str 18 i 19.doc

(18 KB) Pobierz

7.


Kategorie I   9.


Znajdź swojego partnera


 






MATERIAŁY: niepotrzebne

CEL:              przełamanie lodów, zabawa, samopoznanie

PRZEBIEG: wszyscy siedzą w kole, osoba prowadząca wymienia jakąś grupę ludzi, np. miłośnicy psów, okularnicy, pala­cze, sportowcy itp. Osoby, które czują się członkami tych grup, wstają i robią mały krok w kierunku środka koła. Przy wymienianiu każdej kategorii ludzi posz­czególni uczestnicy albo stoją nieruchomo, albo posu­wają się krok po kroku do środka. Zabawa kończy się, gdy ktoś dotrze do centrum koła


MATERIAŁY: papier, ołówki

CEL:              przełamanie lodów, integracja grupy, zabawa, formo-

wanie par do innej zabawy

PRZEBIEG: wszyscy stają w kręgu. Osoba prowadząca wręcza każdemu kartkę, na której napisana jest nazwa zwie­rzęcia. Wszyscy próbują naśladować głosy tych zwierząt i starają się, chodząc po pokoju, znaleźć drugą osobę, która wydaje odgłosy takie jak oni (czyli takie samo zwierzę). Kiedy pary się dobiorą, można dalej formować większe grupy, np. ptaki i ssaki, zwierzęta domowe i leśne itp.


 


8.


Zagraj w swoje imię


10.              Rzeczy, które robię źle


 




MATERIAŁY: niepotrzebne

CEL:              uczenie się imion, zabawa, podniesienie nastroju

PRZEBIEG: uczestnicy tworzą koło; jedna osoba wchodzi do środ­ka i pokazuje, jak się czuje w danym momencie. W tym samym czasie reszta mówi jej imię i pokazuje to samo, co ona. Osoba ze środka wybiera następną, która wejdzie do kręgu.

WARIANTY: pokazywać można dowolne rzeczy, np. to, co się lubi robić, zwierzę itp.

18


MATERIAŁY: niepotrzebne

CEL:              samopoznanie, budowanie zaufania, integracja grupy

PRZEBIEG:    1) w kręgu każdy uczestnik mówi o tym, co robi słabo. Kończy zdanie: słabo robię,,, lub: jestem słaby w...

)      następna runda: ludzie mówią, że jestem dobry w...

)      kolejna runda: wiem, że jestem dobry w...

)      osoba prowadząca proponuje, żeby uczestnicy wy­
olbrzymiali rzeczy, które robią dobrze. Uczestnicy
krążą po pokoju i gdy spotkają się z kimś, prze­
chwalają się, np.: jestem mistrzem w...

)      dyskusja o odczuciach uczestników w każdej z rund.
Wskazane jest, aby każdą z rund zaczynała osoba
prowadząca, by przełamać opór i ukazać nową sy­
tuację

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin