby zmusić sąsiadów do dotknięcia krzesła (nie wolno puszczać ich rąk). Ten, kto dotknie krzesła, odpada z gry i opuszcza krąg. Krąg robi się więc coraz mniejszy. Wygrywa ten, kto zostanie ostatni
WARIANTY: można grać z zamkniętymi oczami, plecami do środka
Żółw
CEL: zabawa, podniesienie nastroju, budowanie zaufania
PRZEBIEG: celem jest przejście pokoju na czworakach. Każda osoba dostaje numer 1, 2 lub 3 i gdy dany numer jest wywoływany, przesuwa się wzdłuż jednej ściany, aż znajdzie się z drugiej strony pokoju
WARIANTY: na drodze mogą być różne przeszkody
96
97
katie1703