polonez.doc

(46 KB) Pobierz
PLAN METODYCZNY LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

 

PLAN METODYCZNY LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM W KLASIE II.

 

Zadanie główne: Poznajemy Poloneza jako taniec narodowy

 

Zadania szczegółowe w zakresie:

 

Sprawności motorycznej

Uczeń:

§        zwiększy orientację przestrzenną

§        poprawi reakcję na bodziec słuchowy i wzrokowy

§        zwiększy poczucie rytmu

 

 

Umiejętności

Uczeń:

§        potrafi współpracować w zespole uczniowskim

§        umie tworzyć nowe, ciekawe połączenia kroku Poloneza

 

Wiadomości

Uczeń:

§        zna podstawowy krok Poloneza

§        zna historyczną genezę Poloneza jako tańca narodowego

 

Usamodzielniania

Uczeń:

§        akceptuje potrzebę samooceny i samokontroli

ü     dokona samooceny swoich umiejętności

§        angażuje się w rozwijanie własnej inwencji twórczej:

ü     dobierze ze współćwiczącym połączenie kroków poloneza

 

 

 

 

 

Opracowanie i prowadzenie:

     mgr Karolina Masłowska

 

 

 

 

 

 

 

 

© by Karolina Masłowska

Część lekcji

Czynności uczniów

Czynności nauczyciela

Metody

docelowe

zadania

 

Wstępna

 

- zapozna się z zadaniami lekcji

 

- nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji

 

- słucha informacji nauczyciela

 

- przygotuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji

 

- sprawdza gotowość ucznia do zajęć

- podaje zadania lekcji

- omawia wpływ ćwiczeń na organizm

- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie zajęć

 

- pogadanka

 

Część główna A

- pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku

 

- przypomni sobie podstawowy krok Poloneza indywidualnie

 

- powtórzy podstawowe trzymania w parach wykonując polecenia nauczyciela

 

 

 

 

 

 

- poleci wykonanie indywidualnie podstawowego kroku Poloneza

- poleci ustawienie w parach i przypomnienie podstawowych trzymań

-przypomni w jakich strojach ludowych wykonywano Poloneza

 

 

- zadaniowa

ścisła

 

 

 

 

 

      -pogadanka

 

 

 

 

Część główna B

- zwiększy poczucie rytmu

 

- poprawi orientacje przestrzenną

 

- nauczy się nowego układu tanecznego

 

 

 

 

 

 

- wykona poznany układ Poloneza

 

 

 

- bierze udział w nauce poszczególnych fragmentów udziału

 

- pozna nowe figury Poloneza:

* łańcuszek po kole

* wachlarz

* dwa koła

* para za parą

* parami środkiem

* czwórkami środkiem

 

 

- bierze udział w wykonaniu układu z wykorzystaniem poznanych figur

- poleca ustawić się w parach jedna pora za drugą

 

- wyjaśnia poszczególne figury

 

- obserwuje pracę uczniów

 

 

 

 

- poleci wykorzystanie poznanych figur w zaproponowanym przez siebie układzie

- zadaniowa  ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- zadaniowa  ścisła

 

 

 

Końcowa

- uspokoi organizm

 

 

 

 

 

- wdroży się do samooceny

- bierze udział w tworzeniu ze współćwiczącym krótkiego układu

- wskazana para zaprezentuje przed klasą swój układ

 

- oceni stopień własnego zaangażowania na lekcji

- wyjaśnia zadanie

- obserwuje pracę uczniów

- wskaże najlepszy samodzielny układ

 

- oceni i podsumuje pracę uczniów na lekcji

- problemowa

 

 

 

 

 

- pogadanka

- dyskusja

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin