Scenariusz zajęć adaptacyjnych w grupie 3-latków.doc

(33 KB) Pobierz
Scenariusz zajęć adaptacyjnych w grupie 3-latków-

Scenariusz zajęć adaptacyjnych w grupie 3-latków-

- dzień pierwszy

 

Temat; Poznajmy się.

 

1.      Zbieranie się dzieci , przypinanie wizytówek z imionami dzieciom oraz rodzicom. Zabawy dowolne w sali.

2.      Przedstawienie nauczycielek przez panią Dyrektor

3.      Odczytanie harmonogramu spotkań adaptacyjnych.

 

Część główna

1.Zaproszenie dzieci wraz z opiekunami na dywan do wspólnej zabawy. Naśladowanie ruchem gestów pokazanych przez n-la  przy piosence „Wszyscy są”.

2.Przedstawienie Misia Pysia

Przez całe wakacje w naszej sali mieszkał ktoś…

Ten ktoś okropnie się nudził. Często było mu bardzo smutno, bo nie miał się z kim bawić.

Poznajcie Misia. Ma na imię Pyś. Każde z was ma swoje imię i Mis bardzo chciałby je poznać.

Puszczam w koło Misia i rodzice oraz dzieci przedstawiają się.

Np. dziecko; Staś  rodzic; Hania, jestem mamą Stasia

3.”Przyjaciel dla Misia”- praca plastyczna z kół

Aby Mis nie czuł się samotny gdy wrócicie do domu każdy ze swoim rodzicem (opiekunem) wykona przyjaciela dla misia.

4. Zabawa do piosenki „Jada misie”. Na pauzę w muzyce tupiemy, klaszczemy, kucamy, podajemy dłoń osobie stojącej najbliżej.

Po zabawie dziękujemy za wspólna zabawę z dzieci nagradzamy orderami „misiami”

 

 

dzień drugi

 

Temat; Poznajemy naszą salę.

 

1.Dzieci za pomocą rodziców odszukują swoje wizytówki. Zabawy dowolne.

2. ”Iskierka przyjaźni”- zabawa integracyjna

Iskierkę przyjaźni puszczam w krąg, niech wróci do mych rąk

3. Zabawa ze śpiewem do piosenki „Kółko, kółeczko”

4.Zabawa „Gadająca piłka”. Siedzimy w kole, dzieci wraz z opiekunami. Do kogo potoczy się piłka mówi swoje imię , a rodzic mówi co jego dziecko lubi najbardziej.

5. „Kąciki w naszej sali”- zabawa przy piosence „Jedzie pociąg”. Na pauzę w muzyce przedstawiam dany kącik wraz z Misiem Pysiem.

 

Kącik lalek- Tutaj są lale , duże i małe, przytul je czasem by nie płakały,

                       otul kocykiem, włóż do wózeczka i już was czeka po parku wycieczka.

 

Kącik kuchenny- Tu ugotujesz co tylko wymarzysz, zupkę dla mamy, obiadek dla dziadka,

                               pyszny deserek dla koleżanki, a może to będzie z cytryną herbatka?

 

Kącik pojazdów – Ciężarówki, wyścigówki kolorowe, stoja na półeczkach do zabawy

                                   zawsze gotowe.

 

Kącik klocków- Z nich zbudujesz autostradę, most lub domek duży, lecz pamiętaj odłożyć je

                               na półkę po każdej podróży.

6. „Zaginione zabawki”- zabawa dydaktyczna. Dzieci maja za zadanie rozpoznać zabawkę z worka za pomocą dotyku, nazwać ją i przyporządkować do danego kącika.

7. „Pa ram pam pam” – zabawa z naśladowaniem. Na słowa: a gili gili, łaskoczemy siebie po głowie, ramionkach, brzuszku.

8. „Iskierka przyjaźni”- na zakończenie.

 

dzień trzeci

 

 

Temat; Szukam swojego znaczka

 

1. Przypięcie wizytówek z imionami dzieciom. Zabawy swobodne.

2.Zabawa do piosenki „Na powitanie wszyscy razem”

3. „Słonce świeci-deszcz pada”- zabawa orientacyjno-porządkowa.

4.Teatrzyk „W łazience”

wyst. Żaba Monika oraz Misio Pysio

M; Cześć Pysiu!

P; Cześc Moniko!

M; Co robisz?

P; Będę z dziećmi zaraz jadł śniadanko, bo jestem bardzo bardzo głodny.

M; Ale ty masz brudne łapki!

P; Ojej, co teraz będzie. Dzieci co mam robić?

…..wypowiedzi dzieci…..

M+ P – Teraz każde dziecko wie, że przed jedzeniem ręce myje się!

 

Chłopcy pozostają na dywanie z opiekunami i z drugiem n-lem, natomiast z grupka dziewczynek n-lka udaje się do łazienki celem zapoznania z pomieszczeniem ,  poznaniem swojego znaczka oraz powieszenia ręcznika.

Później następuje zmiana, chłopcy idą do łazienki, a dziewczynki  bawią się z n-lką (Drobna kaszka, Julianka, Poszło dziewczę po ziele) w trakcie których stopniowo dołączają do nich chłopcy.

5. Pierwszy posiłek w przedszkolu.

6. Wyjście do szatni, ponowne przedstawienie znaczków, wyjście na plac przedszkolny- zapoznanie się z najbliższym otoczeniem przedszkola.

 

Dzień czwarty

 

 

Temat ; Misie lubią swoje łóżeczka.

 

1.”Stop- taniec”- zabawa integracyjna, powitanie różnymi częściami ciała wskazanymi przez n-la.

2.”Moja ulubiona zabawka”- zabawa dydaktyczna

-Dzieci przedstawiają swoje pluszaki które zabrały tego dnia ze sobą do przedszkola.

-Dzieci wskazują części ciała pluszaka(łapka, oko, nos..itp)

- Na polecenie n-la dzieci maja za zadanie położyć zabawkę na krzesełku we wskazany sposób(na, pod, za , obok)

3.”Jedziemy z misiem na wycieczkę”

Wyruszamy z dziećmi na korytarz w rytm muzyki(rodzice w tym czasie opuszczają salę)

4. „Układamy misie do snu”. Na przygotowane leżaczki dzieci kładą swoje maskotki, zachęcamy do ściągnięcia kapci i położenia się obok. Muzyka relaksacyjna w tle.

5.Po kilkuminutowym odpoczynku udajemy się do łazienki  po czym dzieci zasiadają do poczęstunku.

6. Na zakończenie dni adaptacyjnych rozdajemy dzieciom dyplomy oraz balony.

 

 

 

 

             

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin