PLAN METODYCZNY LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM W KLASIE II.
Zadanie główne: Poznajemy Poloneza jako taniec narodowy
Zadania szczegółowe w zakresie:
Sprawności motorycznej
Uczeń:
§ zwiększy orientację przestrzenną
§ poprawi reakcję na bodziec słuchowy i wzrokowy
§ zwiększy poczucie rytmu
Umiejętności
§ potrafi współpracować w zespole uczniowskim
§ umie tworzyć nowe, ciekawe połączenia kroku Poloneza
Wiadomości
§ zna podstawowy krok Poloneza
§ zna historyczną genezę Poloneza jako tańca narodowego
Usamodzielniania
§ akceptuje potrzebę samooceny i samokontroli
ü dokona samooceny swoich umiejętności
§ angażuje się w rozwijanie własnej inwencji twórczej:
ü dobierze ze współćwiczącym połączenie kroków poloneza
Opracowanie i prowadzenie:
mgr Karolina Masłowska
© by Karolina Masłowska
Część lekcji
Czynności uczniów
Czynności nauczyciela
Metody
docelowe
zadania
Wstępna
- zapozna się z zadaniami lekcji
- nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji
- słucha informacji nauczyciela
- przygotuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji
- sprawdza gotowość ucznia do zajęć
- podaje zadania lekcji
- omawia wpływ ćwiczeń na organizm
- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie zajęć
- pogadanka
Część główna A
- pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku
- przypomni sobie podstawowy krok Poloneza indywidualnie
- powtórzy podstawowe trzymania w parach wykonując polecenia nauczyciela
- poleci wykonanie indywidualnie podstawowego kroku Poloneza
- poleci ustawienie w parach i przypomnienie podstawowych trzymań
-przypomni w jakich strojach ludowych wykonywano Poloneza
- zadaniowa
ścisła
-pogadanka
Część główna B
- zwiększy poczucie rytmu
- poprawi orientacje przestrzenną
- nauczy się nowego układu tanecznego
- wykona poznany układ Poloneza
- bierze udział w nauce poszczególnych fragmentów udziału
- pozna nowe figury Poloneza:
* łańcuszek po kole
* wachlarz
* dwa koła
* para za parą
* parami środkiem
* czwórkami środkiem
- bierze udział w wykonaniu układu z wykorzystaniem poznanych figur
- poleca ustawić się w parach jedna pora za drugą
- wyjaśnia poszczególne figury
- obserwuje pracę uczniów
- poleci wykorzystanie poznanych figur w zaproponowanym przez siebie układzie
- zadaniowa ścisła
Końcowa
- uspokoi organizm
- wdroży się do samooceny
- bierze udział w tworzeniu ze współćwiczącym krótkiego układu
- wskazana para zaprezentuje przed klasą swój układ
- oceni stopień własnego zaangażowania na lekcji
- wyjaśnia zadanie
- wskaże najlepszy samodzielny układ
- oceni i podsumuje pracę uczniów na lekcji
- problemowa
- dyskusja
kandr